۰

بهترین گوشی‌های موبایل تا ۶۰۰ هزار تومان

بازدید 1294

خرید یک گوشی موبایل این روزها به دغدغه تمامی افراد در رده‌های سنی مختلف تبدیل شده و پیچیدگی‌های بیشتر این رده نسبت به گذشته‌ای نه‌چندان دور دستیابی به یک انتخاب بهینه را برای کاربران عادی به امر دشواری بدل کرده است.
انتخاب از میان گزینه‌های مطرح در این رده به‌جز موارد ظاهری همچون طراحی و جنس بدنه، رنگ دستگاه و رزولوشن دوربین به موارد حرفه‌ای‌تری وابسته است که از مهم‌ترین آنها باید به نوع و فرکانس پردازنده، میزان حافظه جانبی، ظرفیت و دوام باتری، تکنولوژی ساخت صفحه‌نمایش، ورژن سیستم‌عامل و گزینه‌های ارتباطی اشاره کرد. از جمله اشتباه‌های معمول در این رده بااهمیت قلمداد شدن تعداد بیشتر هسته‌های پردازشی بدون توجه به نوع پردازنده،‌ اشتباه گرفتن مفهوم حافظه جانبی (RAM) با حافظه داخلی دستگاه و توجه به اندازه بالاتر صفحه‌نمایش بدون در‌نظر گرفتن رزولوشن پنل است که یک خرید مناسب و مطلوب را با مشکل روبه‌رو می‌سازند. توضیح مختصری در مورد هریک از مفاهیم سه‌گانه ذکر شده می‌تواند کمک مناسبی به خریداران ناآشنا در این زمینه باشد. در یک نگاه کاملا مختصر و گذرا پردازنده‌های موبایلی کلاس ARM حاضر در بازار در چهار دسته A9 ،A7 ،A5 و A15 ارائه می‌شوند که با بالا رفتن عدد کیفیت پردازشی آنها نیز افزایش پیدا می‌کند. در کلاس پیشرفته این دسته، پردازنده‌های سری Krait یا Snapdragon نسل چهارم نیز حضور دارند که با توجه به نوع چیپ‌ست از لحاظ کیفیت بین پردازنده‌های A9 و A15 قرار می‌گیرند؛ بنابراین صرف اشاره به تعداد هسته در صورت استفاده از پردازنده‌های ضعیف‌‌تر معیاری برای کیفیت پردازشی نیست. به‌عنوان نمونه یک چیپ‌ست چهار هسته‌ای مبتنی بر ARM A7 از کیفیت کاملا پایین‌تری نسبت به چیپ‌ست دو هسته‌ای Krait برخوردار خواهد بود. حافظه رم (RAM) مفهوم و کارکرد مشابهی با این قطعه حیاتی در کامپیوترهای خانگی ارائه می‌دهد و مطلقا ارتباطی با حافظه داخلی دستگاه نداشته و افزایش حجم آن به عملکرد بهتر اسمارت‌فون منجر خواهد شد. اندازه ۴/۳ اینچی در اسمارت‌فون‌های امروزی به‌ عنوان حد واسطی میان گوشی‌های میانی و پیشرفته مطرح شده و با گذر از این اندازه، به شرط افزایش همزمان وضوح پنل به حوزه گوشی‌های پیشرفته‌تر وارد می‌شویم. وضوح HD یا ۱۲۸۰×۷۲۰‌ پیکسلی حداقل رزولوشن قابل قبول برای این رده برای حفظ کیفیت پنل با بزرگ‌شدن صفحه‌نمایش است. به‌عنوان نمونه، اسمارت‌فونی با پنل پنج اینچی با رزولوشن ۸۰۰×۴۸۰ پیکسل یا ۹۶۰×۵۴۰ پیکسلی از کیفیت بسیار کمتری نسبت به نمونه دیگر با پنل ۴/۶ یا ۴/۳ اینچی با وضوح ۱۲۸۰×۷۲۰ پیکسل برخوردار خواهد بود. با این پیش‌زمینه در چند شماره پیش رو بهترین اسمارت‌فون‌های قابل تهیه در بازار در رده‌های مختلف قیمتی را مرور خواهیم کرد. در این شماره به ۱۵ اسمارت‌فون برتر تا رده قیمتی ۶۰۰ هزار تومان می‌پردازیم.

Huawei Ascend Y210D

یکی از خوش‌قیمت‌ترین و به‌نسبت مناسب‌ترین انتخاب‌های بسیار ارزان‌قیمت میان اندرویدی‌ها به Y210D هواوی تعلق دارد. این دو سیم‌کارته ۲۶۲ هزار تومانی دارای صفحه‌نمایش ۳/۵ اینچی ۴۸۰×۳۲۰‌ پیکسلی، دوربین دو مگاپیکسلی بدون فوکوس خودکار، پردازنده یک گیگاهرتزی A5 و ۲۵۶ مگابایت RAM است. از نسخه ۲٫۳٫۶ اندروید در این مدل استفاده شده و ظرفیت باتری آن نیز ۱۷۰۰mAh است.
Huawei Ascend Y210D

LG Optimus L4 II Dual E445 

این دو سیم‌کارته خوش‌قیمت به‌جز نسبت به Y210D در اکثر موارد با ارتقا روبه‌رو شده است. صفحه‌نمایش ۳/۸‌ اینچی این مدل با وضوح ۴۸۰×۳۲۰‌ پیکسلی ارایه شده که در کاربری‌های معمول مشکل خاصی برای کاربران ایجاد نمی‌کند. دوربین گوشی ۳/۱۵ مگاپیکسلی بدون فوکوس خودکار است. پردازنده یک گیگاهرتزی A9، رم ۵۱۲ مگابایتی، اندروید ۴٫۱٫۲ و باتری ۱۷۰۰ میلی‌آمپرساعتی سایر مشخصات این مدل ۳۱۵ هزار تومانی را تشکیل می‌دهند.
LG Optimus L4 II Dual E445

Samsung Galaxy Y Duos S6102 

مشخصات این مدل دو سیم‌کارته نسبت به دو نمونه پیشین در بخش صفحه‌نمایش با کاهش روبه‌رو شده است. پنل ۳/۱۴ اینچی این تبلت از وضوح ۳۲۰×۲۴۰ پیکسلی برخوردار است و دوربین سه مگاپیکسلی فاقد اتوفوکوس آن نیز تغییری نسبت به L4 II ندارد. پردازنده ۸۳۲ مگاهرتزی، ۲۹۰ مگابایت رم و اندروید ۲/۳ سایر مشخصات مهم این مدل ۳۴۹ هزار تومانی را تشکیل می‌دهند.

 Samsung Galaxy Y Duos S6102

Alcatel One Touch S’Pop 

این مدل ۳۵۷ هزار تومانی روی کاغذ برتری مشهودی نسبت به سه مدل قبلی دارد. صفحه‌نمایش دستگاه ۳/۵ اینچ با وضوح ۴۸۰×۳۲۰ پیکسل است و یک دوربین سه مگاپیکسلی بدون اتوفوکوس در آن دیده می‌شود. پردازنده یک گیگاهرتزی از نوع ARM A9 همراه با ۵۱۲ مگابایت رم در S’Pop‌ حضور دارند. بلوتوث نسخه ۴، اندروید ۴٫۱ و چهار گیگابایت حافظه داخلی کلاس ویژه‌ای برای S’Pop ایجاد می‌کنند.
 Alcatel One Touch S’Pop

Huawei Y300 Dual

این مدل نیز از دو سیم‌کارت پشتیبانی می‌کند و با ۳۹۲ هزار تومان کاملا مناسب به نظر می‌رسد. صفحه‌نمایش ۴ اینچی ۸۰۰×۴۸۰ پیکسلی، دوربین ۵ مگاپیکسلی اتوفوکوس، چیپ‌ست دو هسته‌ای و ۱ گیگاهرتزی A5،‌ رم ۵۱۲‌ مگابایتی و ۴ گیگابایت حافظه داخلی سایر موارد مهم در مورد این مدل را تشکیل می‌دهند. ورژن اندروید این مدل نیز نسخه ۴٫۱ جلی‌بین درنظر گرفته شده است.
 Huawei Y300 Dual

Sony XPERIA E Dual

در E به‌دلیل نام برند بار دیگر امکانات کمتری نسبت به Y300 ارایه می‌شود. در این دو سیم‌‌کارته ۴۱۴ هزار تومانی از یک صفحه‌نمایش ۳/۵ اینچی ۴۸۰×۳۲۰‌ پیکسلی همراه با دوربین ۳/۱۵ مگاپیکسلی بدون فوکوس خودکار،‌ پردازنده یک گیگاهرتزی A5 و ۵۱۲ مگابایت رم استفاده شده است. نسخه فعلی اندروید در این مدل ورژن ۴٫۱ جلی‌بین است و چهار گیگابایت حافظه داخلی قابل ارتقا در آن دیده می‌شود.
 Sony XPERIA E Dual

LG Optimus L5 II Dual E455 

شرایط در L5 II با وجود اختلاف قیمت اندک نسبت به E Dual بهبود مشخصی را نشان می‌دهد. پنل دستگاه چهار اینچی با وضوح ۸۰۰×۴۸۰ پیکسل است و دوربین پنج مگاپیکسلی آن نیز از امکان فوکوس خودکار بهره می‌برد. پردازنده A9 با فرکانس یک گیگاهرتز، ۵۱۲ مگابایت رم،‌ بلوتوث نسخه ۳ و چهار گیگابایت حافظه داخلی نکات برجسته این دو سیم‌کارته ۴۲۵ هزار تومانی را تشکیل می‌دهند.
 LG Optimus L4 II Dual E445

Sony XPERIA J

J روی کاغذ ضعیف‌تر از L5 II به‌نظر می‌رسد. پنل دستگاه همچنان چهار اینچی با وضوح ۸۵۴×۴۸۰ پیکسل در نظر گرفته شده و پوشش گوریلا‌گلاس از آن مراقبت می‌کند. چیپ‌ست پردازشی گوشی به تک‌هسته‌ای A5 تقلیل یافته، اما در سایر موارد از جمله حافظه رم، وضوح دوربین و میزان حافظه داخلی تفاوتی نسبت به L5 II‌ ندارد. این مدل ۴۵۵ هزار تومان قیمت دارد.
 Sony XPERIA J

Alcatel One Touch M’Pop 5020D 

با ارتقای بودجه به حوالی ۴۷۵ هزار تومان گزینه دو‌سیم‌کارته نسبتا جدیدی به نام آلکاتل M’Pop مطرح می‌شود؛ این ۴اینچی ۸۰۰×۴۸۰‌ پیکسلی دارای دوربین پنج مگاپیکسلی، پردازنده یک گیگاهرتزی A9، حافظه رم ۵۱۲ گیگابایتی و چهار گیگابایت حافظه داخلی است. بلوتوث گوشی نسخه چهارم است و وای‌فای آن نیز از تشکیل هات‌اسپات و Wi-Fi Direct پشتیبانی می‌کند. ظرفیت ۱۴۰۰mAh باتری دستگاه نسبتا کم است.

Alcatel One Touch M’Pop 5020D

Huawei Ascend G525 

همان‌طور که از یک هواوی انتظار می‌رود مشخصات G525 نسبت به دیگر نمونه‌های مشابه این رده بسیار بالاتر است. این دو سیم‌کارته ۵۱۵ هزار تومانی دارای پنل ۴/۵‌ اینچی با وضوح ۹۶۰×۵۴۰ پیکسل است و دوربین پنج مگاپیکسلی آن نیز از فوکوس خودکار بهره می‌برد. چیپ‌ست گوشی به چهار پردازنده A5 مجهز شده و یک گیگابایت حافظه رم در آن به چشم می‌خورد. اندروید دستگاه نسخه ۴٫۱ است.
 Huawei Ascend G525

Sony XPERIA M 

از M به‌عنوان یکی از خوش‌امکانات‌ترین مدل‌های سونی در این کلاس قیمتی یاد می‌شود. صفحه‌نمایش چهار اینچی دستگاه با وضوح ۸۵۴×۴۸۰ پیکسلی فشردگی مناسبی را ارایه می‌‌دهد و دوربین پنج مگاپیکسلی با فیلم‌برداری ۷۲۰p آن نیز کیفیت نسبتا مطلوبی دارد. پردازش در XPERIA M با دو هسته یک گیگاهرتزی Krait تامین می‌شود و یک گیگابایت رم دارد. قیمت این مدل حوالی ۵۳۹ هزار تومان است.
 Sony XPERIA M

LG L7 II Dual P715 

L7 II‌ با توجه به کاهش قیمت به حوالی ۵۷۷ هزار تومان همچنان از بازار مناسبی برخوردار است. صفحه‌نمایش این مدل ۴/۳اینچی با وضوح ۸۰۰×۴۸۰ پیکسل است و دو پردازنده یک گیگاهرتزی A5 در کنار ۷۶۸ مگابایت حافظه رم توان پردازشی آن را تامین می‌کنند. دوربین گوشی هشت مگاپیکسل با فوکوس خودکار است و با ظرفیت ۲۴۶۰mAh باتری برتری محسوسی بر رقبا در این زمینه دارد.
 LG L7 II Dual P715

Alcatel One Touch X’Pop 5035D 

در X’Pop ابعاد صفحه‌نمایش ۴/۵ اینچ با وضوح ۹۶۰×۵۴۰ پیکسل است و دوربین پنج مگاپیکسلی آن نیز با وضوح ۷۲۰p فیلم‌برداری می‌کند. پردازش در X’Pop از طریق دو هسته یک گیگاهرتزی A9 تامین می‌شود و ۵۱۲ مگابایت حافظه رم در آن حضور دارد. این مدل از دو سیم‌کارت همزمان پشتیبانی می‌کند. ظرفیت باتری دستگاه ۱۸۰۰mAh است و نزدیک به ۵۸۴ هزار تومان قیمت دارد.
 Alcatel One Touch X’Pop 5035D

Huawei Ascend G610 

این دوسیم‌کارته ۵۹۰ هزار تومانی دارای پنل پنج اینچی ۹۶۰×۵۴۰ پیکسلی، دوربین پنج مگاپیکسلی با ویدئوی ۷۲۰p، چیپ‌ست چهار هسته‌ای ۱/۲ گیگاهرتزی با پردازنده‌های A7، گرافیک مناسب PowerVR SGX544 و یک گیگابایت حافظه رم است. حافظه داخلی قابل ارتقای دستگاه نیز چهار گیگابایت درنظر گرفته شده و باتری ۲۱۵۰ میلی‌آمپر ساعتی آن نیز ظرفیت نسبتا مناسبی را ارایه می‌کند.
 Huawei Ascend G610

hTC Desire 300 

دیزایر ۳۰۰ به نسبت مدل‌های هم‌قیمت این رده امکانات کمتری را با بدنه با کیفیت‌تر ارائه می‌کند. صفحه‌نمایش ۴/۳ اینچی با وضوح ۸۰۰×۴۸۰ پیکسلی، دو پردازنده یک گیگاهرتزی A5، حافظه رم ۵۱۲ مگابایتی، چهار گیگابایت حافظه داخلی و اندروید ۴٫۲٫۲ نکات برجسته Desire 300 را تشکیل می‌دهند. ظرفیت باتری این مدل برابر ۱۶۵۰mAh است و قیمتی نزدیک به ۵۹۸ هزار تومان دارد.
 hTC Desire 300

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.