۰

چه شرکتهایی بیشترین پتنت را در سال ۲۰۱۴ ثبت کرده اند؟

بازدید 1009

Patent

سند ثبت اختراع حق امتیاز به انگلیسی: Patent حق انحصاری است که در قبال اختراع یا ایدهٔ ثبت شده به مخترع یا نماینده قانونی او اعطا می‌شود. انحصار مجموعه‌ای از حقوق منحصر به فردی است که از طرف دولت‌ها برای مدتی معین در عوض تنظیم و افشاء عمومی جزئیات معین از یک، روش، جریان عمل یا ترکیب خاصی از ماهیت (مفهوم) (که به عنوان اختراع شناخته می‌شود) در اختیار شخص خاصی قرار می‌گیرد

تعداد پتنت هایی که یک کمپانی به ثبت می رساند، نشان دهنده میزان خلاقیت و محافظه کار بودن مدیران اش است.بعضی شرکت ها نسبت به این مسئله بسیار حساس هستند و برخی دیگر علاقه ای به ساخت ماشین جنگی با پتنت های شان ندارند. برای مثال، سال گذشته ایلان ماسک اعلام کرد که تمام پتنت های تسلا را به رایگان در اختیار همه قرار می دهد.با استفاده از آمار ارائه شده توسط IFI، می خواهیم نگاهی داشته باشیم بر کمپانی های تکنولوژی که بیشترین پتنت را در سال ۲۰۱۴ ثبت کرده اند.

mirai-the-companys-first-.jpg.pagespeed.ic.BoM2M1O8l

شماره ۲۱: تویوتا با ۱۵۰۲ پتنت ثبت شده. اخیرا، تویوتا ۵۶۰۰ طرح مربوط به ماشین اش را به بیرون منتشر کرد، درست همانگونه که تسلا این کار را انجام داد.

no-20-samsung-display-1511-patents-and-going-strong-as-people-are-saying-that-the-upcoming-samsung-galaxy-6-will-have-a-three-sided-touch-display-interface

شماره ۲۰: Samsung Display با ۱۵۱۱ پتنت ثبت شده. و این رقم با نزدیک شدن به زمان عرضه گلکسی اس ۶ بیشتر و بیشتر می شود.

Foxconn

شماره ۱۹: Foxconn با ۱۵۳۷ پتنت ثبت شده. این کمپانی که بیشتر به خاطر ساخت آیفون های اپل و پلی استیشن های سونی شهرت دارد در حال به ثبت رساندن پتنت هایی مربوط به انرژی خورشیدی است.

no-18-ericsson-1537-patents-the-company-has-more-than-35000-patents-in-total

شماره ۱۸: اریکسون با ۱۵۳۷ پتنت ثبت شده. این شرکت مجموعا بیش از ۳۵ هزار پتنت ثبت کرده.

no-17-hp-1474-patents-were-most-interested-in-their-patent-entitled-predicting-sharing-on-a-social-network-their-method-supposedly-predicts-how-well-a-news-article-will-do-on-social-media

شماره ۱۷: اچ پی با ۱۴۷۴ پتنت ثبت شده. پتنت مربوط به میزان به اشتراک گذاشته شدن در شبکه های اجتماعی بسیار جالب است. این پتنت پیش بینی می کند که چه چیزهایی بیشتر از همه در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته می شوند.

no-16-intel-1578-patents-one-of-intels-most-interesting-patents-allows-drivers-to-access-a-given-number-of-vehicles-without-a-key-families-that-share-more-than-one-vehicle-would-benefit-a-lot-from-this-invention

شماره ۱۶: اینتل با ۱۵۷۸ پتنت ثبت شده. جالب ترین پتنت امسال اینتل مربوط به ماشین است. فرض کنید تمام اعضای یک خانواده بدون داشتن کلید ماشین بتوانند از وسیله نقلیه استفاده کنند.

no-15-ricoh-1634-patents-in-total-ricoh-has-22000-japanese-issued-patents-and-18000-foreign-issued-patents

شماره ۱۵: Ricoh با ۱۶۳۴ پتنت ثبت شده. در مجموع، Ricoh حدودا ۲۲ هزار پتنت برای ژاپن و ۱۸ هزار پتنت در خارج از ژاپن ثبت کرده.

Seiko

شماره ۱۴: Seiko با ۱۶۶۲ پتنت ثبت شده. احتمالا این عینک جالب را بشناسید.

no-13-fujitsu-1820-patents-it-seems-like-fujitsu-stayed-on-track-with-the-number-of-patents-it-was-filing-in-2013-it-was-the-company-was-12th-on-the-list

شماره ۱۳: فوجیتسو با ۱۸۲۰ پتنت ثبت شده. فوجیتسو هر روز پتنت ثبت می کند و نسبت به سال گذشته هم تقریبا جایگاه اش ثابت مانده. در سال ۲۰۱۳، این شرکت در رتبه دوازدهم قرار داشت.

no-12-general-electric-1860-patents-they-plan-on-building-a-125000-square-foot-3-d-printing-facility-in-pennsylvania-this-year

شماره ۱۲: جنرال الکترونیکز با ۱۸۵۰ پتنت ثبت شده. آن ها می خواهند امسال یک ساختمان عظیم را با پرینت ۳ بعدی بسازند.

no-11-apple-2003-patents-examples-of-their-patents-include-seamless-ear-pods-a-video-headset-and-a-mechanical-zoom-lens-for-iphones

شماره ۱۱: اپل با ۲۰۰۳ پتنت ثبت شده. شاید اپل حالا به فکر خلاقیت نباشد و به جنبه های دیگر فکر کند اما چیزهای جالبی می توان در میان این ۲۰۰۳ پتنت پیدا کرد.

پاناسونیک

شماره ۱۰: پاناسونیک با ۲۰۸۵ پتنت ثبت شده. سال گذشته این رقم برای پاناسونیک ۲۶۰۱ بود که کاهشی قابل ملاحظه را می توان بین دو عدد مشاهده کرد.

no-9-lg-2122-patents-just-last-year-lg-struck-a-deal-with-google-that-gives-them-access-to-one-anothers-patents-for-the-next-10-years

شماره ۹: ال جی با ۲۱۲۲ پتنت ثبت شده. این شرکت سال گذشته با گوگل قراردادی به ثبت رساند که به هر دوکمپانی اجازه می دهد تا ۱۰ سال آینده از پتنت های یکدیگر استفاده کنند.

گوگل

شماره ۸: گوگل با ۲۵۶۶ پتنت ثبت شده. همان گوگلی که بالاتر در موردش گفتیم. به نظر می رسد که با LG تفاوت زیادی در تعداد پتنت های ثبت شده ندارند. این اولین باری است که گوگل در بین ۱۰ شرکت اول دیده می شود.

کوالکام

شماره ۷: کوالکام با ۲۵۹۰ پتنت ثبت شده. ۲۳ درصد پیشرفت نسبت به سال گذشته. شگفت انگیز است.

شماره 6: توشیبا با 2608 پتنت ثبت شده. توشیبا پتنت های متفاوتی ثبت کرده. از هر جهت که دنبال پتنت باشید، توشیبا حداقل یکی برای شما دارد.

شماره ۶: توشیبا با ۲۶۰۸ پتنت ثبت شده. توشیبا پتنت های متفاوتی ثبت کرده. از هر جهت که دنبال پتنت باشید، توشیبا حداقل یکی برای شما دارد.

مایکروسافت

شماره ۵: مایکروسافت با ۲۸۲۹ پتنت ثبت شده. و با حضور نادلا این رقم هر روز در حال افزایش است.

شماره 4: سونی با 3224 پتنت ثبت شده. سونی در حال توسعه تلویزیون هایی بر مبنای تکنولوژی ابری است و استریم بازی ها از کنسول به تلفن همراه هم مبحث دیگری است که این روزها شنیده می شود.

شماره ۴: سونی با ۳۲۲۴ پتنت ثبت شده. سونی در حال توسعه تلویزیون هایی بر مبنای تکنولوژی ابری است و استریم بازی ها از کنسول به تلفن همراه هم مبحث دیگری است که این روزها شنیده می شود.

Canon

شماره ۳: Canon با ۴۰۵۵ پتنت ثبت شده. Canon بیش از ۲۰ سال است که در ۵ رتبه اول لیست فوق قرار دارد.

سامسونگ

شماره ۲: سامسونگ الکترونیکز با ۴۹۵۲ پتنت ثبت شده. جنگ و جدل پتنتی اپل و سامسونگ را به یاد دارید که از سال ۲۰۱۱ شروع شد و هنوز هم اثراتی از آن دیده می شود؟ سامسونگ واقعا هیولایی در ثبت پتنت به حساب می آید.

IBM

شماره ۱: IBM با ۷۵۳۴ پتنت ثبت شده. برای ۲۲ سال پیاپی، IBM در رتبه اول این لیست قرار گرفته و اولین شرکتی است که در طول یک سال تونسته بیش از ۷ هزار پتنت را به ثبت رساند.

منبع: BusinessInsider

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.