۰

مقایسه و بررسی MSI GT70 Dominator Pro و Asus ROG G750JZ

بازدید 1485

بسیاری از نوجوانان و جوانان فقط و فقط برای بازی کردن دست به دامان پدر و مادر خود می شوند تا برایشان یک لپ تاپ خریداری کنند اما بسیاری از همین پدر و مادر ها نمی دانند بهترین لپ تاپ برای بازی چیست! به همین دلیل گاها انتخاب های نا آگاهانه ای دارند و این هزینه و انرژی خود و فرزندانشان را به هدر می دهد. ما اینجاییم تا به شما در این مقاله به معرفی دو سیستم برای بازی و بررسی و مقایسه این دو بپردازیم! این دو سیستم MSI GT70 Dominator Pro  و  Asus ROG G750JZ نام دارند. این بررسی به اندازه ای مفید و کلی است که شما را به انتخابی خوب رهنمون می کند! با ما همراه شویدهر دو سیستمی که در آغاز معرفی آن ها هستیم در دسته بهترین و تکنولوژیکی ترین لپ تاپ ها برای بازی هستند اما به طور کاملا این دو با هم مساوی نیستند و هر کدام از این دو محصول msi و asus برتری هایی نسبت به هم دارند.

مقایسه اندازه ها و وزن و ساختار

A

هر چند سیستم ایسوس از نظر ابعاد کمی تا حدودی در حد میلیمتر از سیستم msi بزرگ تر است اما هر دو شرایط بسیار خوبی برای بازی کردن برای کاربران فراهم کرده اند و این از ظاهر هر دو پیداست در عین حال می توان هر دو را تقریبا شبیه به هم فرض کرد و در انتخاب وسواس گونه دوری کرد و هر دو را مرغوب دانست!کسانی که به دنبال سیستمی جمع و جور تر هستند از msi  استقبال می کنند. اما زمانی که قصد شما به انتخاب وزن است و برایتان این آیتم اهمیت دارد تفاوت ها کمی بیش از کم! بیشتر می شود! اگر به وزن ها توجه کنید می توانید متوجه شوید که تفاوت وزن ها با توجه به شباهت اندازه ها بسیار است. وزن سیستم msi  به میزان ۳٫۹ کیلوگرم است در صورتی که سیستم ایسوس ۴٫۸ کیلوگرم است و این خود تفاوت زیادی است. حنس سیستم هم برای بسیاری از افراد اهمیت دارد اما خوشبختانه اینجا جای بررسی وجود ندارد چرا که جنس هر دو از پلاستیک می باشد!

بررسی نمایشگر ها

B

هر دو این سیستم از نمایشگر فول اچ دی ۱۷٫۳ اینچی بهره می برند و این می تواند از نظر اندازه شما را از مقایسه و انتخاب بری کند. رزولوشن هر دو نیز به یک اندازه است و این مقادیر هر دو بهترین میزان برای یک سیستم بازی است. با توجه به اینکه ویندوز کنونی مایکروسافت ویندوز ۸ است که یک ویندوز لمسی است بنظر می رسد بیشتر افراد به دنبال یک سیستم تاچ باشند و این با روی کار آمدن ویندوز ۹ به زودی بیشتر مورد اهمیت قرار می گیرد اما باید بدانید که هیچ کدام از این دو سیستم از صفحه نمایش تاچ استفاده نمی کنند. برای اطلاع از ویندوز ۹ و اخبار مربوط به آن مقاله ای مهم در این رابطه با عنوان همین روزها window 9 جایگزین windows 8 می شود را مطالعه کنید!

بررسی سرعت و قدرت پردازنده

در این مرحله دقیقا به جایی رسیده ایم که کمی باید توجه را بیشتر به سمت سیستم ها و ویژگی های آن ها در عمل بدهیم! در واقع پردازنده شاید مهمترین عنصر برای بسیاری از کاربران باشد و ملاک انتخاب را صرفا بر همین مورد قرار دهند. با این حال تفاوت بسیار زیادی در پردازنده های سیستم msi  و asus  وجود دارد.

C

بررسی گرافیکی سیستم ها

D

اگر چه پردازنده نقش مهمی برای کاربران گیم دارد اما گرافیک هم اهمیت زیادی در بازی دارد. هر چند هر دو سیستم از یک سرویس گرافیکی استفاده می کنند اما میزان vram در ام اس آی بیشتر و دو برابر ایسوس می باشد بنابراین یک کاربر آگاه انتخاب خود را بر ام اس آی می گذارد.

هر چند هر دو سیستم از پردازنده Intel Core i7 استفاده می کنند اما سیستم ام اس آی قدرتمند تر از ایسوس است. از نظر سرعت عملکردی هم می توان گفت که باز هم ام اس آی حرف اول را می زند.

بررسی حافظه

حافظه رم : در بازی حافظه رم نقش مهمی دارد و به بازی بهتری به شما کمک می کند اما همانطور که می دانید، و در عکس مشخص است سیستم ام اس آی از حافظه رم بیشتری برخوردار است اما این ضعف برای ایسوس محسوب نمی شود چرا که خود ایسوس قابلیت این را دارد که ظرفیت رم آن را تا ۳۲ گیگابایت افزایش دهید.

F

حافظه داخلی: هر چند هر دو سیستم از حافظه داخلی ۱ ترابایتی استفاده می کنند اما ام ای آی امکان افزایش حافظه به اندازه ۳ تا حافظه ۱۲۸ گیگابایتی را دارد در صورتی که افزایش حافظ برای ایسوس به میران دو تا ۱۲۸ گیگابایتی یک جا می باشد! یعنی برای ام اس آی این امکان وجود دارد که به طور جداگانه سه حافظه را اضافه کرد اما برای ایسوس باید ۲۵۶ گیگابایت بعدی را به طور یک جا اضافه کرد که البته به نظر می رسد msi انعطاف بیشتری دارد.

بررسی پورت های سیستم ها

با توجه به این که این روزها حرف از usb 3 بسیار زیاد است اما نمی توان اهمیت USB 2 را هم نادیده گرفت در عین حال به نظر می رسد ایسوس برای حذف این پورت کمی سریع عمل کرده باشد. سیستم ام اس آی دارای ۳ پورت USB 3 و دارای دو پورت  USB 2 می باشد در صورتی که ایسوس تمام پرت های USB اش را بر پایه ی USB 3 بنانهاده و برای این منظور ۴ پورت در نظر گرفته است.

G

این دو سیستم از نظر پورت های دیگر در حالت برابر قرار دارند. اما به نظر می رسد انتخاب MSI عاقلانه تر باشد!

بررسی هارد دیسک

هر دو این سیستم ها از Blu-rays بهره می برند اما ام اس آی از امکان burn هم بهره می برد در صورتی که ایسوس از این قابلیت بهره مند نمی باشد.

این دو سیستم هر دو از ویندوز ۸٫۱ بهره می برند اما از نظر قیمت می توان واقعا حق را به ام اس آی داد چرا که با توجه به مهمترین تفاوت ها که در سه عنصر مهم یعنی گرافیک و نمایشگر و پردازنده دارد تفاوت کمتر از  ۴۰۰ دلاری چیز زیادی نیست! به نظر می رسد که یک خریدار دانا بیشترین حق را به MSI خواهد داد و در ازای پرداخت کمتر از ۴۰۰ دلار بیشتر در مقابل ایسوس، از سیستمی قوی تر در حد دو برابر یا بیشتر را خریداری خواهد کرد.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.