۰

لایکا Q دوربینی زیبا، گران و ارزشمند

بازدید 841

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

شرکت Leica به خاطر دوربین های گران قیمتش معروف است. جدیدترین محصول آن نیز Leica Q (Typ 116) نام دارد که با نگاهی اجمالی و مختصر به ظاهر آن می توان به کیفیت بالا و در نتیجه قیمت زیادش پی برد. بدنه مات و مشکی رنگ این دوربین که از جنس آلیاژ منیزیم ساخته شده ظاهری فوق العاده به آن بخشیده و کیفیتش را به رخ می کشد.

روی بدنه این دوربین قسمتی برای قرار گرفتن شست در نظر گرفته شده تا در حین عکاسی از این بابت مشکلی وجود نداشته باشد. وزن بدنه دستگاه حدودا ۶۴۰ گرم است و به همین خاطر نمی توان آن را در زمره سبک وزن ها قرار داد، با این وجود، کاربرد عبارت سنگین نیز برای آن منصفانه نخواهد بود چراکه جرم دستگاه به شکلی متوازن در سرتاسر آن توزیع شده است.

قیمت تعیین شده برای لایکا کیو برابر با ۴۲۵۰ دلار است و شاید به همین خاطر نتواند مشتریان زیادی را برای خود دست و پا کند.اما قیمت زیاد این دوربین، کیفیت بالا و ظاهر باوقارش نشان می دهد که امکانات خوبی برای آن در نظر گرفته شده که از آن جمله می توان به یک حسگر ۲۴ مگاپیکسلی CMOS، محدوده ایزو تا ۵۰ هزار، نمایشگر ۳ اینچی LCD با رزلوشن بالا، پشتیبانی از NFC، وای فای و سیستم فوکوس خودکار با قابلیت تشخیص کنتراست اشاره نمود.

کاربران این دوربین در کنار ویژگی های یاد شده از امکان فیلم برداری با رزلوشن ۱۰۸۰p (نرخ ۳۰ یا ۶۰ فریم بر ثانیه)، منظره یاب الکترونیکی ۱۲۸۰ در ۹۶۰، شاترهای مکانیکی و الکترونیکی و همچنین نسخه رایگان نرم افزار  Adobe Photoshop Lightroom 6 نیز بهره مند خواهند شد.

کیفیت عکس ها و فیلم های گرفته شده با استفاده از دوربین لایکا Q در سطح بسیار خوبی است و این محصول حتی در نور کم نیز عملکرد مطلوبی را از خود به نمایش می گذارد و این مساله نیز تا حدود زیادی به حسگر دستگاه باز می گردد که به گفته لایکا به صورت اختصاصی برای لنز Summilux بیست و هشت میلیمتری f/1.7 طراحی و ساخته شده است.

P7020111

کار کردن با سیستم منوهای دستگاه بسیار ساده است و در عین حال تعدادی دکمه فیزیکی نیز روی بدنه آن در نظر گرفته شده که دسترسی سریع به شاتر و تنظیمات اکسپوژر را فراهم می کند. لنز Summilux در نظر گرفته شده برای این دوربین سه حلقه دارد که امکان کنترل دسترسی گشودگی دهانه لنز، فوکوس و موارد دیگر را برایتان میسر خواهد کرد.

اما چیزی که در این دوربین نمی یابید زوم اپتیکال است و در عوض به جای آن یک مد کراپ ۳۵ یا ۵۰ میلیمتری در نظر گرفته شده که البته بهترین آپشن پیش رو برای گرفتن عکس های نمای بسته یا کلوز آپ نخواهد بود اما می تواند کار شما را راه بیاندازد.

عمر باتری این دستگاه نیز برابر با ۳۰۰ شات اعلام گردیده اما زمانی که از دوربین برای فیلم برداری استفاده می شود سطح شارژ باتری به میزان قابل توجهی پایین می آید که این نیز کاملا پذیرفته شده و طبیعی است.

اگر بخواهیم به طور خلاصه بگوییم لایکا Q در زمره بهترین محصولات کامپکتی قرار می گیرد که تا به حال وارد بازار شده. اما سوالی که در اینجا مطرح می شود آن است که آیا این دوربین ارزش ۴۲۵۰ دلار را دارد؟ اگر چنین پولی را داشته باشید بی تردید بله اما اگر بودجه خرید این دوربین را ندارید گزینه های ارزان قیمت تر دیگری نظیر سونی A7 II هم خوب هستند.

برچسب‌ها:

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.