۰

یک گام جدید در تولید لنز های تماسی دید در شب

بازدید 1105

روز به روز با پیشرفت های بیشتری از دنیای تکنولوژی روبرو هستیم و خوشحالیم که این عرصه توانسته کارایی و کارامدی زندگی مردم به وسیله ابزار آلاتی را بیشتر کند. به تازگی دانشمندان در دانشگاه میشیگان توانسته اند یک لنز مادون قرمز مینیمال درست کنند که می تواند اشعه ها را به سیگنال های الکتریکی تبدیل کند و به هم وفق دهد.یکی از محققان در این باره می گوید که هم اکنون در بازار شما می توانید لنز های مبتنی بر مادون قرمزی پیدا کنید که می تواند به خوبی، امکان دید در شب را برایتان فراهم کند  و نیاز به هیچ گونه ابزار دیگری برای خنگ کردن ندارد. اما خب ضرورت ساخت این لنز مینیمال در صورتی که چنین لنزی وجود داشته است چه بوده که دانشمندان و مخترعان میشیگان را بر آن داشته تا چنین لنزی را طراحی کنند؟

لنز-تماسی-دید-در-شب

در این باره خوب است به سخنان یکی از سازندگان و محققانی که روی این پرژوه فعالیت داشته توجه کنیم. پروفسور Zhaihui Zhong در این باره ادامه می دهد که این لنز تماسی که به تازگی توسط دانشمندان طراحی شده درواقع نمونه ای نازک تر از لنز های کنونی است که به صورت تماسی می تواند روی گوشی های تلفن همراه و یا روی سایر لنز ها متصل شود و البته این می تواند به عنوان شانسی برای بکار گیری در آیفون ۶ باشد که این لنز باریک ساخته شده و نسبت به نمونه های کنونی واقعا قابل مقایسه و در رقابت است.

مواد ترکیبی برای ساخت این لنز دید در شب  هم بسیار جالب و متعجب کننده است. این سوپر لنز که توضیحات آن را در بالا ذکر کردیم از موادی گرافیتی ساخته شده است. در واقع لایه ای نازک از گرافیت چیزی که دقیقا شبیه مداد No.2 است در ساختمان این لنز بکار رفته است. روش عملکرد این لنز این است که اشعه های مادون قرمز یا همان اینفرا رد توسط این گرافیت ها جذب می شوند و بعد به سیگنال های الکتریکی ترجمه می شوند. خوشبختانه در حال حاضر محققان توانسته اند که لنزهای گرافیتی را به اندازه ناخن انگشت کوچک دست طراحی و تولید کنند . به گفته محققان به سرعت این تکنولوژی وارد ساعت های هوشمند نظیر iwatch اپل و ساعت های هوشمند سامسونگ ، فن آوری های محاسباتی پوشیدنی و حتی عینک های هوشمند نظیر گوگل گلاس خواهد شد و از آن برای کارایی بیشتر بهره خواهند برد.  Zhong در ادامه صحبت هایش چنین ادامه می دهد که اگر ما بتوانیم این لنز ها را در گجت ها و پوشیدنی های محساباتی بکار ببریم در واقع می توانیم با این ادغام، قدرت دید خود را گسترش دهیم . به راستی که استفاده از لنز های دید در شب و تاریکی می تواند بسیاری از مشکلات را حل کند و خطرات ناشی از تاریکی را رفع کند و پا به پای گجت هایی نظیر allo گجتی برای ایمینی دوچرخه سواران به ایمنی بیشتر کمک کند.  ما منتظر اخبار و کاربرد و کارکرد این لنز هستیم و قطعا به شما نیز گزارشات خوبی خواهیم داد. و اما اگر دوست دارید کمی در ومورد فناوری های پوشیدنی بدانید بهتر است که ساعت هوشمند مایکروسافت را مورد بررسی قرار دهید. این ساعت که در حال ساخت از سوی مایکروسافت است به تناسب اندام شما کمک می کندو اطلاعات بیشتر در این رابطه را از مطلبی با عنوان icrosoft ساعت هوشمند مایکروسافت برای تناسب اندام دریافت کنید.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.