۰

بهترین اسباب‌بازی‌های تکنولوژیکی

بازدید 1430

از تدی‌های سخنگو تا ساعت‌های هوشمند همه و همه به گونه‌ای اسباب‌بازی‌های تکنولوژیکی به حساب می‌آیند که مطابق با نیازهای کودکان امروز ساخته شده‌اند. دیگر خبری از وسطی و کش‌بازی و هفت سنگ نیست، کودک شما خیلی کودکانه که رفتار کند، حداقلش یک اسمارتفون یا تبلت از شما می‌خواهد. در مطلب زیر ۱۰  تا از بهترین اسباب‌بازی‌های تکنولوژیکی دنیا را برایتان انتخاب کرده‌ایم که در برخی موارد واقعا پیشرفته بوده و نام اسباب‌بازی روی آنها گذاشتن باید با کمی تفکر صورت گیرد.

 WikiBear (مناسب برای کودکان ۳ سال به بالا)

1959631_568848379878915_1350119163_n

به آن Siri Bear هم می‌گویند، زیرا یک خرس پشمالوی قهوه‌ای رنگ است که می‌تواند با کودک شما مکالمه‌ای جذاب راه بی‌اندازد. این خرس به گونه‌ای برنامه ریزی شده است که کلمات مشخصی را می‌شنود و آنهایی را که نمی‌فهمد با اتصال به اینترنت تلاش به یافتن معانی‌اشان می‌کند. این خرس به کودک شما اسامی و علایق را می‌آموزد و آنها را درقالب اطلاعاتی وارد مکالمه می‌کند. این خرس ۱۱ اینچی است، دهانش حرکت می‌کند، قابلیت اتصال بلوتوث دارد و از طریق برنامه ویژه با هر دستگاه هوشمند دیگری کار می‌کند.

LittleBits (مناسب برای کودکان ۸ سال به بالا)

littlebits

با این اسباب‌بازی کودکانتان تبدیل به مخترعانی می‌شوند که می‌توانند با بلاک‌های الکترونیکی موجود آنچه را می‌خواهند بسازند. هر بلاک با رنگی کدگذاری شده است. مثلا آبی واحدهای نیرو، صورتی واحدهای کنترل و سبز بلاک‌های خروجی را نشان می‌دهند. با استفاده از قوه تخیل کودکان می‌توانند خودروهایی که قابلیت حرکت دارند، بوم باکسهای کوچک، روبات و غیره را بسازند.

Crayola My Virtual Fashion Show (مناسب برای کودکان ۶ سال به بالا)

Crayola-My-Virtual-Fashion-Show

با این کیت نقاشی، کودکان مدادهای رنگی، یک کتاب طرح پر از مدلهای مختلف و یک برنامه رایگان دریافت می‌کنند. پس از طراحی لباس‌ها روی مدلهای کاغذی، آنها می‌توانند از نقاشی‌های خود با یک دستگاه هوشمند اندرویدی یا iOS عکس گرفته و با برنامه رایگان Crayola My Virtual Fashion Show از نقاشی‌های خود مدلهای زنده‌ای بسازند که در سالنهای مد میلان، نیویورک و پاریس راه می‌روند. با این اسباب‌بازی می‌توانید از کودکان خود در همان زمان کودکی یک طراح حرفه‌ای بسازید.

Tiggly Shapes (مناسب برای کودکان بین ۲ تا ۴ سال)

1393346985000-TigglyShapes

یاد گرفتن اشکال سه بعدی در زمان کودکی، در واقع همان دلیلی است که بازی‌های بلوکی از اهمیت ویژه‌ای برخوردارند. با این وسیله کودکان تعدادی بلوک فیزیکی دارند که دارای محتوای دیجیتالی جالب توجهی است. این بلوک‌های سه بعدی دایره‌ای، چهارگوش، سه گوش و ستاره‌ای هستند و از جنس پلاستیک ساخته شده‌اند. در قسمت پایینی آنها نقاط سیلیکونی لمسی وجود دارد که از طریق این نقاط، بلوک می‌تواند با صفحه آیپد ارتباط برقرار کند. برای بازی نیاز به دانلود سه برنامه رایگان Tiggly Draw ،Tiggly Safari و Tiggly Stamp است.

Moss (مناسب برای کودکان بالای ۸ سال)

MOSS-Car-700px

الانه ساختن روبات‌ها به سادگی وصل کردن بلوکهای چهار گوش برای کاربردهای مختلف است. نیازی به کدنویسی و سر و کله زدن با سیم‌ها نیست و تنها کافی است بلوکهایی با سطوح استیل را به هم متصل کنید.

Kidizoom Smart Watch (مناسب برای کودکان ۵ تا ۱۲ سال)

vtech-smartwatch-4

یک ساعت هوشمند ۱٫۴ اینچی که کلی فن‌آوری را یکجا دور دستان کودکانتان می‌پیچد. ساعت را می‌گوید، آلارم با تون‌ها و انیمیشن‌های زیبا پخش می‌کند و تایمر و استاپ واچ دارد، اما جالب‌ترین بخش این ساعت دوربینی است که امکان عکسبرداری و فیلمبرداری را فراهم می‌کند. سه مینی گیم هم در این ساعت گنجانده شده است.

TheO Smallball (مناسب برای کودکان ۲ تا ۶ سال)

smart ball

با جای دادن یک تلفن هوشمند در یک توپ نرم و فومی، کودکان می‌توانند با ۸ برنامه رایگان از بازی‌های پاپ بالون تا بازیهای آموزشی حروف الفبا را انجام دهند.

Little Scholar (مناسب برای کودکان ۳ تا ۷ سال)

448x448xfathom-tablet-home.png.pagespeed.ic.9uNvk9lw7u

تبلت اندرویدی ۸ اینچی که با ۱۵۰ برنامه، eBook، موسیقی و ویدئو پر شده است. بر خلاف بیشتر تبلتهای اندرویدی موجود در بازار این تبلت پر شده است از محتوای  School Zone که یک کمپانی پیشرو در زمینه آموزش است. در این تبلت کودکان اجازه دسترسی به بازار اندروید را ندارند، پس محتوا کاملا برای آنها امن است. بعلاوه این تبلت با برنامه‌ای ویژه گزارشی به والدین از کارهایی که کودکانشان مشغول انجام آنها بوده‌اند می‌دهد.

Ozobot (مناسب برای کودکان ۶ سال به بالا)

1393346753000-Ozobot2-2-

این روبات یک اینچی عاشق خطوط است. خطوطی را که شما می‌کشید، خطوط روی بازی‌های تخته‌ای و حتی خطوط روی دستگاه هوشمندتان را دوست دارد. بعلاوه این موجود کوچک به رنگها و کدهای ویژه‌ای که میان خطوط خود میگنجانید نیز عکس‌العمل نشان می‌دهد.

Simon Swipe (مناسب برای کودکان ۸ سال به بالا)

SimonSwipe

بازی حافظه‌ای کلاسیک سیمون با اضافه شدن یک صفحه لمسی، در زمره اسباب‌بازی‌های تکنولوژیکی قرار گرفته است. این تخته گرد متشکل از ۴ رنگ است و علاوه بر ضربه زدن، به سوئیپ کردن هم پاسخ می‌دهد. کاربران باید به رنگها نگاه کنند و نیاز  به ضربه زدن یا سوئیپ کردن بخشهای رنگی را بخاطر بسپرند.

در پایان شاید حسی که پس از خواندن این مقاله به ما دست دهد حس متفاوتی باشد. با وجود چنین وسیله‌هایی نمی‌توان حدس زد که چه چیزی کودکان امروزی را در آینده راضی نگه خواهد داشت. شاید یک روبات سخنگو و یا شاید حیوانات خانگی هوشمند!

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.