۰

کاهش آلودگی با خودروی الف

بازدید 1297

elfbike

نام این خودرو “الف” است و به گفته اختراع کنندگان آن، نمونه یک وسیله نقلیه پایدار برای آینده خواهد بود. نیمی‌از “الف” دوچرخه و نیم دیگر آن خودروی الکتریکی است. چرخ دنده آن به گونه ای طراحی شده که انرژی تولید شده توسط رکاب دوچرخه و موتور تولید انرژی خورشیدی را هماهنگ می‌کند و به حداکثر می‌رساند. مخترع این وسیله، “راب کوتر” در کارولینای شمالی آمریکاست. او می‌گوید “الف” درهم آمیزی کاملی بین نیروی انسان و ماشین است.

راب کوتر می‌گوید: “با استفاده از الف در جاده‌ها، می‌توان تولید گاز کربنیک را تا حدود ۶ تن در سال کاهش داد و انرژی صد در صد خورشیدی داشت و این هزینه‌ها را به شدت پائین می‌آورد.

ELF interior small

الف با سرعت ۴۸ کیلومتر در ساعت و ۱۶۰ کیلوگرم ظرفیت ترابری، دارای کارآیی یک خودرو معمولی است. هنگامی‌که راننده احساس خستگی کند، موتور آن در طول روز می‌تواند به تنهایی ۲۷ کیلومتر را طی کند که بیش از میانگین رفت و آمد روزانه در آمریکاست.اما این همه ویژگی‌های الف نیست و راب کوتر می‌گوید: “در آینده می‌توانیم الف خودکار داشته باشیم. تصور کنید که شما سر قراری باید بروید. با تنظیم قبلی الف نزد شما می‌آید و شما سوار می‌شوید و الف حرکت می‌کند. الف همچنین می‌تواند به عنوان یک هواپیمای بدون سرنشین کوچک، بسته‌هایی را حمل کند.

راب کوتر و همکارانش اکنون در حال طراحی برادر بزرگ “الف” هستند که اوکس نام دارد و می‌تواند تا ۴۰۰ کیلوگرم را حمل کند.طی دو سال گذشته بیش از ۴۰۰ دستگاه الف در ۷ کشور جهان فروخته شده و راب کوتر می‌گوید فروش آن رو به افزایش است.امید است با استفاده این دستگاه آلودگی به حداقل برسد

نظر شما درباره ی این خودرو چیست؟؟

منبع

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.