۰

راهنمای تابستانه خرید تبلت

خرید تبلت
بازدید 1281

خرید تبلت

خرید تبلت

 به بازار رفته اید تا یک تبلت بخرید؟ خب بهتر بود قبل از رفتن به بازار این راهنمای خرید ما را می خواندید اما هنوز هم دیر نشده، پس همراه ما باشید.اولین انتخاب شما برای خرید تبلت بی شک آیپد نسل چهارم است. چرا که یکی از بهترین عملکرد ها را داراست و فروشگاه نرم افزاری آن در جهان تک است و علاوه بر اینها اکوسیستم فوق العاده ای دارد که از تعداد بیشماری بازی، موسیقی، و رسانه های تصویری پشتیبانی می کند. با این حال، می دانیم که شما احتمال این تبلت را نخواهید خرید چون بسیار گران است (!) پس چطور است سری به تبلت گوگل نکسوس ۱۰ بزنیم. تبلتی که وضوح صفحه نمایش آن عالی است و پردازنده سریع Cortex A-15 آن را پشتیبانی می کند و علاوه بر اینها درگاه HTMI و داشتن همیشه جدیدترین نسخه از اندروید تمایل شما را نسبت به آیپد کم کند. اگر واقعا پول زیادی در بساط ندارید می توانید تنها با ۲۰۰ دلار (که البته فکر نکنید خیلی ارزان است) تبلت نکسوس ۷ را خریداری کنید. به هر حال در ادامه همراه ما باشید تا به یک نتیجه گیری کلی برسیم.

قبل از خرید تبلت به سه نکته توجه کنید

۱٫ نیاز های خود را بشناسید

خرید تبلت

خرید تبلت

پرسش هایی بسیاری وجود دارند که شما قبل از خرید یک تبلت باید از خود بپرسید اما مهم ترین پرسش این است که ” چه برنامه ای برای استفاده از آن دارید”؟شما قصد دارید تبلت را خریداری کنید تا جای گزین کامپیوتر رومیزی شما شود، و یا فقط می خواهید در حین سفر با آن فیلم تماشا کنید و لذت ببرید؟ در هر صورت، همه چیز به شدت به انتخاب شما بستگی دارد. آیا می خواهید همیشه به صورت ثابت به اینترنت متصل باشید و یا توانایی گسترش فضای ذخیره سازی برای شما مهم است؟ HTMI چطور؟

۲٫ همه چیز قیمت نیست !!

فقط به خاطر این که این تبلت گران است این بدان معنی نیست که شما یک محصول با کیفیت خریداری می کنید. برعکس همه تبلت ها ارزان قیمت هم بدرد نخور نیستند.معمولا دلیل خوبی پشت قیمت یک تبلت وجود دارد. آمازون می تواند تبلت کیندل فایر اچ دی خودش را با قیمت مقرون به صرفه ای به فروش برساند. همچنین، با وجود اینکه آیپد از هیچ کابل HTMI پشتیبانی نمی کند و گسترش فضای ذخیره سازی نیز ندارد، اما گل سرسبد اپل از ۵۰۰ دلار به بالا قیمت گذاری می شود چرا که به طور باور نکردنی از نرم افزار ها پشتیبانی می کند، رابط تمیزی دارید و اکوسیستم آن فوق العاده است. پیشنهاد ما این است ” به فراتر از قیمت بیندیشید”.

۳٫ مسائل سازنده

تولید کننده تبلت خود را عالمانه انتخاب کنید. کام\یوتر ها بی نقص نیستند، و تبلت ها به طور خاص از کامپیوتر ها هم ناقص ترند. برای دچار نشدند به مسائل بعد از به وجود آمدن مشکل در تبلت پیشنهاد ما این است که یک تولید کننده معروف را انتخاب کنید تا سر درد نگیرید.اگر شما قصد دارید تا تبلتی اندرویدی خریداری کنید، تولید کننده ای را انتخاب کنید که شهرتی در بروز رسانی سیستم عامل به نسخه جدیدتر در زمان به موقع داشته باشد. تبلت های گوگل سریعترین بروز رسانی ها را دریافت می کنند. اما تبلت های ایسوس بروز رسانی خوبی دریافت نمی کنند و سامسونگی ها نیز چنگی به دل نمی زنند.پیشنهاد ما به شما ” قبل از خرید به دنبال تولید کننده ای باشید که از تبلت شما پشتیبانی می کند”.

۴٫ اندازه تبلت

۷ تا ۸٫۱ اینچ (کوچک)

خرید تبلت

خرید تبلت

این دسته ها تبلت ها نسبت به تبلت هایی با اندازه های بزرگتر از قیمت پایین تری برخوردار هستند. با این حال، قابل حمل تر هستند و به راحتی در کیف کوچکی جا می شوند. حتی بعضی ها این تبلت ها را در جیب قرار می دهند.از آنجایی که به راحتی می توان آنها را در یک دست نگه داشت، تبلت های ۷ اینچی کتابخوان های الکترونیکی بهتری نسبت به تبلت های بزرگتر هستند.

۸٫۹ تا ۱۰٫۱ اینچ (متوسط)

خرید تبلت

خرید تبلت

 این دسته از تبلت ها خوراک تولید کننده ها هستند. تبلت های متوسط صفحه نمایش بزرگتر با وضوح بیشتری نسبت به همتایان ۷ اینچی خود دارند. این تبلت ها بیشتر بدرد تماشا فیلم و بازی کردند می خورند.تبلت های اندازه متوسط از پردازنده های سریعتری برخوردار هستند و به دلیل اینکه صفحه نمایش بزرگتری دارند، تجربه منحصر به فردی نسبت به تبلت های کوچکتر رقم می زنند.

تبلت های ۱۰ اینچی (بزرگ)

خرید تبلت

خرید تبلت

در حال حاضر تبلت های بسیاری کمی با این اندازه در بازار یافت می شوند. اما در آینده ای نزدیک تبلت های ویندوز ۸ که ” هیبرید” هم نامیده می شوند (ترکیبی) بیشتر به بازار عرضه می شوند. این تبلت ها معمولا کمتر از ۱۰۰۰ دلار قیمت دارند و مدل هایی مانند سرفیس پرو مایکروسافت قیمتی در حدود ۱۵۰۰ دلار دارند.

نکات کلیدی

۱٫ پردازنده

اپل A6X

سریعترین پردازنده ای که در حال حاضر روی تبلت ها موجود است متعلق است به تبلت آپید نسل چهارم اپل. درایور های A6X که بسیار با سیستم عامل بهینه سازی شده اند برنامه های آیپد را سریعتر از برادران اندرویدی خود اجرا می کنند. همچنین به لطف تراشه چهار هسته ای گرافیکی PowerVR SGX 554MP4 بازی ها هم سریعتر اجرا می شود. در کل این پردازنده از همه پردازنده های دیگر یک کلاس بالاتر است.

انویدیا تگرا

انویدیا تگرا ۴ در نهایت تابستان امسال از راه خواهد رسید. هم پرتابل های بازی نویدیا و هم تبلت های فلگ شیپ توشیبا این پردازنده را پشتیبانی خواهند کرد. ما انتظار دارید  که پردازنده چهار هسته ای و پردازنده گرافیکی ۷۲ هسته ای این تراشه کار های بزرگی انجام دهند.

سامسونگ اگزینوس

پردازنده های اگزینوس سامسونگ نا امید کننده نیستند اما در بخش عمر باتری جای کار زیادی هنوز باقی مانده است.نسل جدید از پردازنده های اگزینوس سامسونگ،  Octa 5 است که سامسونگ به آن سطوح جدیدی از قدرت را معرفی کرده است. به عبارت دیگر، سامسونگ می خواهد تبلت های این  شرکت عمر باتری طولانی تری داشته باشند.

کوالکام اسنپ دراگون

این پردازنده را بی شک می توانیم یکی از قدرتمند ترین های بازار بنامیم. Snapdragon S4 که در حال حاضر روی سونی اکسپریا تبلت زد قرار دارد در حال ثبت کردن رکورد است. اما سری های ۶۰۰ و ۸۰۰ از این پردازنده هنوز مانند سابق پیش می روند. به نظر می رسد در سال های آینده باید شاهد حضور این پردازنده در سطح وسیعی از بازار باشیم.

۲٫کیفیت صفحه نمایش

خرید تبلت

خرید تبلت

شما یک صفحه نمایش شارپ، روشن با زاویه دید فوق العاده می خواهید؟ چنین کیفیتی راز در نوع پنل نمایش دارد. در حال حاضر نکسوس ۱۰ دارای صفحه نمایشی با وضوح ۲۵۶۰ در ۱۶۰۰ است و این در حالی این که آیپد اپل از وضوح تصویر ۱۵۳۶ در ۲۰۴۸ پیکسل بهره می برد. رزولوشن بالاتر تصاویر را واضح تر نشان می دهند.نوع پنل تعیین  می کند که آیا تصویر به نمایش درامده در صفحه نمایش وقتی از زوایا خاموش و روشن مشاهده شود کیفیت خود را حفظ خواهد کرد یا نه. همچنین پنل صفحه نمایش تبلت ها در نمایش رنگ های پر جنب و جوش تصاویر تاثیر گذار هستند.در هنگام انتخاب یک تبلت، مطمئن شوید که نوع آن یک IPS است یا PLS. هر چیزی کمتر و یا با تفاوت در کیفیت به زودی خود را نمایان می کند.

۳٫سیستم عامل و نرم افزار

اول ios

شاید بعضی از کاربران زمانی که مرحوم استیو جابز با آن پیراهن یقه اسکی معرفی کرد را یادشان بیاید. گوشی که علاوه بر ویژگی های منحصر به فردش یک ویژگی خاص داشت و آن سیستم عاملش بود. این سیستم عامل به لطف اکوسیستم عمیقی که دارد اجازه می دهد تا دستگاه های کوچک تر مانند آیپاد نانو با دستگاه های دیگر مثل آیفون و یا آیمک فایل اشتراک گذاری کنند. علاوه بر این رابط این سیستم عامل بسیار دوست داشتی است و کاربر را ترغیب می کند تا با آن کار کند.

دوم اندروید

هرچند به اندازه سیستم عامل آی او اس برنامه ارائه نمی دهد اما این سیستم عامل با اکوسیستم رسانه ای اش شناخته شده است. فیلم ها، برنامه های تلویزیونی، مجلات و بازی ها پیشرفت قابل توجه ای در این سیستم عامل داشته اند. در حال حاضر جدیدترین نسخه سیستم عامل اندروید ۴٫۲٫۲ است که در نهایت در تبلت دیگری از گوگل ظاهر می شود.

سوم ویندوز آرتی/۸

رابط کاربری جدید ویندوز از زمانی که ارائه شده است افرادی را از استفاده از آن منصرف کرده است و دلیلش به علت سخت بودن یادگیری کار کردن با این ویندوز است. اما واقعیت این است که با هیچ چیز غیر عالی روبرو نیستیم و کافیست تا یک بار از این سیستم عامل استفاده کنید تا عاشقش شوید. خدمات موسیقی در این ویندوز گسترده است و پشتیبانی از فیلم ها نیز به چشم می آید. برنامه ها نسبت به زمانی که عرضه شده اند پیشرفت قابل توجه ای داشته اند اما هنوز برای مقایسه مناسب نیستند. بروز رسانی رایگان از ویندوز ۸٫۱ که در پاییز قرار است از راه برسد به ما وعده پیشرفت های مفیدی را می دهد.

آمازون

در حال حاضر این سیستم عامل را فقط می توان در تبلت کیندل فایر آمازون یافت. این سیستم عامل به طور خاص از کتاب ها پشتیبانی می کند و به کتابخانه بزرگ آنلاین آمازون متصل است. البته انتظار نداشته باشید که به خوبی ای او اس و اندروید باشد.

۴٫ گزینه های ذخیره سازی

محتوا بخش جدایی ناپذیر از تبلت ها هستند. فیلم، موسیقی، بازی و کتاب برای بسیاری از افراد تنها دلیل خرید یک تبلت است. معمولا فضای ذخیره سازی تبلت ها ۸ گیگابایت است و به ازاء هر دو برابر شدن حدود ۵۰ تا ۱۰۰ دلار هزینه دارند.

۵٫ طراحی

تبلت ها به گونه ای طراحی شده اند که تمام لمسی باشند و شما بتوانید با انگشتانتان از آنها استفاده کنید. وزن و ابعاد نقش مهمی در این تعادل دارد. دو تبلت ممکن است یک وزن داشته باشند  اما طراحی آنها حسی را به شما القا کند که یکی نسبت به دیگری سبک تر است. سعی کنید قبل اینکه تبلتی را خریداری کنید آنها در دست تان نگه دارید و با تبلت های دیگر مقایسه کنید تا ببینید چه حسی به شما القا می کند. همچنین لبه های تبلت را ببینید تا هیچ لبه دندانه دار و تیزی نداشته باشد تا به دست آسیب برساند.و در آخر پیشنهاد ما به شما خرید تبلت های اندرویدی است که محدودیت های کمتری نسبت به تبلت آیپد اپل دارند. علاوه بر این تبلت های اندرویدی تنوع بیشتری نسبت به سایر سیستم عامل ها دارند و می توانند طیف گسترده ای از سلیقه ها را پوشش دهند. همانطور که در اول مقاله ذکر کنیم اول باید نیاز های خود را بشناسید. مثلا نباید از تبلت ها انتظار داشته باشید تا مثل PC شما نرم افزار فوتوشاپ را روان اجرا کنند چرا که از پردازنده های ضعیف تری برخودار هستند. با این وجود نباید تبلت های ویندوزی را فراموش کرد که سیستم عامل آنها همیشه جزء بهترین ها بوده و هست.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.