۰

اولین واردکننده متخلف موبایل معرفی شد؛ سود ۳۰ میلیاردی برای ۱۵ هزار آیفون

بازدید 1283

وزیر ارتباطات شب گذشته در نتیجه‌ی پیگیری‌ها از وضعیت گرانی موبایل، اولین شرکت واردکننده موبایل که مرتکب تخلف شده بود را در توییتر معرفی کرد.به گفته آذری جهرمی اولین بازرسی تعزیراتی از شرکت‌های واردکننده تلفن همراه صورت گرفته و شرکت «نودیس پرداز» که موفق به وارد کردن ۲۰ هزار آیفون با ارز دولتی شده، ۱۵ هزار آیفون را به صورت یک‌جا و هرکدام را «دو میلیون گران‌‌تر از معمول» به شرکتی دیگر واگذار کرده است.این در حالیست که همین شرکت هنوز ۵ هزار آیفون دیگر در انبار خود دارد که می‌تواند نشانه‌ای از احتکار باشد، هرچند مراجع مرتبط باید در خصوص این جرم تصمیم‌گیری کنند.

 

 

 

اما با یک حساب و کتاب ساده می‌توان دید که همین شرکت در عرض مدت کوتاهی که از زمان فعالیتش سپری می‌شود، موفق شده ۲۰ هزار آیفون وارد کند. به گفته وزیر ارتباطات ۱۵ هزار آیفون با رقمی معادل ۲ میلیون گران‌تر از حالت معمول فروش رفته‌اند. این به معنای سود ۳۰ میلیارد تومانی روی همان ۱۵ هزار آیفون است و هنوز ۵ هزار موبایل دیگری که در انبار این شرکت باقی مانده نیز محاسبه نشده است.
نودیس پرداز یکی از خبرساز‌ترین شرکت‌های واردکننده موبایل بود چراکه بر اساس آگهی همین شرکت در روزنامه، مدت کوتاهی از تغییر ساختار آن و دریافت اجازه کسب‌وکار در حوزه موبایل سپری می‌شود.

در فهرستی که شب یک‌شنبه از سوی وزارت ارتباطات منتشر شد، شرکت نودیس پرداز در صدر شرکت‌هایی ایستاده بود که ارز ۴۲۰۰ تومانی به آنها تعلق گرفته بود. بر اساس همین فهرست، ۲۶ میلیون و ۶۵۷ هزار و ۲۶ یورو ارز به نودیس پرداز تخصیص داده شده بود اما واردات این شرکت معادل ۱۰ میلیون و ۵۲۷ هزار و ۲۴۰ یورو بوده است.

در این حالت همین شرکت اجازه استفاده از ارز دولتی به میزان ۱۶ میلیون و ۱۲۹ هزار و ۷۸۶ یوروی دیگر را نیز داشته است. البته باید توجه کرد که تخصیص ارز به معنای دریافت ارز از سوی واردکننده نیست. به همین دلیل نمی‌توان دقیقاً گفت که شرکت نام برده چه مقدار از ۱۶ میلیون یورو را در اختیار گرفته بود.

برچسب‌ها:

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.