۰

بررسی و مقایسه Galaxy Alpha و iPhone 5s

بازدید 1257

شرکت سامسونگ هربار یک گوشی از جنس پلاستیک را ارائه می‌کند و کاربران واقعا این سوال برایشان پیش آمده است که چرا یک سامسونگ فلزی ندارند؟ اما شرکت سامسونگ با گلکسی آلفا به این سوال پاسخ داده است. اما در این بخش قصد داریم تا گلکسی آلفای فلزی را با آیفون s5 آلومینیومی مقایسه کنیم؛ می‌خواهیم ببینیم این دو گوشی از جنبه‌های مختلف چه برتری‌هایی را نسبت به هم دارند. پس در ادامه با ما همراه باشید.

اندازه

iphone-5s-vs-samsung-galaxy-alpha-5

گلکسی آلفا از گوشی گلکسی اس۵ کوچک‌تر می‌باشد اما در عین حال از آیفون ۵s بزرگ تر است. به نظر می رسد شرکت سامسونگ تمایل زیادی به ساخت گوشی های بزرگ تر از شرکت اپل دارد. گلکسی آلفا ۷ درصد بلندتر و حدود ۱۲ درصد عریض تر از پرچمدار فعلی شرکت اپل می باشد.

 

وزن

گوشی گلکسی آلفا

گلکسی آلفا به نسبت آیفون s5 روشن‌تر است و در عین حال که صفحه‌ی نمایش آن ۱۵ درصد به نسبت آیفون بزرگ‌تر است اما فقط ۳ گرم از آن سنگین‌تر است. این یکی از نکات مثبت در مورد این اسمارت‌فون شرکت سامسونگ می‌باشد.

جنس بدنه

گوشی گلکسی آلفا

شرکت سامسونگ بالاخره یک گوشی با جنس بدنه فلزی تولید کرد اما آیا می‌شود گفت کاملا فلزی؟ جنس لایه‌ی بیرونی گلکسی آلفا از جنس فلز می‌باشد اما یک لایه‌ی فلزی نیز در زیر آن قرار گرفته است که مشابه با بدنه گلکسی اس۵ می‌باشد. به نظر ما این کار شرکت سامسونگ را می‌توان یک پیشرفت برای ساخت اسمارت فون‌ها در نظر گرفت.

رنگ‌بندی

گوشی گلکسی آلفا

گلکسی آلفای شرکت سامسونگ دارای ۵ رنگ‌بندی متفاوت می‌باشد و این درحالی است که برای پرچمدار فعلی کمپانی اپل ۳ انتخاب رنگ وجود دارد.

صفحه‌ی نمایش

گوشی گلکسی آلفا

صفحه نمایش گلکسی آلفا به نسبت پرچمداران اندروید کوچک‌تر است اما باز هم ۳۸ درصد بزرگ‌تر از آیفون می‌باشد. پس باز هم کمپانی سامسونگ در زمینه‌ی اندازه صفحه نمایش پیشرو است. همچنین رزولوشن صفحه‌ی این دو گوشی به نسبت پرچمداران کمپانی‌های مختلف همچون اچ‌تی‌سی، سامسونگ، نوکیا و… به ۱۰۸۰p و Quad HD نزدیک نیست اما هر دو در چشم بینندگان زیبا و جذاب جلوه می‌کنند.

حسگر اثر انگشت

گوشی گلکسی آلفا

گلکسی آلفا و آیفون ۵s هردو دارای فناوری حسگر اثر انگشت می‌باشند؛ آیفون ۵s اولین اسمارت‌فون در داشتن این قابلیت به شمار می‌رود. البته این قابلیت در آیفون بسیار بهتر و حرفه‌ای‌تر از گلکسی آلفا عمل می‌کند؛ بدین صورت که در گلکسی آلفا باید انگشت خود را در جهت خاص اسلاید بکشید اما در آیفون با قرار دادن انگشت به راحتی اثر آن شناسای می‌شود. علاوه بر این سرعت شناسایی در آیفون بیشتر از گلکسی آلفا می‌شد.

حسگر ضربان قلب

گلکسی آلفا همچون گلکسی اس ۵ دارای حسگر اثر انگشت در پشت خود و کنار دوربین می‌باشد و اگر اهل ورزش و دویدن باشید به شدت به کارتان می‌آید. این در حالی است که این قابلیت در آیفون ۵s وجود ندارد؛ البته اپلیکیشن‌های فراوانی جهت بررسی ضربان قلب برای سیستم‌عامل ios وجود دارد.

فناوری ضد آب

گلکسی آلفا امکانات فراوانی را از برادر بزرگ‌تر خود ، گلکسی اس ۵، گرفته است اما متاسفانه قابلیت ضد آب بودن جزء آن‌ها نیست. هیچکدام از این دو اسمارت‌فون ضد‌آب نیستند.

حافظه

گوشی گلکسی آلفا

متاسفانه برای خرریداران گوشی گلکسی آلفا فقط یک حق انتخاب وجود دارد و آن هم نسخه‌ی ۳۲ گیگابایتی می‌باشد. نکته‌ی قابل توجه در این‌جا پشتیبانی نکردن این گوشی از درگاه microSD می‌باشد که در اکثر گوشی‌های شرکت سامسونگ وجود دارد. در آنطرف برای آیفون۵s سه حق انتخاب وجود دارد.

پردازنده

iphone-5s-vs-samsung-galaxy-alpha-4

آیفون ۵s با سخت افزار و پردازنده‌های قدرتمند خود حرف‌های زیادی را برای زدن دارد و چیپست A7 آن سرعت عملکرد آن‌ را بسیار بالا برده است. از طرفی قدرت پردازنده ۱٫۸ گیگاهرتزی و پردازنده Exynos 5 Octa نیز عملکرد گلکسی آلفا را پر سرعت و بی وقفه تضمین می‌کند. البته هنوز این گوشی مورد بررسی تخصصی قرار نگرفته است و نمی‌توان در این زمینه‌ بسیار مطمئن باشیم.

دوربین

گوشی گلکسی آلفا

مگاپیکسل واحدی جهت اعلام کیفیت عکس‌برداری دوربین می‌باشد اما متاسفانه به هیچ وجه قابل اعتماد نمی‌باشد و کیفیت واقعی دوربین را به ما اعلام نمی‌کند. اما مشخصات اعلام شده برای گلکسی آلفا مطابق شکل دوربین جلوی ۲٫۱ مگاپیکسلی و دوربین عقب ۱۲ مگاپیکسلی می‌باشد.

باتری و شارژ

طبق اطلاعات اعلام شده، گلکسی آلفا به نسبت آیفون ۱۹درصد شارژ بیشتری را نگه می‌دارد. البته باید منتظر باشیم تا ببینیم آیا واقعا این عدد در تست‌ها و بررسی درست می باشد یا خیر.

Ultra power Saving

جدا از این مسئله که باتری گلکسی آلفا چقدر شارژ نگه می‌دارد، شرکت سامسونگ قابلیت جدیدی را برای کاربران قرار داده است. نام این قابلیت Ultra power Saving Mode بوده و با محدود کردن اپلیکیشن‌ها و فعالیت‌های اضافه گوشی، شارژ را برای مدت بیشتری نگه می‌دارد. این یکی از مهمترین برتری‌های این گوشی به نسبت آیفون است.

سیستم‌عامل و نرم‌افزار

گکلسی آلفای شرکت سامسونگ با سیستم‌عامل اندروید ۴٫۴ کیت‌کت و رابط کاربری TouchWiz مخصوص سامسونگ (به همره تمام امکانات منحصر به فرد خود) همراه شده است. همچنین آیفون ۵s نیز با سیستم‌عامل ios7 همره شده است که به زودی به ios 8 نیز آپدیت خواهد شد.

زمان عرضه

مطمئنا می‌دانید که هم‌اکنون بدترین زمان ممکن جهت خرید آیفون ۵s می‌باشد؛ با توجه به این که به زودی می‌توانید نسخه‌ی ششم آیفون را با صفحه‌ی حدودا ۴٫۷ اینچی بخرید. زمان عرضه گلکسی آلفا نیز آگوست ۲۰۱۴ اعلام شده است و این گوشی نیز به زودی در دسترس قرار خواهد گرفت.

قیمت

متاسفانه هنوز شرکت سامسونگ قیمتی را برای گوشی جدید خود اعلام نکرده است اما با در نظر گرفتن امکانات آن مطمئنا از گلکسی اس ۵ ارزان‌تر خواهد بود و این خبر خوشی برای خریداران می‌باشد. در آن طرف قیمت آیفون ۵s حدود ۶۵۰ دلار می‌باشد.

امیدواریم که با استفاده و بهره مندی از این مقایسه توانسته باشید بهترین انتخاب را برای خرید گوشی خود در سال ۲۰۱۴ داشته باشید البته اگر کمی هم منتظر بمانید گوشی جدید سونی هم به جمع این هوشمندهای کوچک اضافه خواهد

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.