۰

آغاز خرید حضوری با موبایل و بدون کارت بانکی در ۶ بانک

بازدید 244

بانک مرکزی از آغاز طرحی خبر داده است که با اجرایی شدن آن، تراکنش‌های خرید به‌جای کارت بانکی می‌تواند از طریق گوشی‌های موبایل انجام شود.طرح جدید بانک مرکزی، به نام طرح کهربا، درنظر دارد شیوه‌ی تراکنش‌های خرید حضوری را، که درحال‌حاضر با استفاده از دستگاه POS فروشگاه‌ها و از طریق کارت‌های بانکی انجام می‌شود، تغییر دهد و این امکان را فراهم کند که گوشی‌های تلفن همراه هوشمند جایگزین کارت بانکی شوند.

با این طرح، که در بعضی کشورهای دنیا هم اجرایی شده است، افراد هنگام خرید به‌جای کشیدن کارت بانکی در دستگاه POS، گوشی تلفن همراهشان را که برنامه‌‌ی بانکی روی آن نصب شده، در مقابل این دستگاه می‌گیرند.

مصطفی قمری‌وفا، مدیر روابط عمومی بانک مرکزی، در خبری آغاز طرح کهربا در ۶ بانک کشور را اعلام کرده و توضیح داده است:بانک مرکزی در راستای تنوع‌بخشی به ابزار‌های پرداخت و به‌روزرسانی ظرفیت‌های شبکه‌ی پرداخت کشور، طرح کهربا را در دستور کار دارد. براین‌اساس، مشتریان شبکه بانکی امکان تعریف کارت بانکی فیزیکی خود در برنامک‌های هوشمند مبتنی‌بر تلفن همراه را دارند.

بانک‌هایی که تاکنون به طرح کهربا پیوسته‌اند و اجرای این طرح را آغاز کرده‌اند ۶ بانک کشاورزی، تجارت، ملت، ملی، آینده و صادرات هستند. به گفته‌ی قمری‌وفا، تعداد بانک‌هایی که تحت پوشش طرح کهربا قرار می‌گیرند درحال افزایش است.

مدیر روابط عمومی بانک مرکزی همچنین توضیح داده است که «با طرح کهربای بانک مرکزی، امکان انجام تراکنش‌های خرید با استفاده از نسخه الکترونیکی ایمن کارت‌های بانکی و استفاده از آن‌ها به جای کارت‌های فیزیکی بانکی روی دستگاه‌های پایانه فروشگاهی مجهز شده، مطابق با آخرین فناوری و استاندارد‌های روز میسر گردیده است.»

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.