۰

معرفی خودرو برقی BMW i3

معرفی خودرو برقی BMW i3
بازدید 925

معرفی خودرو برقی BMW i3

معرفی خودرو برقی BMW i3

آنچه برای هر کاربری در اولویت قرار داد تجربه کاربری و لذت کار با ابزار است. مواردی که ابتدای متن آمده اند فارغ از ترتیبشان خصوصیات خودرویی با تجربه کاری عالی هستند. خودروهای برقی تا حد زیادی این عوامل را در خود دارند. اگر گرمای طاقت فرسای تابستان مجال رجوع به حافظه تان را بدهد حکماً به خاطر می آورید که سال پیش از یک خودروی BEV ساخت شرکت بی.ام.و. سخن گفتیم که قرار بود تا سال بعد گازخورش در خیابان های شهرها آزموده شود. حال یک سال از آن موقع گذشته و i۳ تا بهار ۲۰۱۴ به ایالات متحده می رسد تا خود را در کنار خودرو-کشتی های آمریکایی آزمایش کند.

قیمت این خودرو ۴۲۲۷۵ دلار تعیین شده که هرچند برای اغلب خریداران دست نیافتنی می نماید، اما از مبلغ پیش بینی شده کمتر هم هست. با اینکه این قیمت i۳ را گرانتر از خودروهای BEVی دیگر رقبا مانند نیسان و فورد می کند ولی با کمال احترام به نظر نمی رسد قرار بوده باشد که محصولات بی.ام.و با دیگر خودروسازان هم قیمت یا ارزانتر از آنها باشد. این محصول بی.ام.و. اولین وسیله نقلیه ای است که از بدنه فیبر کربن سوار بر شاسی آلومینیومی ساخته شده تا بیش ار ۲۰۰ کیلوگرم از EVهای دیگر سبکتر باشد. i۳ مدلی مخصوص علاقه مندان به خودروهای اسپورت هم دارد. با ۵۰۰۰ دلار بیشتر می توان از یک موتور بنزینی کوچک اضافی در کنار موتور برقی اصلی برخوردار شد.همان طور که مشاهده می کنید مدل نهایی، از طرح مفهومی اولیه این خودرو متفاوت است و محصول نهایی از انتزاعات کاسته و به واقعیت پیوسته و به جای پنجره های بزرگ شیشه ای، فیبر کربن بیشتری در بدنه آن به کار رفته است.خودرویی اقتصادی و اسپورت که هرجایی می تواند پارک شود: BMW i۳ با ۳۸۴ سانتی متر فقط کمی از مینی کوپر درازتر است و در کنار دو سرنشین جلو، اگر سرنشینان عقب کمی دوستانه بنشینند ۲ نفر را هم در عقب جای می دهد و احتمالاً برای یک کیف مسافرتی نیز آن پشت جا باشد. نمی شود یک خودرو هم اقتصادی باشد هم سریع؟ i3 ظرف ۷ ثانیه، ۱۰۰ تا را رد می کند. در «حالت دوستدار باتری» تا ۲۰۰ کیلومتر و در «حالت راحت» ۱۶۰ کیلومتر راه می پیماید و اگر موتور بنزینی را هم سفارش داده باشید تا ۳۰۰ کیلومتر هم می توانید روی آن حساب کنید. قضاوت با شما که آیا آنچه خوبان همه دارند i3 یک جا دارد یا نه؟

معرفی خودرو برقی BMW i3

معرفی خودرو برقی BMW i3

نخستین واکنش ها: خوش قیمت و اثرگذار در بازار EVها: تحلیل گران حوزه خودرو معتقدند که بی.ام.و با i۳ می تواند سهم خوبی از بازار ماشین های الکتریکی را به خود اختصاص دهد و در شهرهای بزرگ به وسیله نقلیه محبوبی بدل شود. ولی آنچه برای بیشتر جا انداختن این نوع خودروها مهم است در وهله اول مسافتی است که با هر بار شارژ می توان با آنها پیمود و دوم زمان شارژ؛ مسائلی که علی رغم تلاش های فراوان در عمل جواب چندانی نداده است. هرچند هر از گاهی اعداد و ارقام وسوسه کننده ای به گوش می رسد ولی به جز موارد معدود، کماکان خبری از آنها در محصولات نهایی نیست.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.