۰

فیلیپس رسما دو تلفن هوشمند بهره مند از تکنولوژی «ضد نور آبی» را معرفی کرد

بازدید 1047

خستگی چشم بعد از خیره شدن به نمایشگر تلفن های همراه و نور آبی رنگ ساطع شده از آنها مساله ایست که کاربران مرتبا نسبت به آن گله داشته اند. اما حالا فیلیپس دو تلفن هوشمند تازه را در چین معرفی کرده که هر دویشان از تکنولوژی تازه ای به نام SoftBlue بهره می برند.نمایشگرهای اصطلاحا «ضد-نور آبی رنگ» این موبایل ها قادر است میزان نور آبی رنگ ساطع شده از نمایشگر اسمارت فون را به میزان ۸۶ درصد کاهش دهد و این قابلیتی است که صرفا تلفن های هوشمند Sapphire S616 و Sapphire Life V787 فیلیپس از آن برخوردارند.

philips

تلفن هوشمند Sapphire S616 دارای یک نمایشگر ۵٫۵ اینچی IPS با رزلوشن ۱۰۸۰ در ۱۹۲۰ پیکسل است. از دیگر امکانات در نظر گرفته شده برای آن می توان به چیپست  MT6753 اشاره نمود که یک CPU هشت هسته ای و پردازنده گرافیکی Mali-T720 را در خود جای داده است.

۲ گیگابایت رم و ۱۶ گیگابایت حافظه داخلی نیز امکانات ذخیره سازی این محصول را تشکیل می دهند که در صورت نیاز می توان آن را از طریق درگاه کارت حافظه میکرو اس دی به ۱۲۸ گیگابایت ارتقاء داد.

یک دوربین اصلی ۱۳ مگاپیکسلی با گشودگی دهانه لنز  f/2.0 نیز برای این تلفن هوشمند در نظر گرفته شده و برقراری تماس های تصویری و گرفتن سلفی نیز به لطف دوربین جلویی ۵ مگاپیکسلی این دستگاه امکان پذیر خواهد شد.

این موبایل یک باتری قابل تعویض ۳۰۰۰ میلی آمپر ساعتی دارد و از دو سیم کارت و شبکه ارتباطی ۴G LTE نیز پشتیبانی می کند. موبایل Sapphire S616 از اندروید ۵٫۱ بهره می برد که به رابط کاربری اختصاصی فیلیپس نیز مزین گردیده است.

انتظار می رود که این موبایل در ماه نوامبر به بازار عرضه شود و قیمت آن نیز احتمالا در حدود ۲۲۲ دلار خواهد بود. محصول معرفی شده دیگر Sapphire Life V787 نام دارد که پیش بینی شده در اواخر ماه نوامبر از راه برسد هرچند که قیمت آن هنوز هم مشخص نشده است.

این دستگاه همان امکانات S616 را دارد صرفا و چند تغییر مهم و قابل توجه در آن دیده می شود: برای نمونه این مدل یک باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی دارد که از تکنولوژی اختصاصی فیلیپس به نام Xenium بهره می برد تا ۴۷ ساعت زمان مکالمه را برای کاربرانش به ارمغان بیاورد.

نمایشگر این مدل نیز در قیاس محصول معرفی شده دیگر کوچک تر بوده و از نوع ۵ اینچی با رزلوشن ۱۰۸۰ در ۱۹۲۰ پیکسل است. کوچک بودن ابعاد نمایشگر با همان رزلوشن بدان معنا خواهد بود که تراکم پیکسلی آن بیشتر شده و به رقم ۴۴۱ppi می رسد.

در نهایت هم باید به دوربین اصلی ۱۳ مگاپیکسلی این موبایل اشاره نماییم که به تکنولوژی فوکوس خودکار تشخیص فازی مجهز گردیده و به آن امکان می دهد که در کمتر از ۰٫۲ ثانیه عمل فوکوس را انجام دهد.

نکته مهمی که باید به آن اشاره شود این است که در ایالات متحده آمریکا فیلیپس را بیشتر به خاطر تجهیزات صوتی و لامپ هایش می شناسند و به همین دلیل انتظار نمی رود که در آینده شاهد عرضه این دو موبایل در بازار این کشور باشیم.

برچسب‌ها:

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.