۰

اعلام گزارش مالی مایکروسافت: ۲۳.۲ میلیارد دلار درآمد

بازدید 880

مایکروسافت به عنوان یکی از قدیمی ترین غول های دنیای تکنولوژی، به تازگی گزارش سه ماهه اول مالی سال ۲۰۱۵ خود را اعلام کرده است. گزارشی که بر اساس آن ساکنین ردموند موفق شده اند به درآمدی ۲۳.۲ میلیارد دلاری دست پیدا کنند. درآمدی که ۴.۵ میلیارد دلار آن سود خالص است.مایکروسافت در ۳ ماهه گذشته موفق شده ۹.۳ میلیون دستگاه لومیا را به فروش رساند. رقمی که نسبت به ۵.۳ میلیون دستگاه فروش رفته در سه ماهه قبلی، رشد قابل توجهی داشته است. بد نیست اشاره کنیم که در بازه زمانی مشابه در سال گذشته، مایکروسافت توانسته بود ۸.۸ میلیون دستگاه لومیا را به فروش رساند.در مجموع طبق اعلام مایکروسافت، کسب و کار سخت افزار های لومیا، ۲.۶ میلیارد دلار درآمد را برای این شرکت به همراه داشته است.

url

یکی از کانال های درآمدی مایکروسافت مربوط به سرفس پرو ۳ بوده است. این دستگاه ۹۰۸ میلیون دلار درآمد را به حساب های مایکروسافت واریز کرده است. جالب است بدانید که این عدد در مقایسه با سال گذشته، ۱۲۷ درصد رشد داشته. موضوعی که نشان می دهد نسل جدید سرفیس در مقایسه با مدل های قبلی، با استقبال گسترده تری از جانب کاربران مواجه شده است.

Screen Shot 2014-10-24 at 10.04.54 AM-w600

در بازار اکس باکس نیز مایکروسافت اعلام کرده که در سه ماهه گذشته موفق شده ۲.۴ میلیون دستگاه از این کنسول را به فروش رساند. جالب اینکه ساتیا نادلا و یارانش آمار تفکیک شده ای برای اکس باکس وان و اکس باکس ۳۶۰ را ارائه نداده اند. در همین رابطه بد نیست اشاره کنیم که اکس باکس وان در بازار آمریکا، ۹ ماه پیاپی است که در مقایسه با پلی استیشن ۴ فروش کمتری را به دست می آورد.

در نهایت باید بگوییم که درآمد ۲۳.۲۰ میلیارد دلاری مایکروسافت در مقایسه با زمان مشابه در سال قبل، نزدیک به ۵ میلیارد دلار افزایش داشته است؛‌ اما علیرغم افزایش درآمد، سود شرکت نزدیک به ۱۴ درصد کاهش را تجربه کرده است. کارشناسان این کاهش سود را یکی از پس لرزه های خرید نوکیا می دانند و امیدوار هستند مایکروسافت در سه ماهه بعدی بتواند آن را جبران نماید.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.