۰

ماشین پلیس جدید فورد در قالب Police Interceptor Utility

بازدید 1238

ford-police-interceptor-chicago-0

کمپانی فورد از جدیدترین Interceptor خود در نمایشگاه خودروی شیکاگو ۲۰۱۵ رونمایی کرده است. خودروی جدید محرک تمام چرخ ۲۰۱۶ Police Interceptor Utility که قدرت خود را از یک موتور شش سیلندر ۳٫۷ لیتر یا یک موتور اکوبوست تامین می‌کند، دارای ویژگی‌های هوشمندانه‌ای است تا به افسران پلیس در گشت‌ها و بازرسی‌های روزانه‌شان کمک نماید.با نیوزآی تی همراه باشید

ford-police-interceptor-chicago-3

اولین مجموعه‌ ویژگی این خودرو، Surveillance Mode نامیده می‌شود که به سرنشینان خودرو هنگامی که کسی از پشت در حال نزدیک شدن است، هشدار داده و به طور خودکار شیشه‌ی سمت راننده را بالا برده و درها را قفل می‌کند.

ford-police-interceptor-chicago-9

پس از دریافت نظرات افرادی که مدل Interceptor قبل را خریداری نمودند، فورد همچنین یک ریموت درب عقب را به خودروی خود افزوده که ۴۵ ثانیه پیش از قفل کردن خودکار در صورت باز بودن درب، قفل آن را باز می‌کند.

ford-police-interceptor-chicago-11

Interceptor اگرچه یک خودروی پلیس است، اما با برخی از ویژگی‌های تکنولوژیکی فورد با هدف کمک به راننده مجهز شده است. هشداردهنده‌ی نقاط کور، آلارم‌های ترافیکی و سنسورهای پارک، به عنوان آپشن‌هایی برای این خودرو در دسترس هستند، درحالیکه سیستم SYNC به افسران پلیس در کنترل محدوده‌ی وسیع توابع خودرو با فرامین صوتی کمک می‌کند.

ford-police-interceptor-chicago-13

دو آپشن پیشرانه برای این خودرو وجود دارد که شامل یک موتور اکوبوست برای افسرانی که نیاز به قدرت بیشتر دارند است. موتور استاندارد این خودرو از نوع شش سیلندر ۳٫۷ لیتر است که قادر به تولید توان ۳۰۴ اسب‌بخار (۲۲۷kW) و گشتاور ۳۷۸ نیوتن‌متر است، درحالی که موتور اکوبوست ۳٫۵ لیتری آن ۶۱ اسب‌بخار (۴۵kW) دیگر را به توان کلی و ۹۶ نیوتن‌متر را به گشتاور موتور استاندارد می‌افزاید. تمامی اینترسپتورها از نوع محرک تمام چرخ بوده، درحالی که یک گیربکس اتوماتیک خاص وظیفه‌ی انتقال قدرت را در آنها به عهده دارند.

ford-police-interceptor-chicago-12

این گیربکس خاص دارای حالتPursuit Mode است که در آن گیربکس به صورت خودکار رانندگی هجومی را تشخیص داده و دنده‌ها ررا برای زمان طولانی‌تری نگه می‌دارد. این حالت همچنین برای اجرای پیچش‌های J-turn تنظیم شده، از این رو رانندگان می‌توانند شتاب‌گیری سخت‌تری داشته باشند.

ford-police-interceptor-chicago-4

فورد خودروی جدید خود را با زیرلایه‌های تقویت شده، محفظه‌ی پیشرانه‌ی محکم و فنرهای بزرگ‌تر همراه کرده تا Interceptor به اندازه‌ی کافی قدرتمند برای وظایف تعقیب و گریز باشد، درحالی که استفاده از بور-فولاد در ستون‌های خودرو موجب افزایش دوام و پایداری ساختاری آن شده است.

ford-police-interceptor-chicago-5

وظیفه‌ی توقف Interceptor هم به عهده‌ی مجموعه‌ای از ترمزها است که طبق توصیف فورد برای مقاومت در برابر کاربرد اضافی طراحی شده و با چرخ‌های ۱۸ اینچی خودرو همراه هستند. تایرهای Interceptor هم به گونه‌ای طراحی شده‌اند که به جان پلیس‌ها در عملیات سخت به خطر نیفتد. برخی از این مدل‌ها قادر به طی ۸۰۴۶۷ کیلومتر در سال می‌باشند.

ford-police-interceptor-chicago-7

فورد به ساخت Interceptor Utility در شیکاگو پیش از ارسال آن به Troy Design و کارخانه، خواهد پرداخت.

منبع : gizmag

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.