۰

چگونه در متاورس آواتار بسازیم؟

بازدید 2262

متاورس دنیای مجازی وصف‌ناپذیری با شگفتی‌های غیرمنتظره و هیجان‌انگیز است که کاربران با حضور در آن می‌توانند ورود به دنیای مجازی سه‌بعدی و زندگی مجازی را به معنای واقعی کلمه تجربه کنند، اما شاید از خود بپرسید چگونه وارد متاورس شویم؟در این مطلب قصد داریم شما را با نحوه ورود به متاورس آشنا کنیم و توضیحات لازم برای انجام مراحل مختلف این کار را بیان کنیم.اگر اخبار فناوری را دنبال می کنید حتماً در ماه‌های اخیر با واژه متاورس (Metaverse) مواجه شده‌اید. متاورس یک فناوری انقلابی محسوب می‌شود که ایده جدیدی نیست؛ اما از سال میلادی گذشته تاکنون سروصدای زیادی به پا کرده و نظر افراد زیادی را به خود جلب کرده است.

در تعریف ساده متاورس باید بگوییم. این مفهوم در حقیقت به یک دنیای مجازی اشاره می‌کند که فضای ایجادشده در آن تجربه کاملاً متفاوتی برای کاربر رقم می‌برند. درواقع در Metaverse با بهره‌مندی از فناوری‌های واقعیت مجازی، واقعیت افزوده و واقعیت ترکیبی که ترکیبی از این دو فناوری محسوب می‌شود، دنیایی برای کاربران خلق می‌شود که کاربران در آن می‌توانند ملک بخرند، بازی کنند و با نسخه‌ای مجازی از سایر افراد که آواتار نام دارند بدون هیچ گونه محدودیت و مشکلی ارتباط و تعامل برقرار کنند و از حضور در کنار آن‌ها لذت ببرند.

در این دنیای مجازی می‌توانید بازی کنید. آیتم‌های دیجیتالی مختلفی را خریداری کرده یا حتی آموزش ببینید؛ حتی می‌توانید با بهره‌مندی از این فناوری جذاب به هر نقطه از جهان سفر مجازی داشته باشید و از جاذبه‌های گردشگری مورد علاقه خود که دارای وضوح بسیار بالایی هستند، به‌صورت مجازی دیدن کنید.

در ضمن همان‌طور که می‌دانید پاندمی کرونا با شدت کمتر همچنان جهان را کاملاً درگیر خود کرده است و هنوز هم حضور فیزیکی افراد در کنار هم تا حدودی منع می‌شود. طبیعتاً در چنین شرایطی چاره‌ای به‌جز استفاده از یک پلتفرم ارتباط مجازی و آنلاین همه‌فن‌حریف نداریم تا بتوانیم مشکلات و محدودیت‌های ارتباط مجازی را تا جای ممکن کاهش دهیم.

بدون تردید در چنین شرایطی متاورس می‌تواند بهترین پلتفرم ارتباطی بین افراد باشد و به لطف آن بدون نگرانی از مبتلا شدن به کرونا یا انتقال ناخواسته این ویروس به دیگران، از بودن در کنار عزیزان‌تان لذت ببرید. قطعاً حضور در چنین دنیایی می‌تواند برای هر فردی وسوسه‌کننده باشد؛ زیرا با ورود به آن تجربه کاملاً متفاوتی از حضور در دنیای واقعی را کسب خواهید کرد و در این دنیای مجازی برای انجام کارهای مختلف آزادی بیشتر و محدودیت کمتری دارید. درضمن در متاورس تعامل و ارتباط بهتری با سایر افراد ساکن چنین دنیایی خواهید داشت.

بدون تردید با خواندن این مقدمه جذاب اولین سؤالی که به ذهن‌تان می‌رسد این است که چگونه وارد متاورس شویم. در ادامه به‌صورت کامل به این سؤال پاسخ خواهیم داد و در مورد مراحل لازم برای ورود به Metaverse به همراه جزئیات کامل توضیح می‌دهیم.

قبل از بیان این مراحل باید به این نکته اشاره کنیم که برای کسب تجربه واقعی فراگیر از حضور در متاورس و غرق شدن در فضای این دنیای مجازی، حتماً باید گجت‌هایی مانند هدست واقعیت مجازی و عینک هوشمند واقعیت افزوده را نیز تهیه کنید تا بتوانید از تمام ویژگی‌هایی که به لطف بهره‌مندی از واقعیت مجازی و واقعیت افزوده ایجاد شده‌اند، حداکثر استفاده را ببرید.

البته حتی بدون استفاده از این وسایل نیز می‌توان حضور در متاورس را تجربه کرد؛ مثلا شما می‌توانید Metaverse را با یک اپلیکیشن ساده موبایل مثل اپلیکیشن Sensorium Galaxy نیز تجربه کنید و از برخی از قابلیت‌های حضور در متاورس با استفاده از گوشی بهره‌مند شوید.

توسعه‌دهندگان این اپلیکیشن آواتارهایی با استایل و شخصیت‌های متفاوت ایجاد کرده‌اند که با استفاده از هوش مصنوعی کنترل می‌شوند. کاربران می‌توانند از طریق ویدیوهای تعاملی یا چت کردن با آن‌ها ارتباط برقرار کنند. این آواتارها با برخورداری از قابلیت‌های هوش مصنوعی پیشرفته حتی‌ می‌توانند در مورد موضوعات پیچیده نیز بحث کنند و با انسان وارد بحثی طولانی و بدون محدودیت شوند.

چگونه وارد متاورس شویم؟

برای ورود به متاورس باید چند مرحله را به ترتیب طی کنید تا بتوانید وارد محیط آن شوید. این مراحل

  • انتخاب پلتفرم متاورس
  • تنظیم کیف پول ارز دیجیتال
  • متصل کردن کیف پول به بازار مجازی پلتفرم انتخاب‌شده
  • خرید ارز دیجیتالی و انتقال آن به کیف پول
  • ساخت آواتار

انتخاب متاورس (پلتفرم)

نخستین مرحله برای ورود به متاورس، انتخاب پلتفرم مناسب است. با انتخاب پلتفرم مناسب به‌راحتی می‌توانید از کارهایی مثل کسب درآمد از طریق Metaverse با روش‌های مختلف، خریدوفروش آیتم‌ها و دارایی‌های دیجیتالی ازجمله NFT، ساخت آواتار، خرید زمین و برقراری تعامل با دیگران لذت ببرید. از میان محبوب‌ترین پلتفرم‌های متاورس می‌توان به سند باکس (Sand Box) و دیسنترالایزد (Decentralized) اشاره کرد.

برای ورود به پلتفرم سند باکس مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. وارد سایت سندباکس شوید.
  2. روی گزینه Sign In در قسمت بالای سمت راست صفحه کلیک کنید.
  3. پس از کلیک روی این گزینه از شما خواسته می‌شود در صورتی‌که کیف پول ارز دیجیتالی ندارید؛ وارد کیف پول Meta Mask شوید؛ البته ما در این آموزش فرض را بر این گذاشته‌ایم که کاربر از قبل کیف پول دارد و به کیف پول Meta Mask نیازی ندارد (در ادامه در این موضوع توضیح خواهیم داد)
  4. رمز عبور موردنظرتان و آدرس ایمیل‌تان را وارد کنید.
  5. روی گزینه Create در پنل سمت چپ کلیک کنید تا حساب کاربری شما ایجاد شود.
  6. اپلیکیشن Game Maker را دانلود و آن را روی کامپیوتر خود نصب کنید
  7. پس از اجرای اپلیکیشن نام کاربری و رمز عبور را وارد کنید تا وارد حساب کاربری خود شوید

برای ورود به پلتفرم دی‌سنترالند مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. وارد سایت دیسنترالند شوید.
  2. روی گزینه START EXPLORING در قسمت بالای سمت راست صفحه کلیک کنید.
  3. پس از ورود به پلتفرم دو گزینه را مشاهده خواهید کرد که شامل Play as a guest (بازی در پلتفرم به‌عنوان مهمان) و Play using your wallet (بازی با استفاده از کیف پول) می‌شود. (در ادامه در مورد کیف پول توضیح می‌دهیم).
  4. در صورت انتخاب گزینه Play using your wallet از شما خواسته می‌شود یکی از ۳ کیف پول متامسک (MetaMask) یا والت کانکت (WalletConnect) یا فرمتیک والت (Fortmatic wallet) را انتخاب و آن را به بازار مجازی پلتفرم خود متصل کنید.
  5. پس از انجام این کار بازی متاورس شروع به بارگذاری می‌کند
  6. در صورت انتخاب گزینه Play as a guest، بدون اینکه نیاز باشد وارد حساب کاربری خود شوید، مستقیما وارد دنیای متاورس می‌شوید.

توجه: در صورت ورود به این پلتفرم به‌عنوان مهمان تنها می‌توانید از ویژگی‌ها و قابلیت‌های محدودی مثل جستجو در زمین متاورس و شخصی‌سازی آواتارها استفاده کنید و برای خرید زمین یا بازی‌ها یا ایجاد دارایی‌های دیجیتالی باید از کیف پول خود استفاده کنید.

لازم به ذکر است که قابلیت‌ها و ویژگی‌های این پلتفرم هم کاملاً شبیه به سندباکس است. با این تفاوت که برای استفاده از آن نیازی به دانلود نرم‌افزار ندارید و می‌توانید از طریق مرورگر و نسخه وب نیز از آن استفاده کنید.

خواندن قوانین و پذیرفتن آن‌ها

در حین فرایند ایجاد حساب کاربری در پلتفرم متاورس برای ورود به آن، باید در یکی از مراحل تحت عنوان term and conditions با انتخاب گزینه I agree با شرایط و قوانین پلتفرم موافقت کنید؛ اگرچه تقریباً تمام کاربران بدون خواندن قوانین و شرایط، با تیک زدن گزینه I agree به‌سرعت از این مرحله عبور می‌کنند.

اما توصیه می‌کنیم درصورتی‌که به زبان انگلیسی مسلط هستید، این مطالب را با دقت بخوانید؛ زیرا همان‌طور که گفتیم Metaverse یک دنیای مجازی است و مسلماً قوانین خاص خود را دارد و ممکن است با زیر پا گذاشتن قوانین مجرم شناخته شوید؛ اما درصورتی‌که تمام قوانین را با دقت مطالعه کنید، اصلا نباید نگران این موضوع باشید و می‌توانید بدون اینکه با دردسر و مشکل مواجه شوید، از ماجراجویی و تعامل در متاورس لذت ببرید.

انتخاب کیف پول دیجیتال ارز دیجیتال (Crypto wallet)

کاربران برای خرید زمین، بازی یا هرگونه آیتم دیجیتالی دیگر مثل آیتم‌های ایجادشده برای سفارشی‌سازی آواتارها، باید از ارزهای دیجیتالی استفاده کنند (البته درصورتی‌که تمایلی به خریدوفروش در متاورس ندارید، ایجاد کیف پول ضروری نیست). در ضمن در صورت فروش هر چیزی در متاورس، وجه آن به‌صورت ارز دیجیتال به شما پرداخت می‌شود. برای پرداخت وجه با ارزهای دیجیتال یا دریافت آن‌ها باید کیف پول ایجاد کنید. کیف‌های پول ارز دیجیتال به دو صورت نرم‌افزاری یا گرم و سخت‌افزاری یا سرد ایجاد شده‌اند.

در صورت تمایل برای انتخاب کیف پول ارز دیجیتال نرم‌افزاری، می‌توانید از یک کیف پول دیجیتالی مبتنی بر مرورگر یا کیف پول موبایل یا کیف پول استفاده کنید؛ در صورت انتخاب کیف پول مبتنی بر مرورگر با مشکلات کمتری مواجه خواهید شد.

مسلماً کیف‌های پول دیجیتال سخت‌افزاری امنیت بیشتری دارند؛ البته درصورتی‌که نمی‌خواهید میزان بالایی از ارزهای دیجیتال را خریدوفروش کنید، خرید کیف پول دیجیتال سخت‌افزاری چندان ضروری نیست و در حقیقت خرید این نوع از کیف پول دیجیتال برای مبالغ پایین ارزش ندارد. در صورت تمایل برای خرید کیف پول سخت‌افزاری، خرید کیف پول لجر (ledger) را به شما پیشنهاد می‌کنیم که یکی از بهترین برندهای کیف پول سخت‌افزاری است.

کیف‌های گرم به دلیل اینکه به اینترنت متصل می‌شوند و آنلاین هستند، سرعت بالاتری دارند و استفاده از آن‌ها راحت‌تر است؛ اما در مقابل هک و حمله سایبری آسیب‌پذیر هستند؛ در مقابل کیف‌های سرد امنیت بیشتری دارند؛ اما استفاده از آن‌ها به‌اندازه کیف‌های گرم راحت نیست.

نوع دیگری از کیف پول دیجیتال وجود دارد که به آن کیف پول دیجیتال کاغذی گفته می‌شود. این کیف پول‌ها در حقیقت تنها یک تکه کاغذ دربردارنده کلید خصوصی و آدرس ارز دیجیتال هستند که به شکل کد QR ایجاد شده‌اند و این کد امکان رسال و دریافت ارز دیجیتالی برای کاربر را فراهم می‌کند. این نوع کیف پول امنیت پایینی دارد و در صورتی که آن را گم کنید یا از بین برود، دیگر نمی‌توانید به حساب ارز دیجیتالی خود دسترسی پیدا کنید. درضمن درصورتی‌که فردی آن را پیدا کند، به‌راحتی می‌تواند از آن سوءاستفاده کند و ارز یا ارزهای شما را برداشت کند.

البته استفاده از این کیف پول برای افرادی که با اینترنت و دنیای الکترونیک آشنا نیستند، بسیار راحت است و می‌توان تنها با اسکن کردن کاعذ با استفاده از دوربین گوشی و اپلیکیشن‌های موبایل اسکن کد QR، به راحتی به اطلاعات آن دست یافت.

نحوه استفاده از کیف پول دیجیتال نرم‌افزاری و سخت‌افزاری

برای استفاده از کیف‌های نرم‌افزاری باید مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. اپلیکیشن موبایل یا دسکتاپ کیف موردنظر خود را دانلود و نصب کنید. چنانچه کیف موردنظر نسخه وب داشته باشد و بخواهید از این نسخه استفاده کنید، می‌توانید آن را به‌راحتی در مرورگر خود باز کنید.
  2. با وارد کردن نام کاربری و رمز عبور، حساب کاربری خود را در کیف پولتان ایجاد کنید. توصیه می‌کنیم درصورتی‌که کیف پول‌تان دارای قابلیت تشخیص هویت دومرحله‌ای است؛ حتماً آن را فعال کنید تا امنیت کیف‌تان افزایش پیدا کند.

پس از ورود به حساب کاربری ۱۲ کلمه به شما نمایش داده می‌شود تا در صورت فراموش کردن نام کاربری یا رمز عبورتان یا هر دو، بتوانید با وارد کردن این کلمات وارد حساب کاربری خود شوید؛ بنابراین حتماً این ۱۲ کلمه را روی یک تکه کاغذ بنویسید و از آن در مکانی امن به‌دقت نگهداری کنید. توصیه می‌کنیم این کلمات را ترجیحاً در وسایل دیجیتالی خود ذخیره نکنید تا دسترسی به آن‌ها و سوءاستفاده از این کلمات برای ورود به کیف پول‌تان به‌راحتی امکان‌پذیر نباشد.

برای استفاده از کیف پول سخت‌افزاری هم باید مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. دستگاه را به پورت USB کامپیوتر متصل و دو کلید دستگاه را هم‌زمان با هم بزنید تا دستگاه روشن شود.
  2. پس از نمایش عبارت New Device در کامپیوتر کلید سمت راست دستگاه را بزنید.
  3. با اعداد روی دستگاه پین (رمز عبور) خود را وارد کنید.
  4. پس از ورود به دستگاه، درست مانند زمان ورود به کیف پول نرم‌افزاری، تعدادی کلمه به شما نمایش داده می‌شود (در این کیف پول به‌جای ۱۲ کلمه ۲۴ کلمه نمایش داده می‌شود) که باید آن‌ها را به‌دقت یادداشت کنید.
  5. پس از وارد کردن این کلمات در کیف پول، دستگاه فعال می‌شود.
  6. پس از فعال‌سازی دستگاه، باید نرم‌افزار آن را روی کامپیوتر یا گوشی نصب کنید و پس از نصب نرم‌افزار، از قسمت Manager برنامه آن دسته از ارزهای دیجیتالی را که قصد خرید آن‌ها را دارید، انتخاب کنید.

اتصال کیف پول به بازار مجازی پلتفرم

برای اتصال کیف پولتان به بازار مجازی پلتفرم موردنظرتان، باید مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. با روشی که توضیح دادیم یک حساب کاربری ایجاد کنید وارد آن شوید. (در پلتفرم سندباکس و دیسنترالایزد حساب کاربری خود را با استفاده از گزینه Metamask ایجاد کنید)
  2. پس از انتخاب گزینه Metamask پنجره‌ای برای شما نمایش داده می‌شود که باید روی گزینه Next در قسمت چپ پایین پنجره کلیک کنید.
  3. در مرحله بعدی با کلیک روی گزینه Connect اتصال کیف پول به پلتفرم را آغاز کنید.
  4. در مرحله بعدی آدرس ایمیل و نام مستعار خود را وارد کنید و گزینه Continue را انتخاب کنید.
  5. در مرحله بعدی با کلیک روی گزینه Sign در سمت چپ پایین پنجره نمایش‌داده‌شده، روند اتصال کیف پول به پلتفرم را تکمیل کنید.

پس از انتخاب این گزینه کار تمام است و شما می‌توانید به‌راحتی برای ارسال و دریافت ارز دیجیتالی از کیف پولتان استفاده کنید.

خرید ارز دیجیتالی

پس از اتصال کیف پول به پلتفرم، نوبت خرید ارز دیجیتالی است. برای انجام این کار ابتدا باید به آدرس صرافی‌های آنلاین معتبر ارزهای دیجیتالی مراجعه کنید. پس از ورود به سایت صرافی مراحل زیر را دنبال کنید (این روش مربوط به صرافی‌های ایرانی است):

  1. حساب کاربری ایجاد کنید
  2. احراز هویت کنید. منظور از احراز هویت وارد کردن اطلاعات شخصی مثل نام و نام خانوادگی، آدرس، شماره‌های تماس و کد ملی، مدارک احراز هویت مثل عکس سلفی و تصویر کارت ملی و همچنین اطلاعات مالی و مرتبط با حساب بانکی‌تان است (نحوه احراز هویت در سایت‌های صرافی‌های مختلف کاملاً مشخص است و توضیحات لازم در مورد این کار بیان شده است)
  3. اعتبار خود را به‌صورت ریالی شارژ کنید
  4. ارز دیجیتالی موردنظرتان را خریداری کنید.

انتقال ارز به کیف پول

در مرحله بعدی باید ارز خریداری‌شده را به کیف پولتان انتقال دهید. برای انجام این کار باید مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. پس از باز کردن کیف پولتان به دنبال گزینه receive یا deposit باشید (درکیف پول سخت‌افزاری نیز باید همین گزینه را انتخاب کنید)
  2. آدرس عمومی خود را کپی کنید.
  3. در سایت صرافی وارد قسمت کیف پول یا Wallet شوید
  4. پس از یافتن گزینه برداشت یا (Withdraw) آن را انتخاب کنید.
  5. در صورت درخواست نوع دارایی، گزینه Crypto را انتخاب و پس از آن نام ارز دیجیتالی موردنظر خود را انتخاب کنید.
  6. نوع شبکه انتقال (Transfer Network) را انتخاب کنید. ارزهای دیجیتالی در بستر شبکه‌های مختلف انتقال داده می‌شوند و هر شبکه کارمزد مختص خود را دارد.
  7. ارز دیجیتال موردنظرتان برای ارسال به کیف پول را انتخاب و پس از آن گزینه تأیید یا Submit را انتخاب کنید
  8. در مرحله آخر جهت تأیید نهایی با بخشی تحت عنوان Security Verification مواجه می‌شوید. روش تأیید نهایی در صرافی‌های مختلف متفاوت است اما معمولاً در مرحله نهایی باید کدهای امنیتی درخواست شده از شما را وارد کنید تا ارسال ارز دیجیتالی به کیف پول نهایی شود.

توجه: در هنگام انتقال ارز دیجیتال به کیف پول باید شبکه انتقال مبدأ و مقصد یکسان باشد. نکته دیگری که باید به آن توجه کنید این است که معمولاً هر صرافی استفاده از کیف پول دیجیتالی اختصاصی خود را به کاربران پیشنهاد می‌دهد؛ اما در صورت تمایل برای استفاده از کیف‌های نرم‌افزاری بهتر است از همان کیف‌های شخص ثالث استفاده کنید.

ساخت آواتار

آواتار در حقیقت یک نسخه مجازی از کاربران متاورس است که کاربران با استفاده از آن‌ها می‌توانند در دنیای مجازی با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. در یک جمله می‌توان گفت آواتارها ساکنان مجازی متاورس هستند.

برای ایجاد آواتار می‌توانید از وب‌سایت ساخت آواتار سه‌بعدی spatial استفاده کنید. برای استفاده از خدمات این وب‌سایت تنها کافی است یک حساب کاربری در آن ایجاد کنید و سپس با گرفتن عکسی باکیفیت از خود در محیطی با نور مناسب (بهتر است محیط دارای نور طبیعی باشد)، آواتار باکیفیتی برای خودتان ایجاد کنید (هرچقدر عکس شما باکیفیت‌تر باشد و وضوح بالاتری داشته باشد، جزئیات صورت دقیق‌تر در آواتار پیاده‌سازی می‌شوند). سپس پلتفرم هوش مصنوعی وب‌سایت به آواتار شما جان می‌دهد و به این صورت نسخه‌ای مجازی از شما را خلق می‌کند.

نمونه‌ای از آواتار ایجادشده بر اساس عکس فرد

برای ساخت آواتار در این وب‌سایت هم می‌توانید از اپلیکیشن آن و هم می‌توانید از نسخه وب استفاده کنید

شما می‌توانید ظاهر آواتارتان را درست مطابق میل‌تان سفارشی‌سازی و لباس دلخواه برای او ایجاد کنید و حتی رنگ پوست آن را هم تغییر دهید. همچنین می‌توانید جنسیت آواتار را نیز انتخاب کنید.

سایت spatial به کاربرانش اجازه می‌دهد با استفاده از هدست واقعیت مجازی حتی خودشان را در آواتارشان مجسم کنند. شما حتی می‌توانید زبان بدن‌تان را نیز در آواتارتان شبیه‌سازی کنید (مثلاً حرکات دستتان در هنگام صحبت کردن). به دلیل این‌که آواتارهای ایجادشده توسط این وب‌سایت، سه‌بعدی هستند، استفاده از آن‌ها با استفاده از واقعیت مجازی تجربه بسیار خوبی را برای شما به ارمغان می‌آورد همچنین می‌توانید با استفاده از دکمه‌های عددی صفحه‌کلید، تعداد حرکات هیجانی و احساسی یا سایر حرکت‌های شبیه‌سازی‌شده در آواتار را مشخص کنید

شما می‌توانید هر زمانی که خواستید با ورود به حساب کاربری خود در این وب‌سایت و مراجعه به بخش profile، تغییرات موردنظرتان را در آواتارتان ایجاد و آن را آپدیت کنید یا حتی عکس بارگذاری شده را نیز تغییر دهید.

ورود به متاورس

با ورود به دنیای Metaverse می‌توانید از تفریحات سرگرم‌کننده‌ای مثل شرکت در رویدادها و کنسرت‌های مجازی و انجام بازی‌های متاورس لذت ببرید. پس از ورود به متاورس احتمالا اولین مکانی را که مشاهده خواهید کرد، لابی Metaverse است. در این مکان می‌توانید با سایر کاربران Metaverse ملاقات کنید و با آن‌ها تعامل برقرار کنید. درضمن شما از طریق این مکان که توسط سازندگان متاورس ساخته شده است، می‌توانید وارد بخش‌های مختلف متاورس شوید و ماجراجویی در آن را آغاز کنید.

در ضمن در هنگام ورود به Metaverse می‌توانید از روی نقشه پلتفرم، یک تکه زمین دیجیتالی بخرید و از آن برای اهداف مختلف مثل برگزاری رویدادهای مختلف یا اکتشاف و ماجراجویی در فضای Metaverse استفاده کنید. زمین‌های متاورس قابل خریدوفروش هستند و می‌توانید با خریدوفروش آن‌ها کسب درآمد کنید و سود خوبی به دست آورید.

تعامل با کاربران متاورس

می‌توان گفت اصلی‌ترین هدف از ایجاد Metaverse، برقراری تعامل و ارتباط مناسب بین افراد در دنیای مجازی است. مثلاً می‌توانید با آواتارهایتان برای دورهمی‌های دوستانه دور هم جمع شوید یا در کنار یکدیگر جلساتی با اهداف علمی و آموزشی برقرار کنید یا حتی برای انجام بازی‌های متاورس به‌صورت گروهی، گروه‌های چندنفره‌ای را ایجاد کنید.

همان‌طور که در ابتدای مقاله گفتیم اگرچه کلمه متاورس به‌تازگی سر زبان‌ها افتاده و سروصدای زیادی به پا کرده است؛ اما ماهیت این فناوری چیز جدیدی نیست و در حقیقت دارای ماهیتی تکامل‌یافته است که سال‌ها در قالب فناوری‌هایی مثل واقعیت مجازی، واقعیت افزوده، واقعیت ترکیبی و آواتارهای دیجیتال رشد یافته است و اکنون می‌تواند به بهترین بستر برای ارتباط مجازی گسترده و همه‌جانبه بین تعداد زیادی از افراد مختلف تبدیل شود.

برچسب‌ها:,

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.