۰

سامانه خودنویس برای ثبت قرارداد اجاره جایگزین سامانه ایران املاک شد

بازدید 792

با اعلام وزارت راه و شهرسازی مشاوران املاک از ۲۱ بهمن ماه باید قراردادهای اجاره را در سامانه خودنویس ثبت کنند.

قراردادهای اجاره پیش از این در سامانه ایران املاک ثبت می‌شد اما به تازگی وزارت راه و شهرسازی اعلام کرده است که این سامانه از سه روز دیگر از دسترس خارج خواهد شد و مشاوران املاک تهران برای ثبت این قراردادها باید از سامانه «خودنویس» استفاده کنند.

البته تهران اولین استانی نیست که به این سامانه متصل شده است؛ پیش از این، چهار استان یزد، کرمانشاه، کرمان و سیستان و بلوچستان به سامانه خودنویس متصل شده بودند و حالا مشاوران املاک تهرانی هم باید برای ثبت قراردادها به این سامانه مراجعه کنند.

وزارت راه این دستور را در قالب پیامکی به مشاوران املاک اعلام کرده است. در متن این پیامک آمده است:

«با توجه به خاموش شدن بخش اجاره سامانه فعلی ایران املاک، از روز شنبه (۲۱ بهمن ۱۴۰۲) در استان شما و جایگزینی سامانه خودنویس (سامانه ثبت قراردادهای معاملات املاک و مستغلات کشور)، بدین منظور جلسه آموزشی سامانه خودنویس (ویژه مشاورین املاک)، چهارشنبه (۱۸ بهمن) ساعت ۱۳ از طریق لینک برگزار خواهد شد.»

سامانه خودنویس در حال حاضر به نشانی www.khodnevis.mrud.ir در دسترس است و امکانات مختلفی مانند استعلام کد رهگیری قرارداد و ایجاد قرارداد دارد. همچنین، این سامانه بخش‌هایی را برای افراد مختلف از جمله مشاور املاک، طرف قرارداد و شاهد قرارداد ایجاد کرده است که افراد متناسب با نقشی که دارند می‌توانند به بخش مربوط به خود وارد شوند.

علاوه‌بر امکان استعلام کد رهگیری قرارداد که از خرداد ۱۴۰۲ به‌صورت رایگان برای مالکان و مستاجران فراهم شده است و در سامانه خودنویس می‌توان از این امکان استفاده کرد، برای ایجاد یک قرارداد جدید هم با پشت سر گذاشتن مراحل تکمیل اطلاعات طرفین قرارداد، اطلاعات ملک، مبلغ قرارداد و سایر موارد، می‌توان یک قرارداد اجاره ایجاد کرد.

این سامانه برای فراهم کردن امکان استفاده از بخش‌های مختلف چند راهنما در نظر گرفته است و همچنین، مشاوران املاک می‌توانند از لینکی که ایسنا اعلام کرده و در قالب پیامک برایشان ارسال شده است آموزش کار با این سامانه را دریافت کنند.

برچسب‌ها:

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.