۰

مقایسه تخصصی اسمارت فون های Galaxy Note 4 و Xperia Z3

بازدید 1117

7593

سامسونگ هرگز به اندازه امسال در جهان اندرویدی با این همه رقیب مواجه نشده است. در حال حاضر این شرکت نسل بعدی فبلت خود، Galaxy Note 4 را معرفی کرده است، اما در این بخش از سال رقبای زیادی را از جدیدترین پرچمداران دارد، گرچه ممکن است وجود قلم S Pen همراه این فبلت در شکست رقبا کمک بسزایی کند. یکی از این رقبا می توانیم به پرچمدار این فصل سونی یعنی Xperia Z3 اشاره کنیم. ما را با ادامه این مقایسه همراهی کنید تا بر مشخصات و برتری های هر یک از این دو دستگاه پی ببریم.

Samsung-Galaxy-Note-4-vs-Sony-Xperia-Z3-001

طراحی

نیازی به گفتن نیست، گوشی Z3 با طراحی فلز و شیشه ارزشمند خود نیز نسبت به Note 4 بزرگ و بد قواره نیز شیک تر بنظر می آید. علاوه بر این، با وجود شاسی بدنه باریک و سبک خود، تلفن سونی برخلاف Note 4 ضداب است و دارای یک جفت از اسپیکرهای استریو در جلوی دستگاه می باشد. تلفن سامسونگ دارای کاور پشت پلاستیکی قابل برداشتنی است که اجازه تعویض باتری را در صورت نیاز می دهد، اما با این حال دوام باتری گوشی Z3 بالا بوده و نیازی به حمل یک باتری یدکی در سفرهای تعطیلات آخرهفته نمی باشد. سامسونگ اسکنر اثرانگشت را در Note 4 گنجانده که در اینجا حتی برای استفاده نسبت به معادل خود بر روی S5، ناراحت کننده تر است، چنانکه شما فبلت را با انگشت پنجم خود متعادل می کنید، در حالی که در تلاش برای سوایپ کردن انگشت خود بر فراز دکمه هوم در قسمت زیر صفحه نمایش هستید. از سوی دیگر، گوشی Z3 بر روی آپشن های قفل حرکتی تکیه کرده است.

از آنجایی که طراحی عالی و مشخصه کاربردی سامسونگ یعنی قلم S Pen همراه با خط تولید نوت این شرکت می آید، در حال حاضر برای درآوردن قلم از جایگاه، استفاده و دوباره برگرداندن در جایگاه خود بسیار راحت تر شده است، در حالی که دوبرابر حساسیت فشار بیشتر را برای ارائه تجربه کار اندکی بهتر در زمانی که شما در تلاش برای یادداشت کردن لیست خرید یا برداشت و اشتراک گذاری یک قطعه از وبسایت هستید نیز تحویل می دهد. همچنین متد ورودی اضافی فراهم شده که z3 فاقد آن است، و در عین حال چیزی نیست که همه کاربران Note بصورت روزانه از آن استفاده نمایند.

Samsung-Galaxy-Note-4-vs-Sony-Xperia-Z3-002

سنسور ضربان قلب گوشی S5 در جدیدترین فبلت سامسونگ گنجانده شده است، و سامسونگ همچنین در اینجا اندازه گیری سطح اکسیژن خون را هم افزوده است. برای اولین بار یک سنسور UV هم وجود دارد، که زمانی که کاربران بیش از حد در معرض تابش اشعه UV خورشید قرار بگیرند، به آن ها هشدار خواهد داد.

vs_size

صفحه نمایش

فبلت جدید سامسونگ به نمایشگر ۱۴۴۰×۲۵۶۰ پیکسل QHD AMOLED مجهز شده است. باوجود نمایشگر قوی ۵٫۷ اینچی، دستگاه نوت۴ تراکم پیکسل عظیم ۵۱۵ppi را تحویل می دهد، این ممکن است بسیار بزرگتر از تراکم پیکسل ۴۲۴ppi از نمایشگر ۵٫۲ اینچی ۱۰۸۰×۱۹۲۰ گوشی Z3 بنظر آید، با این حال با چشمان غیرمسلح و از فاصله نرمال تفاوتی دیده نمی شود، چنانکه که مشخصه Quad HD بنظر تنها برای لاف زدن بکار گرفته شده است.

Samsung-Galaxy-Note-4-vs-Sony-Xperia-Z3-003

در نمایش رنگ، نوت۴ پیشرفت های زیادی داشته، چنانکه تکنولوژی AMOLED بکار رفته جزء دقیق ترین ها است که تابه امروز سامسونگ تولید کرده است. معمولا ما قبلا از پانل های AMOLED سامسونگ برای ارائه تن رنگ های بسیار سرد نیز زخم زبان می زدیم، اما در این مقایسه نقش ها معکوس شده است. سونی نمایشگر LCD دستگاه Z3 را به سمت طیف رنگ سرد کالیبره کرده است، چنانکه رنگ های سفید، آبی ظاهر می شوند، با این استدلال که این مسئله کمک می کند تا مغز انسان رنگ های سرد را شفاف تر پردازش نماید. Note 4، برخلاف نمایشگرهای AMOLED نسل های قبلی، دارای رنگ های خیلی بهتری با دمای رنگ ۶۶۰۰ کلوین می باشد که این میزان با مقدار مرجع ۶۵۰۰ کلوین تقریبا مطابقت می کند. خطای رنگ همچنین حداقل است، همانطور که می توانید در نمودار زیر ببینید، برخلاف نمایشگر Z3 که با نمایشگرهای قدیمی AMOLED شباهت دارد. تنها مشخصه کمتر از حد متوسط در نمایشگر نوت ۴ از لحاظ کیفیت تصاویر، مقدار گامای ۲ (مقدار مرجع، ۲٫۲ می باشد) است، اما نمی توانیم بگوییم که مقدار ۲٫۵ گوشی Z3 بهتر است.

هر دو گوشی با توجه به بازتاب کم و خوانا بودن در حضور نور خورشید نیز بطور برابر لذت بخش می باشند. با این حال، دستگاه سونی میزان اوج روشنایی ۷۱۳ نیت را در مقابل اوج روشنایی ۴۶۸ نیت از دستگاه نوت۴ فراهم می آورد، در نتیجه در این جنبه اندکی بهتر است. حداقل روشنایی گوشی سامسونگ با مقدار یک نیت نیز خیلی خوب است، z3 با مقدار ۴ نیت خیلی هم اختلاف ندارد، بنابراین هر دو دستگاه چشمان شما را برای مشاهده پیامی که اواخر شب برای شما رسیده نیز تحت فشار قرار نخواهند داد.

حداکثر روشنایی (nit)
مقدار بیشتر، بهتر است
حداقل روشنایی (nit)
مقدار کمتر، بهتر است
کنتراست
مقدار بالاتر، بهتر است
دمای رنگ (کلوین) گاما Delta E RGBCMY
مقدار کمتر، بهتر است
Delta E grayscale
مقدار کمتر، بهتر است
Sony Xperia Z3 ۷۱۳
(عالی)
۴
(عالی)
۱:۱۱۴۸
(خوب)
۱۰۳۲۴
(ضعیف)
۲٫۵۵ ۶٫۴۳
(متوسط)
۹٫۲۸
(ضعیف)
Samsung Galaxy Note 4 ۴۶۸
(خوب)
۱
(عالی)
غیرقابل اندازه گیری
(عالی)
۶۶۶۷
(عالی)
۱٫۹۷ ۲٫۶۱
(خوب)
۳٫۱
(خوب)
حداکثر روشنایی
مقدار کمتر، بهتر است
حداقل روشنایی
مقدار کمتر، بهتر است
کنتراست
مقدار کمتر، بهتر است
دمای رنگ
مقدار کمتر، بهتر است
گاما
مقدار کمتر، بهتر است
Delta E RGBCMY
مقدار کمتر، بهتر است
Delta E grayscale
مقدار کمتر، بهتر است
Samsung Galaxy Note 4 ۶۸٫۸% ۰% غیرقابل اندازه گیری ۳۵٫۴% ۱% ۱۲۷٫۶% ۲۳۱٫۹%
Sony Xperia Z3 ۸۱٫۸% ۷۵% ۸۱٫۹% ۲۶٫۲% ۰٫۸% ۱۸% ۴۴٫۴%

رابط کاربری

هر دو به اجرای سیستم عامل Android 4.4 KitKat پرداخته، اما رابط کاربری بسیار متفاوتی را پوشش داده اند. در حقیقت رابط کاربری اکسپریای سونی نسبت به TouchWiz از لحاظ نما به تجربه stock نیز نزدیک تر است، و دارای توابع افزوده شده کمتری نسبت به رابط سامسونگ می باشد.شرکت سونی برخی ابزارهای سبک مالتی تسکینگ مانند مجموعه اپلیکیشن های کوچک را درون رابط کاربری خود افزوده است که به شما اجازه شناور کردن تا پنج پنچره اپلیکیشن را می دهد، بعلاوه قادر به تغییر سایز آنها و جابجا کردن به اطراف هستید. همچنین به تابع کاربردی double-tap-to-wake مجهز شده است، که با دو بار ضربه بر صفحه نیز گوشی فعال می گردد.

رابط کاربری فبلت Samsung Galaxy Note 4 سامسونگ

در مقابل، سامسونگ اکثریت آپشن ها و مشخصه های قابل تصور را در رابط کاربری TouchWiz خود اعمال کرده است، البته متاسفانه مشخصه double-tap-to-wake را ندارد. در نتیجه این رابط کاربری از خودراضی که ترکیبی از ساختار قدیم و جدید می باشد با مجموعه ای از تنظیمات، سرویس ها و اپلیکیشن های سامسونگ، دموی بازی ها، مشخصه های امنیتی و سرمایه گذاری همراه شده است که موجب سردرگمی کاربر می گردد. با این حال، بسیار بسیار عملی و به درد خور بوده، چنانکه برای مثال در ارائه رویکرد مهم مالتی تسکینگ بر روی گوشی با صفحه نمایش بزرگ خوب درخشیده است. نوت۴ همچنین شامل مجموعه Small Apps سونی با حالت Pop-up بوده که به شما اجازه شناور کردن پنجره اپلیکیشن های متعدد را با کمک مشخصه Split-Window بر فراز رابط کاربری می دهد. مشخصه Split-Window به شما اجازه تقسیم صفحه به دو بخش با قابلیت تغییر سایز را می دهد و اپلیکیشن ها را بطور کاملا مجزا در هر یک از بخش ها اجرا می نماید. بعلاوه نرم افزار بهینه شده قلم S Pen هم افزوده شده است.

رابط کاربری بر روی اسمارت فون Sony Xperia Z3 سونی

پردازنده و فضای ذخیره سازی

فبلت Note 4 سامسونگ بسته به بازار مورد نظر، در دو نسخه تولید شده است که یکی از این دو نسخه قدرت خود را توسط جدیدترین تراشه چهارهسته ای Snapdragon 805 با کلاک ۲٫۷GHz و دیگری با تراشه Exynos 5433 هشت هسته ای ۱٫۹GHz تامین می نمایند. TouchWiz رابط کاربری بشدت سنگین است، اما نوت۴ نیز با حرکت متوازن، به سختی کندی را نشان می دهد. در سوی دیگر، گوشی Xperia Z3 به پردازنده اسنپدراگون نسل های قبلی یعنی نسخه ۸۰۱AC با سرعت کلاک ۲٫۵GHz مجهز شده است. در حقیقت، هر دو تراشه از لحاظ عملکرد بسیار مشابه هستند، جز اینکه در نسخه ۸۰۵، در بخش های جریان ویدئویی و گرافیک ها نیز بهینه سازی هایی صورت گرفته است، بنابراین ما شکایت بیش از حد نداریم. رابط کاربری Xperia نیز از TouchWiz سبکتر بوده، با این حال ما متوجه برخی شکاف ها در جا به جایی ها و … شده ایم.

ben

هر دو دستگاه سامسونگ و سونی دارای حافظه رم ۳ گیگابایت هستند، بنابراین شما می توانید دهها اپلیکیشن را در حافظه بارگذاری نمایید. در بخش فضای ذخیره سازی داخلی دستگاه، گوشی سونی در مدل پایه ۱۶ گیگابایتی و گوشی سامسونگ در مدل پایه ۳۲ گیگابایتی پیکربندی شده اند، اما هر دو به اسلات های microSD برای افزایش فضای ذخیره سازی در صورت نیاز مجهز گشته اند.

اینترنت و اتصالات

فبلت سامسونگ دارای دو مرورگر است، یکی مربوط به خود رابط TouchWiz بوده و دیگری کروم گوگل است، در حالی که گوشی سونی تنها با کروم عرضه شده است. هر دوی این مرورگرها در زمان اسکرول کردن، چرخش به اطراف، یا بزرگنمایی نیز قابل تحسین هستند، اما ما رندرکردن مروگر TouchWiz را ترجیح می دهیم، نه تنها اینکه بشدت سریع است، بلکه برای استفاده بر روی صفحه نمایش بزرگی با رزولوشن بالا خوشایند می باشد. قلم S Pen هم در بخش وبگردی ارزش هایی را افزوده است، چنانکه اجازه اسکرول، انتخاب، برش، اشتراک گذاری و حاشیه نویسی با قلم را داده است.

وبگردی بر روی فبلت Samsung Galaxy Note 4 سامسونگ

هر دو گوشی با اتصالات ۴G LTE و مودم های +۴۲Mbps HSPA خودنمایی می کنند و نسخه اسنپدراگون گوشی نوت۴ نیز رادیوی Cat 6 را با سرعت دانلود نظری تا ۳۰۰Mbps پشتیبانی می کند، در حالی که این سرعت برای گوشی سونی تا ۱۵۰Mbps ماکزیمم می باشد. همچنین اتصالات Wi-Fi/ac ،Wi-Fi Direct، بلوتوث۴٫۰ (برای نوت نیز نسخه ۴٫۱ است) و A-GPS ،DLNA و NFC بر روی هر دو تلفن ارائه شده است، در حالی که سامسونگ سنسور اینفرارد را برای کنترل لوازم الکترونیکی منزل افزوده است. هر دو دستگاه پورت های MHL 3.0 را برای اتصالات سیمی فراهم آورده، چنانکه به شما اجازه اتصال مستقیم یا از طریق آداپتور به تلویزیون را می دهند.

وبگردی بر روی اسمارت فون Sony Xperia Z3 سونی

دوربین

ابتدا مروری بر مشخصات سخت افزاری دوربین این دو دستگاه می اندازیم. فبلت Note 4 دارای سنسور دوربین ۱۶ مگاپیکسلی، مانند Galaxy S5 است، اما برای اولین بار در تاریخ سامسونگ است که دستگاه خود را به سیستم تثبیت کننده تصویر اپتیکال به نام Smart OIS همراه نموده است. پرچمدار سونی به سنسور ۲۰٫۷ مگاپیکسلی ۱/۲٫۳ اینچی Exmor RS با ۱٫۱۲ میکرون پیکسل درست مانند Z2 مجهز شده است، اما سونی با اپتیک لنزهای G بیست و پنج میلیمتری (دیافراگم f2.0) بازار گرمی کرده است، از دیگر بهینه سازی ها می توانیم به افزایش حساسیت ایزوی تا ۱۲۸۰۰ اشاره نماییم.

Samsung-Galaxy-Note-4-vs-Sony-Xperia-Z3-011

دوربین جلوی دستگاه سامسونگ ۳٫۷ مگاپیکسل است که دارای دیافراگم عظیم f/1.9 می باشد که قادر به ضبط تصاویر سلفی زاویه باز تا ۱۲۰ درجه است، در حالی که پرچمدار سونی دارای دوربین معمولی ۲٫۲ مگاپیکسل در جلوی دستگاه می باشد. این دو گوشی برای عکسبرداری و فیلمبرداری بسیار سریع هستند، که با اندکی برتری Note 4 همراه است، اما دکمه شاتر اختصاصی گوشی سونی هم وجود دارد که برای بازکردن اپلیکیشن دوربین و گرفتن عکس تنها در یک یا دو ثانیه از صفحه قفل را امکان پذیر می سازد.

نرم افزار دوربین فبلت Samsung Galaxy Note 4 سامسونگ

نرم افزار دوربین اسمارت فون Sony Xperia Z3 سونی

هر دو رابط دوربین با انواع حالت های سرگرم کننده عکسبرداری، افکت های رنگی، ترفندهای خوب عمق میدان همراه شده اند. تمامی اصول پایه همچون real-time HDR، پانوراما و … وجود دارد. نرم افزار دوربین سامسونگ برای استفاده نسبت به اپلیکیشن دوربین درهم و برهم اکسپریا نیز ذره ای راحت تر است، اما اگر شما از حالت های پیشفرض خودکار استفاده نمایید، تصویربرداری با هر دو گوشی نیز سهل و کار آسانی خواهد بود.

زمان گرفتن یک تصویر به ثانیه
زمان کمتر، بهتر است
زمان گرفتن یک تصویر HDR به ثانیه
زمان کمتر، بهتر است
امتیاز CamSpeed
مقدار بالاتر، بهتر است
امتیاز CamSpeed همراه با فلاش
مقدار بالاتر، بهتر است
Samsung Galaxy Note 4 ۲٫۸ ۲٫۸ ۳۵۳ ۲۷۳
Sony Xperia Z3 ۳٫۲ بدون داده ۴۵۲ ۳۹۵

گوشی Xperia Z3 نیز تصاویر سردتری با نمای ملایم را نسبت به Note 4 می گیرد، که در مقابل ذره ای اشباع رنگ صورت گرفته و تصاویر نسبت به واقعیت با پوشش ابری اندکی گرم ظاهر می شوند، اما تا حدی خوشایند هستند. اکسپریا تصاویر ضعیف تر و مبهم تری را نسبت به Note 4 تولید می کند. تلفن سامسونگ جزئیات ذره ای بیشتر را نسبت به رقیب سونی خود ضبط می کند، بخصوص زمانی که شما از حالت پیشفرض دستگاه سونی استفاده نمایید که تصاویر ۸MP ضبط می کند. در فضای بسته، گوشی اکسپریا تصاویر با ذره ای نویزهای بیشتر در قاب را تحویل می دهد، البته زمانی که نور محیط کم باشد، در حالی که فبلت سامسونگ تصاویر واضح تر و رنگارنگ تری را می سازد. فلاش LED دستگاه Note 4 در روشن کردن صحنه ها بهتر کار می کند و قوی تر از فلاش Z3 است، اگرچه هر دو مقدار نور برابری را بر روی سوژه های جلوی لنز پخش می کنند.

 

هر دو گوشی دارای قابلیت فیلمبرداری ۴K در فریم ریت ۳۰fps، رزولوشن ۱۰۸۰p با سرعت هموار ۶۰fps، و بعلاوه حالت اسلوموشن HD slow-motion در فریم ریت ۱۲۰fps هستند. ویدئوها دارای جزئیات بوده، رنگ های معتبری را نمایش می دهند، و فاقد فریم های در حال حرکت و عناصر تصنعی می باشند. نوت۴ نیز صدای اندکی بهتر را نسبت به رقیب از لحاظ کیفیت ضبط می کند، اگرچه قدرت ضبط برای هر دو گوشی همتراز است. تاحدودی جای تعجب است، تثبیت کننده تصویر دیجیتالی سونی با نام SteadyShot تقریبا به همان اندازه سیستم مکانیکی OIS در نوت۴ در زمان ضبط فیلم های صاف و ثابت بدون درنظرگرفتن لرزش دست نیز خوب کار می کند.

چندرسانه ای

صفحه نمایش بزرگتر Note 4 برای مصارف رسانه ای مانند تماشای ویدئو یا مشاهده تصاویر خوشایندتر است، گرچه نمایشگر ۵٫۲ اینچی گوشی Z3 خیلی هم از رقیب عقب نمانده است. هر دو نرم افزار گالری نیز ویوی شبکه ای کوچک را ارائه می دهند، بعلاوه اجازه ویرایش تصاویر از طریق اپلیکیشن ها را داده، همچنین آپشن های اشتراک گذاری زیادی را فراهم آورده اند. نرم افزار پخش ویدئو بر روی هر دو گوشی عالی است، چنانکه از فایل های DivX/Xvid/MKV خارج از جعبه پشتیبانی می کنند، و پلیرها مقدار زیادی از مشخصه های اضافی مانند زوم، پیش نمایش و پشتیبانی از زیرنویس را ارائه می نمایند.

 

اپلیکیشن گالری اسمارت فون های Samsung Galaxy Note 4 سامسونگ و Sony Xperia Z3 سونی

اپلیکیشن موزیک پلیر فبلت Samsung Galaxy Note 4 سامسونگ

اپلیکیشن موزیک پلیر اسمارت فون Sony Xperia Z3 سونی

درمورد پلیرهای موزیک، ما به سمت گوشی اکسپریا پیش می رویم، چرا که دارای رابط نرم افزاری بسیار راحت و بسیار شیک تر می باشد. هم پلیر Walkman گوشی Z3، و هم TouchWiz سامسونگ دارای یک عالمه از آپشن های اکولایزر و visualization داخلی می باشند، اما محیط گرافیکی بر روی سونی بسیار شیک تر از Samsung UI تقریبا مربعی بنظر می آید. بعلاوه گوشی Xperia Z3 مشخصه موتور ارتقاء دهنده صدای دیجیتال (DSEE) را به رخ می کشاند، که برای تبدیل آهنگ ها به فرمت رزولوشن بالاتر استفاده می شود، ما می توانیم گواهی دهیم که اندکی تفاوت وجود دارد، اگرچه به همان اندازه ای واضح نیست که اگر آهنگ ها در وهله اول در کیفیت بالا بودند. سونی دو اسپیکر استریو ساب ووفر در جلوی دستگاه ارائه داده که صدای واضح، اما تاحدودی گنگ را ارائه می دهند، در حالی که Note 4 تنها شامل یک اسپیکر تک در پشت دستگاه شده است، و با کیفیت صدای متوسط نیز به اندازه کافی قدرتمند است.

audio

کیفیت تماس

Earpiece گوشی نوت۴ صدای بسیار واضح و قوی را بدون هیچ اعوجاج صوتی و با طنین صدای قابل تشخیص ارائه می دهد. گوشی سونی کیفیت تماس در حد متوسطی را تحویل می دهد، چنانکه برای شنیدن در محیط های شلوغ به اندازه کافی قدرتمند است، اما صدا ذره ای خفه بوده و در بالاترین ولوم نیز اندکی تحریف شده است. هر دو دارای میکرفون های حذف کننده نویز هستند که در حذف کردن نویزهای محیط و ارائه صدای بلند و واضح فوق العاده کار می کنند. گوشی سامسونگ در عوض دو، از سه میکروفون بهره برده است که ضبط صدای با کیفیت بالاتر را اجازه می دهد.

Samsung-Galaxy-Note-4-vs-Sony-Xperia-Z3-009

باتری

فبلت سامسونگ دارای باتری ۳۲۲۰mAh است که ذره ای عمر باتری بالاتر را نسبت به سلف خود ارائه می دهد، با وجود اینکه دارای نمایشگر Quad HD هم هست، گرچه هنوز این شرکت از مدت زمان استندبای و مکالمه چیزی نگفته است. تلفن سونی دارای باتری بزرگ ۳۱۰۰mAh می باشد، که شرکت سازنده زمان مکالمه ۳G شانزده ساعت و زمان آماده بکار خیلی خوب ۳۷ روز را برآورد کرده است.

buttry

گوشی های سونی اکثریت رده های بالای تست های بنچمارک ما را به تازگی اشغال کرده اند و Z3 از این قاعده مستثنی نمی باشد، چنانکه برای تقریبا ۹ ساعت و نیم در آزمون ما دوام داشته و در بالای پرچمداران اندرویدی فعلی قرار گرفته است.

Samsung-Galaxy-Note-4-vs-Sony-Xperia-Z3-004

نتیجه گیری

زبان طراحی OmniBalance سونی در شیک ترین گوشی اکسپریای تا به امروز این شرکت یعنی Z3 خلاصه شده است، در حالی که مشخصه های ناچیزی از طبیعت پلاستیکی خط تولید فبلت سامسونگ در Note 4 اعمال شده است. گوشی سامسونگ بزرگتر بوده و دارای ۲۰ درصد نمایشگر بزرگتر با رزولوشن فوق العاده بالا می باشد، در بازتولید رنگ ها عالی کار کرده، در حالی که نمایشگر Z3 در این بخش بسیار نادرست است.

از سوی دیگر ساختار زیبا و جمع و جور گوشی Z3 نیز ضداب بوده و اسپیکرهای استریو را در جلوی خود جای داده است، که از مشخصه هایی مانند سنسورهای ضربان قلب و UV و یا اسکنر اثرانگشت گنجانده شده در Note 4 نیز کاربردی تر است.

از آنجایی که کیفیت تصاویر و ویدئوی دوربین میان هر دو پرچمدار نسبتا مشابه است، اما هیچ برتری در مشخصه های سخت افزاری قلمبه سلمبه دستگاه Note 4 وجود ندارد، جز اینکه بر روی کاغذ دارای تراکم پیکسل و سرعت تراشه بالاتر است.

در بخش وظایف مالتی تسکینگ، بهره وری و مصارف رسانه ای، دستگاه سامسونگ به دلیل داشتن نمایشگر بزرگ رزولوشن فوق العاده بالا، قلم اضافی ورودی، و قابلیت تقسیم صفحه نمایش نیز پادشاه بلامنازع بحساب می آید. اگر شما به ورودی اضافی نیازی ندارید، قطعا ثبت رکورد عمر باتری Z3 را قدر می نهید، بعلاوه اینکه دستگاه سونی در کف دست، جیب و حتی در چشم بیننده نیز بسیار بهتر احساس می شود.

Samsung-Galaxy-Note-4-vs-Sony-Xperia-Z3-010

منبع : phonearena

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.