۰

سنسور SLEEPsense سامسونگ خواب کاربران را زیر نظر می‌گیرد

بازدید 1157

در نمایشگاه ایفای امسال شاهد حضور فناوری‌های مرتبط با اینترنت اشیاء بصورت پررنگ‌تری خواهیم بودسامسونگ نیز یکی از کمپانی‌هایی است که در  این زمینه حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و سنسور SLEEPsense را در این رابطه برای مانیتور کردن خواب معرفی کرده است.

c717befe3031d7c3b4e83b88cb6e1f81_XL

نمایشگاه ایفای امسال علاوه بر معرفی و نمایش انواع گجت‌های دیجیتال شاهد حضور کمپانی‌ها با انواع گجت‌های مرتبط با اینترنت اشیاء است. دیروز ال‌جی از سنسور SmartThinQ خود رونمایی کرد و امروز دیگر کمپانی کره‌ای نیز از سنسور SLEEPsense که وظیفه‌ی مانیتور کردن وضعیت خواب کاربر را بر عهده دارد، معرفی کرده است.

همانطور که در تصویر فوق نیز مشاهده می‌کنید، این سنسور با ضخامت یک سانتی‌متر زیر بستر قرار گرفته و از این طریق میزان خواب و استراحت کاربر را در طول شبانه‌روز اندازه‌گیری می‌کند.

براساس اطلاعات ارائه شده، این گجت هوشمند علاوه بر قابلیت اندازه‌گیری میزان خواب کاربران می‌تواند با سایر گجت‌ها نظیر سیستم تهویه هوا و همچنین تلویزیون نیز ارتباط برقرار کرده و فرامینی را در راستای بهبود کیفیت خواب کاربر صادر کند. برای مثال در صورتی که کاربر به خواب فرو برود، از این طریق سیستم با ارسال فرمانی، تلویزیون را خاموش خواهد کرد.

از جمله‌ی قابلیت‌های دیگر این سنسور می‌توان به فناوری EarlySense اشاره کرد که قادر است ضربان قلب کاربر و همچنین میزان تنفس وی را اندازه‌گیری کند. انتظار می‌رود این سنسور تا پایان سال جاری میلادی در کره و سایر کشورها روانه‌ی بازار شود. این کمپانی هنوز اطلاعاتی را در خصوص قیمت SLEEPsense ارائه نکرده است.

 

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.