۰

حدس زدن لغات پیش از به زبان آوردن ممکن شد

بازدید 900

تیمی از محققان ژاپنی موفق شده‌اند گامی بزرگ در زمینه رشد تکنولوژی ذهن‌خوانی افراد بردارند. بر اساس گزارش منتشر شده توسط وب‌سایت RT، محققان ژاپنی به سرپرستی پروفسور توشیماسا یامازاکی از انستیتو تکنولوژی کیوشو موفق به توسعه سیستمی شده‌اند که می‌تواند فعالیت مغز را بررسی کرده و کلمات را پیش از آنکه بر زبان شخص جاری شوند، حدس بزند.

brainwaves

محققان، از گروه‌های مختلف شرکت‌کننده در این طرح که در دسته‌های مختلف جنسیتی و سنی قرارگرفته بودند خواستند تا کلمات مختلف ژاپنی را بخوانند. در این بررسی‌ها مشخص شد شکل موج‌های مشابهی در مغز افرادی که کلمه‌ها را بر زبان می‌آورند و آن‌هایی که تنها کلمات را از ذهن می‌گذرانند ایجاد می‌شود.

در ادامه بررسی، تیم تحقیقاتی یامازاکی به این نتیجه رسید که می‌تواند از همان لحظه تصمیم‌گیری مغز به‌منظور تولید کلمه مورد نظر، فرایند پیشگویی لغت مورد نظر را انجام دهد. با پیاده‌سازی الگویی کلی، محققان ژاپنی حالا می‌توانند پیشگویی لغات را سریع‌تر و مطمئن‌تر انجام دهند.

این در حالی است که بر اساس گزارش راکت نیوز، در حال حاضر محققان تنها قادر به پیاده‌سازی این روند در زبان ژاپنی بوده‌اند. آن‌طور که مشخص است در راهکار یادشده، خواندن حروف مصوت راحت‌تر از حروف صامت بوده و این الگورتیم در خصوص زبان ژاپنی، قابلیت پیاده‌سازی و به‌کارگیری بیشتری دارد.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.