۰

بررسی کامل LG G3

بازدید 1204

LG G3

بزرگتر، تصویر بهتر و استفاده راحت تر. شاید اینها خلاصه ترین کلماتی باشند که پس از بررسی طولانی LG G3 آخرین پادشاه متولد شده در گروه LG، بدست می آیند. بی شک کلیدی ترین مشخصه این گوشی، کیفیت Quad HD یعنی صفحه نمایشی با کیفیت ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسل است.با این حال واقعیت این است که نمی توان G3 را فقط در همین جملات خلاصه کرد. اتفاقات بیشتری در زیر پوسته متالیک این گوشی در حال وقوع است که ما می خواهیم بطور کامل به بررسی آنها بپردازیم.

[divider]
[crp limit=”3″ heading=”1″ cache=”0″]
[divider]

مزیت های LG G3 :

– صفحه نمایش بسیار زنده و روشن

– عملکردی یکدست

– طول عمر مناسب باتری

– دوربین فوق العاده

معایب LG G3 ::

– مقداری بزرگ برای برخی کاربران

– تعدادی نرم افزار نصب شده غیر ضروری

خلاصه:

به ظاهر LG در گوشی جدید خود سعی کرده توقع و ارزوهای کاربران متوقع را برآورده کند. صفحه نمایش QHD، کیفیت و عملکردی یکدست و ثابت در همه زمانها و طول عمر بالای باتری را معمولا در یک موبایل به ندرت می توانید برآورده سازید ولی G3 با این نگاه مطمئنا سطح وسیعی از کاربران خود را راضی خواهد کرد.

سخت افزار

در مورد کیفیت صفحه نمایش صحبت شد ولی LG فقط در همین موارد برتری خود را نشان نداده است. شاید بهتر باشد بگوئیم مشخصات سخت افزاری G3 بیشتر شبیه به لیست آرزوهای یک طرفدار اندروید است.

پردازنده Snapdragon 801 2.5Ghz، حافظه داخلی ۳GB، حافظه ذخیره سازی ۳۲GB و دوربین ۱۳ مگاپیکسلی و البته صفحه نمایش QHD مطمئنا انتهای آرزوی یک طرفدار اندروید خواهد بود.

G3 در طراحی هم بی نظیر عمل کرده است. ظاهری مدرن و شیک که در آن، به قول خود LG، انحناهایی زیرکانه بکار رفته است به همراه بدنه زیبایی که آنرا با جنسی از متال تکمیل ساخته است.

بر خلاف سامسونگ که تقریبا مدتی است علاقه ای به تغییر محسوس و سازنده ندارد، LG با این سری از تولیدات خود نشان داد که مفهوم حرکن رو به جلو را به خوبی درک کرده است. از Optimus G تا سال قبل و ورود G2 پیش بروید. خواهید دید که تحولی محسوس در هر کدام از آنها رخ داده و تا G2 با نگاهی جدید به زیبایی پیش رفته است.

تفاوت عمده ظاهری G2 و تولیدات قبل، افزایش اندازه آنهاست که در G3 با اندازه ۵٫۵ اینچ به نوعی وارد بازار معروف فبلت ها شده است.

G3 دارای پنلی بزرگتر از Samsung Galaxy Note است. Galaxy Note یادآور موبایل های بزرگ با قابلیت های انحصاری است که با اندازه ۵٫۳ اینچ خود تحولی در زمان خود ایجاد کرد. هم اکنون G3 با اندازه بزرگتر از آن و مسلما بزرگتر از Nexus 5 و G2 وارد دنیای موبایل های بزرگ با قابلیت های اختصاصی شده است.

در رنج اندازه ۵٫۵ اینچ سه رقیب وجود دارد. G3، Note2 و One Plus One و اینجاست که G3 با قابلیت های بیشتر و همچنین طراحی خاص، راحتی ملموسی را نسبت به رقبا ایجاد کرده است.

LG G3

به عنوان مثال همانند G2 همه سه دکمه گوشی فیزیکی گوشی در پشت آن و زیر دوربین قرار گرفته است. این قابلیت زمانی خود را بیشتر نشان می دهد که شما موبایل را با یک دست در اختیار گرفته اید و تنها با همان دست می توانید دکمه های صدا را دست بزنید. مسلما اندازه بزرگ این گوشی ها این قابلیت را به راحتی به شما نخواهد داد که با انگشتان عادی، به راحتی دکمه های صدا را لمس کنید. اینجاست که قرار گرفتن دکمه های صدا در پشت گوشی کاربرد بیشتری از خود نشان خواهند داد. با این طراحی شما به دست دیگر خود برای تغییر صدا نیازی نخواهید داشت.

نوع چیدمان دکمه ها در پشت به گونه ای است که هنگام قرار گرفتن گوشی بر روی میز کار، صاف ایستاده و به هیچ سمتی کج نخواهد شد. البته مکان دوربین به گونه ای است که به احتمال زیاد شما در زمان صحبت کردن با گوشی، همواره با انگشت اشاره خود لنز دوربین را دست خواهید زد. از دیگر نکات خوب در طراحی پشت این گوشی، چیدمان لیزر دوربین است که هارمونی خوبی به گوشی داده است. این مورد تقریبا در هیچ گوشی هوشمند دیگری رعایت نشده است.

بدنه متالیک مانند G3 هم در نوع خود منحصر به فرد است. با اینکه گوشی های دیگری مانند جدیدترین محصول سامسونگ و HTC One m8 هم از این نوع رنگ بندی برای بدنه استفاده کرده اند، ولی با اینکه در نگاه اول احساس خوبی از جنس بدنه نخواهد داشت و احساس پلاستیکی بودن را خواهید گرفت، خوشبختانه اثر انگشت را بر روی بدنه موبایل نخواهید دید. موردی که در گوشی های دیگر به وضوح دیده می شود.

LG G3

LG در این گوشی خود در بخش های مختلف طراحی از ایده انحنا استفاده زیادی کرده است. دلیل اصلی که برای این کار عنوان کرده و می توان احساس هم کرد، بزرگ بودن گوشی است. که با این کار گوشی بسیار  راحت تر در دست، مخصوصا زمانی که با آن کار می کنیم قرار میگیرد. در مشخصات رسمی اعلام شده، در نازک ترین بخش، ضخامت گوشی ۲٫۷ میلی متر  و در کلفت ترین بخش ۸٫۹ میلی متر است. Galaxy Note 3  حدود ۳٫۶میلیمتر ضخیم تر از این گوشی به نظر می رسد.بقیه مشخصان سخت افزاری G3 هم رضایت بخش است . در زیر لیست کاملی از مشخصات فنی LG G3 آورده شده است.

LG G3

صفحه نمایش

LG G3

اگر صفحه نمایش و کیفیت آن ملاک انتخاب شما باشد، از این کیفیت بهتر پیدا نخواهید کرد! صفحه نمایش Quad HD با تعداد پیکسل ۲۵۶۰*۱۴۴۰ و یا به عبارت دیگر ۵۳۴ پیکسل در هر اینچ. جالب است که Samsung Galaxy S5 هم نتوانسته از این صفحه نمایش استفاده کند. دلیل تعجب ما هم این است که سامسونگ هم مانند ال جی نشان داده که می خواهد همیشه اولین باشد. اما هنوز متوجه نشدیم که چرا از Quad HD در صفحه نمایش خود استفاده نکرده است.

LG G3

بگذارید بیشتر در مورد کیفیت تصاویر صحبت کنیم. در یک جمله عالی است! اما اگر بخواهیم بیشتر توضیح دهیم باید بگوییم تصاویر نمایش داده شده بسیار شفاف هستند و تمایز رنگ مخصوصا در رنگ های تیره و سیاه بسیار مطلوب است. با اینکه انتظار زنده بودن تصاویر ویدئویی همانند تلویزیون های امروزی را نداریم ولی به طور وصف ناپذیری متفاوت تر از چیزی هست که تاکنون در گوشی های دیگر دیده شده است.

این کیفیت را نم یتوان در استفاده عادی از گوشی زیاد درک کرد. بیشتر تفاوت ها در نمایش عکس و ویدئو خود را نشان می دهد ولی در صفحات عادی سیستم عامل تنها زمانیکه گوشی Nexus 5 را کنار این گوشی قرار دهیم، در کیفیت آیکن های سیستم عامل می توانید تفاوت را درک کنید.

LG G3 مثل تلویزیون های HDTV در سال ۲۰۰۴ است. تا زمانی که محتوا مخصوص به آن تولید و نمایش داده نشود، نمی توان از مزیت های Quad HD استفاده کرد و تنها در یک اسم باقی می ماند. تولید کنندگان رسانه و همچنین نرم افزار و بازی باید به سرعت خود را با این تکنولوژی جدید هماهنگ کنند. به همین دلیل هم هست که بازی های بی کیفیت دیگر بر روی این گوشی نصب نمی شوند. نمونه این بازی ها Candy crush saga که روی این گوشی  به دلیل کیفیت پایین Hن و سازگار نبودن با صفحه نمایش های ۲k/QHD نصب نمی شود .

نرم افزار

LG G3

شعار LG در جدیدترین گوشی هوشمند خود G3 این است “simple is the new smart” برای اینکه ساده باشی و بتوانی عالی باشی باید کیفیت را تا حد امکان بالا ببری. LG در این گوشی سعی کرده است تا با چند نرم افزار با کیفیت، تجربه کاربری اندروید خود را بالا نگه دارد. با اینکه همه می دانیم استفاده از نسخه های ویرایش شده اندروید معمولا کارایی را کاهش می دهد و ریسک را افزایش می دهد، به همین دلیل برای پوشش دادن این ریسک نیاز به ابزارهای کاربردی خوبی داریم .

ساده ترین نرم افزار G3  نرم افزار دوربین است. کافی است آن را باز کنید، تصویر خود را انتخاب کرده و روی صفحه نمایش کلیک کنید. تمام! البته واقعا LG سعی کرده زیاد رابط کاربری سیستم عامل را تغییر ندهد و در کمترین تغییر ممکن آنرا روانه بازار کرده است. به همین دلیل به احتمال زیاد شما هم با ما هم عقیده  خواهید شد که سیستم عامل راحتی در اختیار دارید.

LG G3

نرم افزار جالبی روی  G3 نصب شده است که مخصوص LG است. Smart  notice نرم افزار شبیه به کارکرد Google now است با این تفاوت که تمرکز آن بر روی استفاده شما از موبایل است. به عنوان مثال شماره ای با تکرار زیاد با شما تماس می گیرد یا شما با آن تماس می گیرید را به عنوان پیشنهاد برای ذخیره در لیست پیشنهاد می کند و یا تماسی را که به هر دلیلی قطع کردید و پیامک تماس در آینده ارسال کردید را به شما یادآوری می کند که قرار بود با او تماس بگیرید. بعدها به این نرم افزار مطمئنا کاربردهای دیگر نیز افزوده خواهد شد.

بخش دیگری به عنوان Smart tips در منو های این گوشی قرار دارد. با کشیدن صفحه نمایش به سمت راست این بخش نمایان خواهد شد. در این بخش ویدئو های متنوع آموزشی قرار گرفته که با ورود به آنها ویدئو های آموزشی و محتوای دیگری خواهید دید. نکته جالب در این نرم افزار هوشمند بودن آن است. به ظاهر وابسته به عملکرد شما بر روی موبایل، آموزش ها تغییر کرده و مناسب برای شما خواهد شد.

بخشی به نام LG Health نیز در این سیستم عامل قرار گرفته است که هم طراحی خوبی دارد و هم بسیار کاربردی است. این بخش در حقیقت نرم افزار پیگیری سلامت فردی است. کافی است شما اطلاعات شخصی خود را وارد کنید پس از مدتی به آن رجوع کنید خواهید دید که اطلاعات جالبی بدست آمده است. مانند تعداد قدمهایی که تاکنون برداشته اید و میزان کالری که تاکنون مصرف کرده اید.

LG G3

این نرم افزار با دسته بندی اطلاعاتی که بدست می آورد به شما در بررسی روند رو به رشد و سلامت کمک می کند. می توانید میزان کالری مصرف شده خود را کنترل کنید و یا با دوستان خود این اطلاعات را به اشتراک گذاشته و با آنها به رقابت بپردازید . شاید برای شما هم مهم باشد که بدانید LG مصرف باتری در زمان استفاده از GPS و خدمات دیگر موبایل در این زمان را تضمین کرده است.

امکانات دیگر مانند Knock Code با قابلیت شخصی سازی و امنیت ورود به موبایل و new keyboard که قابلیت تغییر اندازه کیبورد و مکان حروف را به کاربر می دهد. همگی نشان از تلاش LG برای تولید نرم افزارهایی است که کاربر پسند بوده و از ابزاری یکبار مصرف دوری کند .

دوربین

LG G3

همانطور که گفته شد،نرم افزار دوربین G3 بسیار ساده و کاربردی طراحی شده است. هیچ چیزی جز یک دکمه کمرنگ تنظیمات و دکمه بازگشت دیده نمی شود و با زدن بر روی صفحه نمایش عکس گرفته می شود. برای تغییر تنظیمات و حتی افزایش امکانات بر روی صفحه نمایش نرم افزار بخش دوربین، می توانید در قسمت تنظیمات ویرایش  لازم را انجام دهید و به آن بخش گزینه های بیشتری اضافه کنید.

امکانات دوربین  LG G3 جالب به نظر می رسد. عکس گرفتن با گفتن یک کلمه خاص، گرفتن عکس در دو حالت بصورت همزمان، فوکوس اتوماتیک، عکس پانوراما و …برخی از امکانات این دوربین محسوب می شود.

گذشته از همه این موارد، مهمترین و اصلی ترین برتری این دوربین ۱۳ مگاپیکسلی در بخش دوربین، لیزر انیفرارد فوکوس است. این تکنولوژی به گفته LG هیچ جای دیگری استفاده نشده و تنها در ربات های جاروبرقی برای جلوگیری از برخورد با دیوار  استفاده شده است. این لیزر این قابلیت را دارد که حداکثر در زمان ۲۲۰ms فوکوس را انجام داده و بلافاصله عکس بگیرد که این زمان در موبایل های دیگر دارای فوکوس اتوماتیک، بیشتر از ۳۰۰ms است.

کیفیت عملکرد و طول عمر باطری

LG G3

بعد از دیدن این همه امکان در این گوشی به احتمال زیاد نگران کیفیت و البته مصرف باتری آن نیز خواهید شد. مخصوصا وقتی که تعاریف بسیاری از کیفیت صفحه نمایش می شنوید!

بهینه سازی نرم افزار و سبک بودن خدمات مقداری از نگرانی را کاهش می دهد ولی زمانی که منو ها با سرعت باز می شوند، فاصله زمانی بین کشیدن انگشت و عکس العمل صفحه برای جابجایی بسیار کم است باز هم نگرانی بیشتر می شود. با همه این احوال مصرف باتری این گوشی در مقایسه با موبایل های هم رده خودش که البته کیفیت نرم افزار و سخت افزار پایین تری دارند، بهتر و بهینه تر است. دقت داشته باشید که صفحه نمایش G3 از نوع LED است و نه OLED و به همین دلیل قاعدتا باید باتری بیشتری مصرف شود.

LG G3

با نگاهی که به مقایسه سه مدل گوشی LG G3، HTC One و LG G Pro 2  می اندازیم پی می بریم که بدون شک سر دسته همه آنها G3 است و اگر با این گوشی وحشتناک ترین بازی ها را انجام داده باشید متوجه می شوید که به خوبی HTC ONE m8  و Galaxy S5 عمل می کند .

LG G3

رقبا

همانطور که حدس زده شد Galaxy 5S و  HTC One m8 شبیه ترین موبایل های هوشمند به  LG G3 هستند. با اینکه شاید کیفیت دوریین G3 به HTC ONE m8 نرسد و یا شدت نور صفحه نمایش آن به S5، با این حال در مجموع جهات برتر از دیگر رقیبان خود برتر است. مخصوصا در مورد کیفیت صفحه نمایش کاملا بی رقیب به نظر می رسد. بقیه برتری ها هم در طرحی ظاهری و نرم افزارهای کاربردی و سبک آن خلاصه می شود و البته قیمت آن که به احتمال زیاد مناسب تر از بقیه خواهد بود.

LG G3

در نتیجه

شاید انتظار داشتیم جنس بدنه G3 واقعا فلزی بود. شاید دوست داشتیم مقداری اندازه  کوچکتری داشت و شاید بیشتر به Nexus 5، که امروز یکی از شاخصه های برتری است، شبیه تر می بود. ولی G3 همه این آرزو ها را به نوع دیگر جواب داد. جنس فلزی را برای اینکه سنگین نشود استفاده نکرد و با انحنا دادن های زیاد مشکلات بزرگ بودن را به خوبی حل کرد. روشنایی و نور صفحه نمایش شاید در مقایسه با S5 نا امید کننده بود ولی کیفیت تصویر و شفافیت آن فراتر از انتظار بود و نیاز به نور بیشتر را کمتر حس خواهیم کرد.

دوربین آن عالی است و مخصوصا در نورهای عادی کیفیت عکس ها بسیار بهتر هم می شود و اگر قیمت آن هم در همان حد انتظار ما از LG باشد، واقعا گزینه مناسب تری برای خرید پیدا نخواهیم کرد.

برچسب‌ها:, , , ,

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.