۰

هواوی Matebook X Pro 2022 و Matebook E را رونمایی کرد

بازدید 2638

دو دستگاه جدید میت‌بوک ایکس پرو ۲۰۲۲ و میت‌بوک E توسط هواوی در MWC معرفی شدند.

اکنون ششمین سالی است که هواوی لپ‌تاپ تولید می‌کند. شرکت مذکور معرفی‌های سخت‌افزاری MWC خود را با دو لپ‌تاپ جدید ویندوز ۱۱ یعنی Matebook X Pro 2022 و Matebook E آغاز کرد. اولی لپ‌تاپ جدید پرچم‌دار فوق‌قابل‌حمل (ultraportable) در مجموعه‌ی این برند است. درحالی‌که Matebook E دستگاهی جمع‌وجور است و ویندوز ۱۱ کامل را اجرا می‌کند.

مشخصات، ویژگی‌ها و قیمت Matebook X Pro 2022

به گزارش جی‌اس‌ام آرنا، میت‌بوک ایکس پرو ۲۰۲۲ صفحه‌نمایش لمسی ۱۴٫۲ اینچی IPS LCD با رزولوشن ۳۱۲۰ در ۲۰۸۰ پیکسل، نرخ نوسازی ۹۰ هرتز و نسبت تصویر ۳:۲ را ارائه می‌دهد. هواوی می‌گوید این بهترین پنلی محسوب می‌شود که تا به حال روی لپ‌تاپی قرار داده است. این بخش می‌تواند ۵۰۰ نیت روشنایی داشته باشد و کل طیف رنگ P3 را پوشش دهد. قاب بالایی فقط ۶ میلی‌‎متر ضخامت دارد و وب‌کم HD یکپارچه‌ای در آن قرار گرفته است. بدنه‌ی این نوت‌بوک فلزی است و تنها ۱٫۳۸ کیلوگرم وزن دارد. دستگاه مذکور در ضخیم‌ترین نقطه خود تنها ۱۵٫۵ میلی‌متر است. همچنین این لپ‌تاپ به شش بلندگو مجهز شده که تجربه صوتی خیلی خوبی را دراختیار کاربران قرار می‌دهد.

تراشه‌های نسل یازدهم Rocket Lake اینتل همراه با پردازنده‌ی گرافیکی یکپارچه Iris Xe در لپ‌تاپ جدید هواوی تعبیه شده‌اند. خریداران این دستگاه به ۱۶ گیگابایت رم LPDDR4x و حداکثر یک ترابایت M2 SSD دسترسی خواهند داشت. سیستم خنک‌کننده شامل سه ورودی هوا، دو فن باله کوسه‌ای و یک ماژول اتلاف حرارت VC است. ورودی/خروجی شامل چهار پورت USB-C (دو پورت USB 3.2) و یک جک هدفون می‌شود. این لپ‌تاپ دارای شارژر ۹۰ واتی GaN USB-C است که تنها ۱۸۰ گرم وزن دارد.

هواوی اعلام کرد تراشه‌های نسل یازدهم در ابتدا ارائه خواهند شد و نسل دوازدهم در ماه‌های آینده وارد بازار می‌شود. اگر این مسئله برای شما مهم است، شاید بهتر باشد قبل از خرید دستگاه مذکور کمی صبر کنید. میت‌بوک ایکس پرو ۲۰۲۲ دارای برچسب قیمت ۱۸۹۹ یورویی است.

علاوه بر ارتقاء سخت‌افزاری، هواوی همچنین پیشرفت‌های نرم‌افزاری را نیز نوید داده است. Huawei Super Device به کاربران اجازه می‌دهد دستگاه خود را به صورت یکپارچه‌تری به اکوسیستم شرکت متصل کنند. به‌عنوان مثال، این سیستم به کاربران میت‌بوک ایکس پرو اجازه می‌دهد نمایشگرهای خود را به تبلت میت‌پد گسترش دهند. همچنین آن‌ها می‌توانند حداکثر سه اپ موبایلی را مستقیماً از رایانه‌های شخصی ویندوز ۱۰ هواوی ازطریق Mobile App Engine این شرکت اجرا کنند. هواوی همچنین پشتیبانی هوشمندانه‌تر از Free Touch Creative Gesture را برای دستگاه مذکور معرفی کرده است که حداکثر شش حرکت لمسی را امکان‌پذیر می‌کند.

مشخصات، ویژگی‌ها و قیمت Matebook E

اگر می‌خواهید دستگاه باریک‌تری را با خود حمل کنید، ممکن است Matebook E گزینه‌ی بهتری برای شما باشد. این دستگاه تبلتی دارای ویندوز ۱۱ است که ازطریق کیبورد همراه خود به لپ‌تاپ تبدیل می‌شود. Matebook E دارای صفحه‌نمایش ۱۲٫۶ اینچی OLED با وضوح ۲۵۶۰ در ۱۶۰۰ پیکسل است. دوربینی ۸ مگاپیکسلی در جلو و دوربینی ۱۳ مگاپیکسلی در پشت آن قرار داده شده است. این دستگاه تنها ۷٫۹ میلی‌متر ضخامت و ۷۰۹ گرم وزن دارد.

آن ورودی/خروجی محدود است؛ شما فقط یک پورت USB-C دریافت می‌کنید که از Thunderbolt 4 و جک هدفون پشتیبانی می‌کند. از دیگر اتصالات پیشتیبانی شده در MateBook E می‌توان به وای‌فای ۶ و Bluetooth 5.1 اشاره کرد. باتری ۴۲ وات ساعتی‌ای نیز در آن قرار داده شده است که ازطریق شارژر همراه ۶۵ واتی شارژ می‌شود. در نهایت نیز باید گفت که با خرید این دستگاه به اسپیکرها و میکروفون‌های چهارگانه و همچنین پشتیبانی از قلم نسل دوم Huawei M-Pencil دسترسی پیدا خواهید کرد.

قیمت Huawei Matebook E 2-in-1 از ۶۴۹ یورو برای نسخه‌ی اینتل i3 با پیکربندی ۸/ ۱۲۸ گیگابایت شروع می‌شود درحالی‌که i5 با ۸/ ۲۵۶ گیگابایت ۹۹۹ یورو است. اگر کاربران تصمیم بگیرند نسخه‌ی ۱۶/ ۵۱۲ گیگابایتی را انتخاب کنند، هواوی دستگاه جدید آن‌ها را با صفحه‌کلید مغناطیسی هوشمندی به قیمت ۱۱۹۹ یورو (اینتل i5) یا ۱۳۹۹ یورو (اینتل i7) همراه خواهد کرد.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.