۰

سامسونگ در گلکسی S6 از سنسور اثر انگشت لمسی و صفحه نمایش QHD استفاده میکند

بازدید 1034

8bbdc4ccb0ab2aa870cd76e1de41dc67_XL

سال گذشته‌ی سامسونگ پرچمدار خود را همراه با سنسور اثرانگشت روانه‌ی بازار کرد که در عملکرد با نمونه‌های مشابهی چون آیفون ۵S و اَسند میت ۷ هوآوی تفاوت داشت. برای استفاده از این سنسور باید انگشت روی کلید Home‌ کشیده شود در حالی که گلکسی S6 از سنسور اثرانگشت لمسی بهره خواهد برد.

گجت‌های موبایل از جمله‌ی مهم‌ترین ابزار‌هایی هستند که تامین امنیت آن‌ها اهمیت بسیار زیادی دارد؛ از این‌رو اخیرا کمپانی‌ها برای بالا بردن امنیت این ابزار‌ها از سنسور‌های اثر انگشت استفاده می‌کنند. سامسونگ سال گذشته پرچمدار خود گلکسی S5 را همراه با سنسور اثر انگشت روانه‌ی بازار کرد که به دنبال آن شاهد محصولات دیگری نیز چون گلکسی S5 مینی، گلکسی آلفا، گلکسی تب S و گلکسی نوت ۴ و اج بودیم که به همین سنسور اثر انگشت مجهز شدند.

سامسونگ از وجود سنسور اثر انگشت در بسیاری از کاربردها به نحو احسن استفاده کرد، اما عملکرد این سنسور چندان جالب نبود. سنسور اثرانگشت در کلید Home قرار داده شد. برای استفاده از آن باید انگشت روی سنسور کشیده شود که به علت مساحت کمِ کلیدِ Home تجربه‌ی چندان جالبی را رقم نمی‌زند. البته می‌توان با ذخیره‌ی چند وجهی اثر انکشت عملکرد سنسور سامسونگ را بهبود بخشید، اما بسیاری از کاربران ابزار‌های سامسونگ از این ترفند بی خبرند و آموزش استفاده از سنسور اثرانگشت سامسونگ نیز چندان جالب نیست.

براساس اطلاعات منتشر شده، سامسونگ در نظر دارد تا سنسور مورد استفاده در نسل جدید پرچمدار خود، گلکسی S6 را تغییر دهد. شنیده‌ها حکایت از این دارند که کارکرد این سنسور مشابه اَسند میت ۷، آیفون ۵S، ۶ و ۶ پلاس خواهد بود و دیگر نیازی نیست برای استفاده از این سنسور، انگشت را روی آن کشید. سامسونگ سنسور اثر انگشت را همچون محصولات پیشین روی کلید Home قرار خواهد داد و برای بهبود عملکرد این سنسور، اندازه‌ی کلید Home کمی بزرگ‌تر خواهد شد، از این‌رو می‌‌توان فقط با قرار دادن انگشت روی سنسور، قفل گوشی‌هوشمند را باز کرد.

سامسونگ در گلکسی S6 امکانات نرم‌افزاری مختلفی را در رابطه با بکارگیری سنسور اثر انگشت در اختیار کاربر قرار خواهد داد. برای مثال می‌توان به امکان باز کردن قفل گوشی‌هوشمند، ورود به حساب‌‌های کاربری در وب‌سایت‌های مختلف، شناسایی حساب کاربری سامسونگ در زمان خرید محصولات و پرداخت از طریق حساب کاربری PayPal اشاره کرد.

اخیرا اطلاعاتی بدست آمده که نشان می‌دهند سامسونگ در گلکسی اس ۶ از یک صفحه نمایش QHD بهره خواهد برد. پیش از این گلکسی نوت ۴ به صفحه نمایش AMOLED با رزولوشن QHD یا ۲K مجهز شده بود.

براساس اطلاعاتی که از طریق پروفایل XML از گلکسی اس ۶ در وب سایت سامسونگ مشاهده شده می‌توان متوجه‌ی رزولوشن ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسل از گوشی هوشمند G920A شد. گفته می‌شود این اطلاعات مربوط به نسخه‌ی AT&T تلفن گلکسی اس ۶ است.

گلکسی اس 6

نکته جالب توجه دیگر در این فایل استفاده از پردازنده‌ی ARM11 است که وجود یک پردازنده‌ی ۶۴ بیتی را برای این گوشی تایید می‌کند. انتظار داریم گلکسی اس ۶ در دو نسخه‌ و با پردازنده‌های Snapdragon 810 و Exynos 7420 روانه‌ی بازار شود که هر دو ۶۴ بیتی هستند. این گوشی همچنین به ۳ گیگابایت حافظه‌ی رم، دوربین ۱۶ یا ۲۰ مگاپیکسل و حافظه‌ی ذخیره سازی ۳۲ تا ۱۲۸ گیگابایت مجهز خواهد شد.

برچسب‌ها:

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.