۰

راهنمای انتخاب بین Galaxy S5 mini و Galaxy S5

بازدید 1171

همانطور که می دانید هم اکنون شاه و تاج دار گوشی های گلکسی سامسونگ Galaxy S5 است که توانسته فروش موفقی داشته باشد ، اما اینکه هر سری با تولید هر گوشی نوع کوچک تر آن هم به بازار می آید هم شکی در آن نیست که Galaxy S5 mini هم می تواند در کنار همزار بزرگتر و خوش اندام تر خود به فروش خوبی برسد البته اگر ما، بتوانیم خوب و خوب تر را با توجه به شرایط خود، انتخاب کنیم.

امیدواریم بررسی Galaxy S5 mini و Galaxy S5 امروز این دو گوشی بتواند شما را به یک انتخاب خوب رهنمون کند.

samsung-galaxy-s5-mini-vs-galaxy-s5

مقایسه ابعاد و وزن  Galaxy S5 mini   و Galaxy S5

همانطور که خودتان هم می توانید از عنوان Galaxy S5 mini دریابید این گوشی از همزاد خود یعنی Galaxy S5 کوچکتر است و اگر به دنبال گوشی های کوچک هستید می توانید از آن استفاده کنید. اما یک نکته را توجه داشته باشید که این گوشی حدود ۱۵ درصد از نمونه اصلی و بزرگتر خود ضخیم تر است. پس هرگز باشنیدن نام Galaxy S5 mini این تصور را نکنید که گوشی کوچکتر باید باریک تر هم باشد. اندازه ها و تفاوت ها را در عکس زیر مشاهده می کنید

مقایسه Galaxy S5  و Galaxy S5 mini

از نظر وزنی هم باید انتظار داشته باشید گوشی بزرگتر سنگین وزن تر باشد. در گزارشات و اندازه گیری ها گوشی Galaxy S5 با وزن ۱۴۵ گرم سنگین تر از همزاد کوچکتر خود با وزن ۱۲۰ گرم گزارش شده است.

ساختار Galaxy S5 mini   و Galaxy S5

با توجه به سایر محصولات سامسونگ باید انتظار داشته باشیم که این گوشی هم از نمونه های قبلی پیروی می کند پس ملاک انتخابتان را جنس بدنه قرار ندهید چرا که شباهت آن با بقیه محصولات عیان است.

مقایسه Galaxy S5  و Galaxy S5 mini

جنس بدنه Galaxy S5 و Galaxy S5 MINI از پلاستیک می باشد.

رنگ بندی Galaxy S5 mini   و Galaxy S5

از نظر رنگ بندی هم می توان گفت شباهت زیادی وجود دارد. رنگ ها به صورت مشکی و سفید طلایی و آبی انتخاب شده است:

مقایسه Galaxy S5  و Galaxy S5 mini

در عین حال رنگ Galaxy S5 mini در نمونه طلایی کمی تیره تر از نمونه طلایی در Galaxy S5 می باشد.

نمایشگر Galaxy S5 mini   و Galaxy S5

از نظر نمایشگر هم انتظارمان این است که GS5 mini دارای نمایشگر کوچک تری از GS5 باشد و دقیقا همینطور است به عکس نگاه کنید:

مقایسه Galaxy S5  و Galaxy S5 mini

نمایشگر مدل کوچکتر حدود ۲۸ درصد از  Galaxy S5 کوچکتر است  و به میزان  ۴٫۵ اینچ است. در صورتی که  Galaxy S5 با اندازه ۵٫۱ اینچ بزرگتر است.

وضوح تصویر Galaxy S5 mini   و Galaxy S5

از نظر وضوح تصویر باید بگوییم که این گوشی با نمونه کوچک خود کمی تفاوت دارد همانطور که در عکس متوجه هستید رزولوشن گوشی گلکسی اس ۵ با اندازه ۱,۹۲۰ در ۱,۰۸۰ پیکسل با تراکم پیکسلی ۴۳۲ پیکسل در اینچ بیشتر از نمونه کوچک خود است.

مقایسه Galaxy S5  و Galaxy S5 mini

در صورتی که گلکسی اس ۵ مینی با تراکم پیکسلی ۳۲۶ پیکیل در اینچ دارای وضوحی برابر با iPhone 5S است. بنابراین اگر وضوح اولین و آخرین معیار شماست باید برای خرید گوشی روی Galaxy S5 زوم کنید البته اگر تا کنون Galaxy S5 کوچک مورد قبولتان بوده است ادامه مقایسه را باید با آیفون انجام دهید.

پردازنده Galaxy S5 mini   و Galaxy S5

یک تفاوت کلیدی بین گوشی Galaxy S5 mini و Galaxy S5  وجود دارد و آن هم در مورد میزان قدرت پردازنده هاست. گوشی Galaxy S5  از یک پردازنده بسیار عالی به نام Qualcomm Snapdragon 801 استفاده می کند که قدرتمند ترین پردازنده تا سال ۲۰۱۴ بوده است

مقایسه Galaxy S5  و Galaxy S5 mini

اما Galaxy S5 mini از پردازنده ای ضعیف تر استفاده می کند که ارزش آن به میزان گوشی های متوسط است و به پیشرفتگی Galaxy S5 نیست.

حافظه Galaxy S5 mini   و Galaxy S5

میزان حافظه هم برای انتخاب گوشی بسیار مهم است این دو گوشی در دو نوع متفاوت با میزان حافظه های مختلف ساخته شده اند. میزان ظرفیت حافظه گوشی گلکسی اس ۵ در دو اندازه ۱۶ و ۳۲ گیگابایتی و گوشی کوچکتر در میزان ۱۶ گیگابایت ساخته شده است که می توان گفت این هیچ گونه محدودیت یا نقطه قوت و ضعفی محسوب نمی شود چرا که این دو گوشی دارای قابلیت پشتیبانی از MICRO SD می باشند.

مقایسه Galaxy S5  و Galaxy S5 mini

از نظر حافظه RAM هم گوشی گلکسی اس ۵ دارای حافظه رم ۲ گیگابایتی و نمونه کوچک هم از رم ۱٫۵ گیگابایتی استفاده می کند.

کیفیت و ظرفیت باطری Galaxy S5 mini   و Galaxy S5

از نظر باطری هم باید انتظار داشت که گلکسی اس ۵ دارای ظرفیت بیشتری باشد که همینطور هم هست.

Galaxy S5 mini و Galaxy S5

با این حال ظرفیت Galaxy S5 mini و Galaxy S5 به ترتیب ۲۱۰۰ و ۲۸۰۰ میلی آمپر در ساعت حساب شده است. به عبارت دیگر گوشی بزرگتر می تواند ۹ ساعت و ۲۷ دقیقه برای شما فیلم پخش کند و بعد شروع به ضعیف شدن کند!

دوربین Galaxy S5 mini   و Galaxy S5

از نظر میزان کیفیت دوربین ها، می توانید به میزان پیکسل ها توجه کنید اما ظاهرا این دو گوشی از نظر دوربین طوری طراحی شده اند که می تواند تمام مخاطبین را پوشش دهد.

مقایسه Galaxy S5  و Galaxy S5 mini

گوشی بزرگتر از نظر دوربین عقب قوی تر است اما گوشی MINI مناسب برای تماس های تصویری است البته دوربین عقب کیفیت کافی را برای یک عکس خوب برخوردار است اما به اندازه و کیفیت گوشی بزرگتر نیست! از سیر تا پیاز Sony Xperia Z3! هم خبرهایی از گوشی جدید سونی برای شما دارد. آیا منتظر آن می مانید؟

نکات تکمیلی و سایر شباهت های این دو گوشی Galaxy S5 mini   و Galaxy S5

از آن جهت که این دو گوشی با یک نام به طور عام، یعنی Galaxy S5  شهرت یافته اند و از یک کمپانی زاده شده اند دارای شباهت های بسیاری هستند. به عنوان مثال هر دو این گوشی از سیستم عامل Android 4.4 KitKat با رابط کاربری مخصوص سامسونگ یعنی TouchWiz پشتیبانی می کنند. از این نظر کاربرد داخلی و برنامه های داخلی گوشی کاملا یکسان است و هر چه تفاوت در این دو موج می زند از نظر سخت افزاری و کیفیت عملکرد است.  بررسی و مقایسه دو گوشی Amazon Fire Phone و HTC One M8 هم می تواند نکاتی خوب برای مقایسه و خرید بهترین گوشی برای شما داشته باشد

مقایسه Galaxy S5  و Galaxy S5 mini

برای امنیت و قفل گذاری فوق امنیتی هر دو گوشی دارای اسکنر اثر انگشت می باشند و از این رو هر کسی نمی تواند گوشی را روشن کند و وارد آن شود و از قفل امنیتی آن عبور کند.حسگر ضربان قلب هم یکی دیگر از امکانات این دو گوشی است که دقیقا در هر دو مشابه و در زیر دوربین عقب قرار دارد.ویژگی ذخیره انرژی هم یکی دیگر از امکاناتی است که برای این گوشی در نظر گرفته شده است و کاربران می توانند به راحتی با خیال راحت از ذخیره انرژی برای برنامه های پر کاربرد خود مطمئن شوند.

یکی از ویژگی های مهم این دو گوشی مقاومت در برابر آب یا ضد آب بودن است چرا که با استفاده از تکنولوژی IP67 قادر است در مقابل آب از خود مقاومت نشان دهند. این ویژگی ای است که در بسیاری از گوشی های هوشمند و پیشرفته نظیر  HTC One  M8 وجود ندارد.گفتنی است که گوشی Galaxy S5 mini در جولای ۲۰۱۴ منتشر خواهد شد و هنوز از قیمت گذاری آن خبری در دست نیست اما، گوشی Galaxy S5 هم اکنون در بازارهای آمریکا با قیمت ۶۵۰ دلار به فروش می رسد.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.