۰

استرس خود را با این اپلیکیشن کاهش دهید!

بازدید 1124

راه‌های نسبتا زیادی برای رسیدن به آرامش و کاهش استرس وجود دارد؛ کشیدن نفس عمیق برای چند ثانیه،‌ تمرین‌های یوگا، کمک‌گرفتن از نیروهای ماورایی و غیره که همه در طولانی مدت می‌توانند سودمند باشد اما کاربران دنیای تکنولوژی احتمالا استفاده از یک اپلیکیشن را به همه این‌ها ترجیح دهند…

Mindset-for-Android

 سبک زندگی پیچیده و پرمشغله‌ای که ما انسان‌های امروزی در پیش گرفته‌ایم، استرس را به بخشی جدانشدنی از کارهای روزمر‌ه‌مان تبدیل کرده است. ساعت‌ها توقف در ترافیک، خیابان‌های شلوغ پر از آلودگی‌های صوتی و خانه‌هایی که با صدای بلند تلویزیون دیگر محل آسایش نیستند همه و همه دست به دست یکدیگر داده تا انسان‌هایی عصبی و کم‌حوصله از ما بسازد اما راه‌حل این معضل چیست؟ آن‌هایی که به کاهش استرس و حالات روحی خود اهمیت می‌دهند ممکن است به مشاور مراجعه کرده یا با تمرین‌های بدنی آرامش‌بخش و موسیقی بی‌کلام سعی در بازپس‌گیری آسایش از دست‌رفته خود کنند؛ ما در این مقاله یک راه‌حل تکنولوژیک برای کاهش استرس پیشنهاد خواهیم داد

اپلیکیشن Mindset یکی از بهترین گزینه‌های موجود برای کاهش استرس در کاربر است. این برنامه ابتدا از شما می‌خواهد که حالت کنونی خود را مانند>>ناراحت<< یا >>عصبی<< وارد کنید؛ سپس به صورت خودکار یک پیشنهاد برای بهبود حال شما نشان داده می‌شود. پیشنهاد‌های برنامه بسیار ساده و کوتاه هستند و برای انجام آن‌ها نیاز به اختصاص وقت یا تلاش زیادی نیست. طبق ادعای سازنده تمام پیشنهاد‌هایی که از سوی مایندست دریافت می‌کنید با علم روان‌شناسی مطابقت داشته و همگی کمک شایانی به کاهش استرس فرد می‌کنند. یکی از مهم‌ترین نکات اپلیکیشن این است که به صورت مداوم بروزرسانی شده و پیشنهادهای جدیدی در آن قرار می‌گیرد تا پس از مدتی تکراری یا خسته‌کننده نباشند.

 یکی از بزرگ‌ترین مزیت‌های مایندست قابلیت همگام‌سازی با دستبند‌های سلامتی از جمله Mio، Basis یا Polar است. با اتصال دستبند و اپلیکیشن به یکدیگر، ضربان قلب شما به صورت خودکار کنترل شده و در صورت بالارفتن از حد مجاز، میزان استرس تشخیص داده می‌شود. پس از مشاهده میزان استرس، مایندست پیشنهادهای خود را برای رسیدن به آرامش کامل و طبیعی‌شدن ضربان قلب نمایش می‌دهد. با هربار که کاربر درگیر استرس می‌شود و سعی در آرام‌کردن خود می‌کند یک نمودار رسم شده و میزان موفقیت وی در آرام‌کردن خود و همچنین تعداد دفعاتی که با مسائل استرس‌زا درگیر شده نمایش داده می‌شود؛ حتی در صورت مراجعه به روان‌شناس می‌توان داده‌های ثبت‌شده به وسیله اپلیکیشن را به کارشناس نمایش داد تا در جریان میزان استرس‌های واردشده و همچنین کنترل شما بر اعصابتان قرار گیرد.

 متاسفانه هم‌اکنون تنها نسخه اندروید مایندست به صورت رسمی منتشر شده و نسخه iOS همچنان در حال طی‌کردن مراحل آزمایشی است. با نصب نسخه اندروید در ابتدا متوجه رابط کاربری جذاب و کاربردی اپلیکیشن خواهید شد و در درازمدت نیز اثرات آن بر کنترل استرس را مشاهده خواهید کرد.

دانلود از گوگل پلی

نظر شما درباره مایندست چیست؟ آیا اپلیکیشنی مشابه این نمونه می‌شناسید؟ پیشنهاد شما برای کاهش استرس چیست و از چه راهی برای حفظ آرامش خود استفاده می‌کنید؟

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.