۰

گجت Navdy برای نمایش اطلاعات موبایل بصورت واقعیت افزوده در حین رانندگی ‎

بازدید 1496

استفاده از تلفن هوشمند یا تبلت در حین رانندگی علاوه بر غیر قانونی بودن عملی بسیار خطرناک محسوب می گردد. اما از آنجایی که بهره گیری از چنین ابزارهایی می تواند سفر شما را بسیار راحت تر نماید، گجت کوچکی به نام نودی (Navdy) طراحی شده که با سوار شدن بر روی داشبورد خودرو قادر است اطلاعات مهم مرتبط به تلفن هوشمند یا تبلتتان را از طریق نمایشگر کوچکش با شما به اشتراک بگذارد. علاوه بر اینها به کمک نودی و به وسیله ی فرمان های صوتی و ژست های حرکتی می توانید دستورات مختلفی را صادر و کارهای گوناگونی را به انجام برسانید.

130

نودی به یک پروژکتور کوچک و یک نمایشگر شفاف ۵.۱ اینچی مجهز است و بر روی داشبورد درست در مقابل راننده جای می گیرد، گجت یاد شده صفحه نمایش ابزار مورد نظرتان را به عینه به شما نشان نمی دهد، بلکه اطلاعات خاصی از اپلیکیشن های برگزیده ی شما در تلفن هوشمند اندرویدی یا آیفونتان را بر روی صفحه ی نمایشش ظاهر می نماید. نمایش داده شدن چکیده یی از اطلاعات برگزیده توسط نودی سبب می شود، تا حواس فرد راننده متوجه جزئیات غیر ضروری نگردد و تمرکز اصلیش بر روی رانندگی باشد.

2

در هنگامی که یک تماس جدید برقرار شود یا یک پیغام متنی دریافت گردد، راننده می تواند با انجام یک ژست حرکتی توسط دست و یا یک فرمان صوتی به آنها پاسخ بدهد و یا از پاسخ دادن صرفه نظر نماید. پاسخ به ایمیل ها و همینطور پیامک های دریافتی نیز از طریق فرمان های صوتی و قابلیت تبدیل صدا به متن به سادگی هر چه تمام تر امکان پذیر است.

توسعه دهندگان نودی امیدوارند بتوانند برای تولید انبوه آن سرمایه ی اولیه ای در حدود شصت هزار دلار را جمع آوری کنند و به همین منظور امکان پیش سفارش این ابزار با قیمت ۳۰۰ دلاری که شامل تخفیف نیز شده است را فراهم آورده اند و در صورت رسیدن به رقم سرمایه ی موردنظر آن را تا ۲۰۱۵ تولید و به متقاضیان تحویل خواهند داد.

منبع

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.