۰

منوی مخفی گوشی شما

بازدید 1242

13480592781

منوها و کدهای مخفی مقولهٔ جدیدی برای گوشی‌های هوشمند نیستند. حتی در گوشی‌های بسیار قدیمی می‌توانستیم با شماره‌گیری کدهای عجیب به قسمت مخفی گوشی راه پیدا کنیم که اطلاعات فنی در مورد سخت‌افزار و نرم‌افزار گوشی در اختیارمان می‌گذاشت.
احتمالاً کد #۰۶#* را شنیده‌اید که بر روی تمام گوشی‌ها کار می‌کند و با گرفتن آن کد IMEI به نمایش درمی‌آید. IMEI کد مشخصه‌ای است که برای هر گوشی منحصربه‌فرد می‌باشد. درصورتی‌که گوشی شما به سرقت برود می‌توانید با اپراتور تلفن همراهتان تماس بگیرید و با اعلام کد IMEI بخواهید آن گوشی را مسدود کنند.

در گوشی iPhone با گرفتن شمارهٔ *#۱۲۳۴۵#۳۰۰۱* وارد منوی ارزیابی میدانی (Field Test Menu) می‌شوید. البته اطلاعات این قسمت برای افرادی که متخصص نیستند معنای آن‌چنانی نخواهد داشت. اطلاعات فنی سیم‌کارت، جزئیات شبکه‌ای که گوشی به آن متصل است و بسیاری اطلاعات فنی دیگر در این قسمت یافت می‌شود.

Hidden-service-menu-on-iPhone4

در گوشی‌های اندروید نیز منوی مخفی وجود دارد که در اکثر گوشی‌ها با گرفتن شمارهٔ *#*#۴۶۳۶#*#* باز می‌شود. می‌توانید برای راحتی به حروف زیر اعداد شماره‌گیر نگاه کنید و *#*#INFO#*#* را وارد کنید. در این منو برخی اطلاعات دقیق فنی مثل مشخصات باتری شامل دما و ولتاژ باتری، میزان کارکرد دقیق نرم‌افزارها برحسب میلی‌ثانیه، مشخصات اتصال به شبکهٔ تلفن همراه و Wi-Fi و … وجود دارند. این منو علاوه بر این شامل تنظیماتی است که نباید به آن‌ها دست بزنید مگر اینکه دقیقاً بدانید چه‌کار می‌کنید. برای مثال در گوشی Nexus 4 در کانادا از طریق این منو می‌توان قابلیت ۴G LTE را فعال کرد.

Hidden-service-menu-on-Android4
در گوشی‌های نوکیا با گرفتن شمارهٔ #۶۳۴## یک منوی تست و اشکال‌یابی باز می‌شود که می‌توان به‌وسیلهٔ آن سخت‌افزار گوشی را مورد ارزیابی قرارداد. علاوه بر این مصرف دقیق باتری به‌صورت زنده نمایش داده می‌شود.

Hidden-service-menu-on-Windows-Phone.jpg

منبع

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.