۰

مقایسه اجمالی میان تبلت های رتینا آیپد مینی Retina iPad mini اپل و نسخه ۲۰۱۳ نکسوس Nexus 7

بازدید 902

2379

اگر به دنبال خرید تبلت هستید، ممکن است دچار نوعی سردرگمی در بهترین انتخاب خود شده باشید، چرا که رقابتی سخت میان تبلت های Retina iPad mini اپل و Nexus 7 گوگل/ایسوس در بازار فعلی تبلت ها به وجود آمده است. اگر انتخاب خود را میان این دو دستگاه محدود کرده اید، باید به این دو سوال اساسی پاسخی قطعی ارائه دهید، اینکه دنبال تبلتی با نمایشگر بزرگتر هستید و یا نه، قیمت پایین تر تبلت ملاک خرید شما است؟ ما تصمیم گرفته ایم تا در ادامه مقایسه ای میان این دو تبلت به منظور کمک در انتخاب بهتر شما انجام دهیم. با ما همراه باشید…

ابعاد

retina-ipad-mini-vs-nexus-7-2013-5

هر دو تبلت دارای طول ۲۰۰ میلیمتر می باشند، دستگاه Nexus 7، شانزده درصد باریک تر است، و نمای بسیار متفاوتی را نسبت به رقیب ارائه می دهد. این دستگاه به هیچ وجه یک تبلت فربه نیست، اما ۱۶ درصد ضخیم تر از iPad mini باریک اندام می باشد.

وزن

retina-ipad-mini-vs-nexus-7-2013-13

در حقیقت، دستگاه Retina iPad mini نسبت به مدل سال گذشته خود سنگین تر است، این تفاوت در دست آنچنان هم زیاد نیست. دستگاه رتینا آیپد مینی اپل، ۱۴ درصد از نکسوس ۷ سنگین تر می باشد.

ساختمان و جنس بدنه

retina-ipad-mini-vs-nexus-7-2013-1

دستگاه مینی از آلومینیوم و نکسوس از پلاستیک ساخته شده اند. هیچ کدام از این دو دستگاه در دست ناراحت کننده نیستند.

رنگ ها

retina-ipad-mini-vs-nexus-7-2013-3

شما دو گزینه انتخاب رنگ برای مینی، و یک گزینه انتخاب رنگ مشکی استاندارد برای تبلت گوگل در اختیار دارید.

نمایشگر

retina-ipad-mini-vs-nexus-7-2013-6

اندازه نمایشگر یک مزیت بزرگ برای آیپد مینی به حساب می آید. نکسوس ۷ تنها ۷۴ درصد از سطح نمایشگر اپل را ارائه می دهد. در زمانی که دکمه های ناوبری همیشه حاضر بر روی نمایشگر نکسوس ۷ را بحساب آورید، این اختلاف حتی بیشتر هم می شود.

نسخه ۲۰۱۲ نکسوس ۷ و نسل اول آیپد مینی، هر دو دارای رزولوشن نمایشگر نابسنده بودند. اما هیچ نگرانی وجود ندارد، نمایشگر جدیدترین مدل ها از نوع razor-sharp می باشند. نکسوس ۷ نیز طیف وسیع تری از رنگ ها را به نمایش می گذارد، هرچند احتمالا این مورد چیزی نیست که شما متوجه آن شوید مگر آنکه دو دستگاه را در کنار هم قرار دهید.

نرم افزار

retina-ipad-mini-vs-nexus-7-2013-11

سیستم عامل های iOS و اندروید دارای قابلیت های کاربردی مخصوص خود هستند، اما App Store آیپد همچنان دارای یک انتخاب بزرگتر و بهتر از اپلیکیشن های تبلت می باشد. صفحه نکسوس ۷ به اندازه کافی کوچک است که بنظر نمی رسد خروجی اپلیکیشن ها بر روی آن بد باشند.

فضای ذخیره سازی

retina-ipad-mini-vs-nexus-7-2013-12

دستگاه آیپد مینی با نمایشگر رتینا در ۴ نسخه حافظه داخلی ۱۶/۳۲/۶۴/۱۲۸ گیگابایتی، و نکسوس ۷ در دو نسخه ۱۶/۳۲ گیگابایتی عرضه می شوند. هیچکدام از دستگاه دارای اسلات کارت microSD نمی باشند.

بی سیم

retina-ipad-mini-vs-nexus-7-2013-14

هر دو تبلت در دو مدل تنها وای-فای و Wi-Fi + LTE بفروش می رسند.

باتری

retina-ipad-mini-vs-nexus-7-2013-0

اعداد بالا ظرفیت باتری موجود در دستگاهها را نشان می دهند، اما در آزمون عملی تست باتری به این نتیجه دست یافتیم که با پخش ویدئوی مداوم ( و روشن نگه داشتن وای-فای و میزان روشنایی ۷۵ درصد)، باتری دستگاه نکسوس ۷ در مدت زمان ۵ ساعت و ۳۳ دقیقه دوام آورده است. در آزمون مشابه، دستگاه آیپد مینی به مدت زمان ۱۰ ساعت و ۵۰ دقیقه برای عمر باتری دست یافته است. البته ما نگرانی عظیمی از عمر باتری دستگاه نکسوس ۷ نخواهیم داشت، اما این مدت زمان نسبت به زمان فوق العاده بدست آمده از آیپد مینی رتینا قابل مقایسه نیست.

پردازنده

retina-ipad-mini-vs-nexus-7-2013-4

تراشه A7 آیپد مینی رتینا سریعتر از پردازنده اسنپدراگون نکسوس است. در استفاده منظم، هر دو تبلت بسیار سریع می باشند. هرچند عملکرد آیپد مینی به درستی دارای گنجایش بیشتری برای بهبود است.

رم

retina-ipad-mini-vs-nexus-7-2013-9

دستگاه نکسوس به رم ۲ گیگابایت و آیپد به رم یک گیگابایت مجهز شده است.

دوربین

retina-ipad-mini-vs-nexus-7-2013-2

هیچ چیز فوق العاده ای در بخش دوربین نیست، اما از آنجایی که اکثریت تولیدکنندگان تبلت ها نیز دوربین های ناخوشایندی را برای محصولاتشان ارائه می دهد، در نتیجه تصور ما این است که هیچ چیز نگران کننده ای در این مورد نباید باشد.

چرخه انتشار

retina-ipad-mini-vs-nexus-7-2013-10

باور این موضوع سخت است، اما نسل دوم نکسوس ۷ حدود ۴ ماه می شود که منتشر شده است، و اگر گوگل مانند سالهای قبل به چرخه انتشار دستگاههای خود عمل نماید، پس می توانیم نسل سوم دستگاه Nexus 7 را در حدود ۸ ماه دیگر از همین اکنون مشاهده نماییم.

هزینه

retina-ipad-mini-vs-nexus-7-2013-8

iPad mini نمایشگر بسیار بزرگتر، انتخاب اپلیکیشن های برتر، و عمر باتری فوق العاده را ارائه می دهد، البته در قبال تمامی این مزایا مجبور به پرداخت ۱۷۰ دلار بیشتر نسبت به دستگاه Nexus 7 هستید.

نتیجه گیری

اگر قیمت دو دستگاه برابر بود، در نتیجه دستگاه iPad mini برنده این رقابت می شد، اما در غیر این صورت شرایط کمی فرق می کند. دستگاه آیپد اندکی سنگین تر از نسخه اورجینال خود می باشد، با این اوصاف هنوز هم بسیار سبک است، در حالی که نمایشگر بزرگتر، عملکرد های مدرن امروزی، و بیش از ۴۷۵۰۰۰ اپلیکیشن تبلت را ارائه می دهد. اگر عملکرد، عمر باتری، اندازه بزرگ نمایشگر ملاک اصلی خرید شما است پس آیپد مینی یک انتخاب درست در برابر رقیب نکسوس بحساب می آید.

اما بین این دو دستگاه، ۱۷۰ دلار اختلاف قیمت وجود دارد. در حقیقت شما تنها با ۶۰ دلار بیشتر از قیمت Retina iPad mini، می توانید دو دستگاه نکسوس ۷ خریداری نمایید. بنابراین اگر بودجه خرید یک تبلت برای شما بسیار مهم است، نکسوس ۷ گزینه مناسبی می باشد، از طرفی دستگاه گوگل یک تبلت بسیار سبک، قدرتمند با نمایشگر razor-sharp است.

منبع : gizmag

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.