۰

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس: قوانین اروپا درباره فضای مجازی طوری است که انگار یک حزب اللهی آن را نوشته است

بازدید 840

مرتضی آقاتهرانی اعلام کرده که قوانین اروپا درباره فضای مجازی طوری است که انگار یک حزب اللهی آن را نوشته است.رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به قوانینی که برای فضای مجازی در اروپا و آمریکا وجود دارد تاکید کرد اگر قوانین اروپا برای فضای مجازی را بررسی کنیم، گمان این می‌رود که فرد حزب‌اللهی آن را نوشته است. او تصریح کرد در اروپا به این مساله خلاف آزادی نمی‌گویند اما در ایران در برابر این اقدامات، همه نگران آزادی می‌شوند.

«مرتضی آقا تهرانی»، رییس کمیسیون فرهنگی مجلس، در گفتگو با سایت انتخاب درباره فضای مجازی و نگرانی‌هایی که حاکمیت درباره آن دارد صحبت کرده است. آقا تهرانی به صحبت‌های رهبری در آغاز مجلس یازدهم اشاره داشته و گفته که در همان زمان اعلام شد مجلس به دنبال طرح کوتاه مدت باشد و فضای مجازی نباید بدین گونه رها باشد: «قوانینی که در اروپا برای فضای مجازی نوشته شده است را اگر نگاه کنید گمان می کنید که یک فرد حزب اللهی آن را نوشته است؛ پس چرا آنجا اصلا نمی گویند که این خلاف آزادی است اما تا ما می خواهیم در ایران اقدامی را در این باره انجام دهیم همه نگران آزادی می‌شوند»

به گفته آقا تهرانی، در ۲۰ سال گذشته حاکمیت فضای مجازی به دست صهیونیست ها و غربی ها داده شده است. او باور دارد در تمام دنیا برای فضای مجازی قانون و قاعده وجود دارد: «بارها این را گفته ام که در خود آمریکا که امروز برای ما نسخه رهاسازی بی‌چون و چرای فضای مجازی را تجویز می‌کند، ۲۷۰ ماده قانون برای آن نوشته و مجلس آمریکا هم آن را تصویب کرده است.» او مثالی را نیز برای گواه ادعای خود عنوان کرده که عینا به این شرح است: «مثلاً اگر کسی در فضای مجازی مطلبی ارائه دهد به گونه ای که در آن مطلب از ایران و سیاست‌های کشور حمایت شده باشد، جرم تلقی شده و با آن برخورد می‌کنند.»

او تاکید کرده که دولت‌های غربی با استفاده از فضای مجازی «در تلاشند که بی‌قانونی و هرج و مرج را در پوشش آزادی به ما قالب کنند تا بتوانند مانع تحقق ایران قوی شوند.»

آقاتهرانی در ادامه این مصاحبه تاکید داشته تناقضاتی بین افرادی که آمال و آرزوهایشان آمریکایی شدن است وجود دارد: «با این تفاسیر من نمی‌دانم برخی از غربگرایانی که آمال و آرزوهایشان آمریکایی شدن است و همزمان هم به دنبال بی‌قانون ماندن فضای مجازی هستند، چگونه این تناقضات را هضم می‌کنند.  آمریکا اگر برای قانونمند سازی فضای مجازی‌اش اقدام کند خوب است؛ اگر ما در ایران قانونمند سازی فضای مجازی را دنبال کنیم بد است؟ از نظر برخی مرگ خوب است؛ ولی فقط برای همسایه!»

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.