۰

اپل قصد دارد فعالیتش را به عنوان یک اپراتور مجازی نیز آغاز نماید

بازدید 1068

اپل قصد دارد فعالیتش را به عنوان یک اپراتور مجازی نیز آغاز نماید

احتمال می رود که اپل در آینده نه چندان دور سرویس تلفنی مختص به خود را در کنار آیفون به کاربرانش ارائه نماید. براساس گزارش تازه بیزنس اینسایدر، این کمپانی مشغول تست نوعی سرویس MVNO است (به معنای اپراتور شبکه مجازی موبایل که براساس آن، مدیریت شبکه بر عهده اپل خواهد بود و برای ارائه اش از شبکه های بیسیم شرکت های مخابراتی معتبر نظیر AT&T و اسپرینت بهره می گیرد).در گذشته نیز شواهدی به دست آمده بود که نشان می داد اپل خواستار راه اندازی نوعی سرویس شبکه مجازی موبایل است اما حالا بیزنس اینسایدر گزارش داده که کمپانی مورد بحث پروسه تست سرویس مذکور را در خاک آمریکا آغاز کرده.

براساس این گزارش، شرکت یاد شده مشغول رایزنی برای عقد قراردادهایی است که امکان تست این شبکه مجازی را در اروپا فراهم خواهد کرد. این گزارش نشان می دهد که سرویس مذکور احتمالا از خدمات ارائه شده توسط اپراتورهای مختلف بهره می گیرد و برای ارائه سرویس هر چه بهتر به کاربران، آنها را میان این شبکه ها جابجا می کند.

البته در نظر داشته باشید که سرویس تلفنی اپل به این زودی ها راه اندازی نخواهد شد و حتی با در نظر داشتن اینکه این کمپانی هم اکنون مشغول تست سرویس مذکور است و تصمیم دارد که آن را ارائه نماید، آنطور که بیزنس اینسایدر گزارش داده، راه اندازی کامل آن به پنج سال زمان یا مدت بیشتری نیاز دارد.در این گزارش به نقل از منابع مخابراتی ذکر شده است که راه اندازی این سرویس اجتناب ناپذیر خواهد بود و در این صورت پیش بینی می شود که در آینده نه چندان دور اطلاعات و خبرهای بیشتری در موردطرح های اپل به گوش برسد. گفتنی است که اهالی کوپرتینو از هرگونه اظهار نظر در رابطه با این موضوع خودداری کرده اند.به احتمال زیاد اپل برای راه اندازی یک سرویس مجازی تصمیم گرفته که دنباله رو گوگل باشد. اگر خاطرتان باشد غول جستجوگر دنیا اخیرا از آغاز به کار پروژه ای تحت عنوان Fi خبر داد؛ نوعی سرویس تلفنی مجازی که در اختیار دارندگان نکسوس ۶ قرار داده می شود.

اما گوگل با اعمال این محدودیت (یعنی ارائه سرویس مذکور صرفا به کاربران نکسوس ۶) توانسته که جمع کاربران خود را کوچک نگه دارد.در مقابل، اگر این شرکت بتواند سرویس یاد شده را در مقیاس بزرگ تری عرضه کند آنگاه دیگران کاربران موبایل های اندرویدی نیز امکان استفاده از آن را خواهند داشت.اما ارائه این سرویس برای گوگل نیز سودمند خواهد بود چراکه به لطف آن می تواند تجربه استفاده از اندروید را به میزان بیشتری تحت کنترل خود در بیاورد و دیگر نگران افزوده شدن نرم افزارهای اضافه یا تاخیر در ارائه آپدیت به خاطر اهمال اپراتورهای مخابراتی نباشد.با این همه، اپل با چنین مشکلاتی دست و پنجه نرم نمی کند و در عوض به لطف این سرویس می تواند کنترل بیشتری بر تجربه کار با آیفون داشته باشد. به این ترتیب کمپانی مذکور همچنین می تواند درآمد عظیم خود از حوزه موبایل را نیز گسترش دهد.

برچسب‌ها:

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.