۰

تولید اسنپدراگون ۸۲۰ کوالکام رسماً به سامسونگ واگذار شده است

بازدید 1676

سامسونگ امروز رسماً اعلام کرده که تولید چیپ ها با استفاده از فناوری نسل دوم ۱۴ نانومتری اش را آغاز نموده، تکنولوژی که حالا بناست تا پردازنده های توانمند اگزینوس این کمپانی را در کنار سیستم-روی-چیپ های شرکت رقیب، یعنی کوالکام، قدرت بخشد.

این گفته به آن معناست که اکنون ساخت تراشه های اسنپدراگون ۸۲۰ هم به غول تکنولوژی کره ای واگذار شده و آنها نیز بر اساس فرآیند ۱۴ نانومتری LPP آماده سازی گشته و در نیمه ی اول ۲۰۱۶ از طریق موبایل های پرچمدار برندهای مختلف به دست مشتریان خواهند رسید.

qualcomm-snapdragon-820

خبر یاد شده در حالی انتشار می یابد که کوالکام ۲۰۱۵ را با سختی های بسیاری پشت سر گذاشت. برترین محصول این شرکت در سال قبل، یعنی اسنپدراگون ۸۱۰، جنجال های رسانه ای زیادی را در پیرامون خود داشت و به خاطر اشکالاتی که به آن وارد بود بسیاری از تولید کنندگان بزرگ حاضر به استفاده از آن در اسمارت فون های شان نشدند.

یکی از این بزرگان خود سامسونگ بود که در دیوایس های مهم ترش از تولیدات همتای آمریکایی اش فاصله گرفت و اگزینوس های توسعه یافته در خانه را جایگزین آنها کرد؛ تصمیمی که بعداً سبب شد تا همگان متوجه کارایی و توانمندی تراشه های سامسونگ بشوند و آنها را مورد تحسین قرار دهند.

البته امسال دوباره این شایعه به گوش می رسد که کمپانی کره ای قصد دارد در برخی از مدلهای گلکسی اس ۷ از اسنپدراگون ۸۲۰ استفاده کند و گزارشاتی نیز وجود داشته اند که می گویند کوالکام فرآیند تولید این چیپست را به این امید به سامسونگ واگذار کرده که آنها دوباره راضی به استفاده از اسنپدراگون در کهکشانی های خود بشوند.

ناگفته نماند فناوری تولید ۱۴ نانومتری نیز شرکت کره ای را حداقل به صورت تئوری به همراه سنتی کوالکام یعنی TSMC برتری بخشیده و سبب گشته یک همکاری دیرین دچار خدشه هایی شود. حال باید دید سامسونگ و کوالکام تا کجا با یکدیگر پیش خواهند رفت و چه موفقیت هایی را به همراه هم به دست خواهند آورد؛ فعلاً و در زمان حاضر آنطور که از شواهد بر می آید اسنپدراگون ۸۲۰ قرار است روزهای سخت شرکت سازنده اش را خاتمه بخشید و یکبار دیگر آنها را به اوج باز گرداند.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.