۰

بررسی دو گوشی OnePlus One و Nexus 5

بازدید 1246

در شش ماه اخیر یکی از بهترین گوشی های هوشمندی که تا کنون مورد معرفی قرار گرفته است گوشی Nexus 5 بوده که هم از نظر سخت افزاری تاییدیه ی خوبی دارد و هم اینکه از نظر قیمت دهی، مقرون به صرفه ترین گوشی بوده است. البته گوشی های جدید و زیادی تا کنون تولید شده اند که توانسته اند به رقابت خوبی با این گوشی بپردازند به همین دلیل ما امروز به بررسی و مقایسه کلی بین نکسوس ۵ و OnePlus One خواهیم پرداخت.

oneplus-one-vs-nexus-5

بررسی اندازه های OnePlus One و Nexus 5

گوشی Nexus 5 به خودی خود گوشی کوچکی نیست و ابعاد آن توسط بسیاری از کاربران مورد پسند قرار گرفته است اما اگر بخواهید Nexus 5 را در کنار OnePlus One بگذارید و مقایسه کنید این گوشی کوچکتر حس می شود.

oneplus-one-vs-nexus-5-5

اما می توان این را یکی از دلایل این دانست که OnePlus One به خودی خود یک فبلت است. در مورد مقایسه ابعاد این دو می توان گفت که OnePlus One حدود ۱۳ درصد بلند تر، ۱۰ درصد پهن تر و ۳ درصد ضخیم تر از نکسوس ۵ است.

بررسی وزن OnePlus One و Nexus 5

همانطور که دیده اید گوشی OnePlus One به طور میانگین ۱۲ درصد بزرگتر از نکسوس ۵ است اما می توان انتظار داشت از نظر وزنی هم با هم تفاوت داشته باشند و OnePlus One از نکسوس سنگین وزن تر باشد.

oneplus-one-vs-nexus-5-20

خب در این باره اگر به وزن سری بزنید از تفاوت وزن ها متوجه خواهید شد که وزن OnePlus One  حدود ۲۵ درصد سنگین وزن تر از نکسوس است.

ساختار و جنس OnePlus One و Nexus 5

بسیاری از گوشی های هوشمندی که شما امروزه دیده اید در رده اول دارای ساختار و جلد پلاستیکی هستند که نکسوس ۵ هم دارای این جنس است اما در رده بعدی چیزی که کمتر مشاهده می کنیم جنس فلزی است که گوشی OnePlus One هم جنسی متفاوت از جنس منیزیم دارد!

OnePlus One

البته OnePlus One  امکان جایگزین کردن پوشش نیز به شما می دهد که در نکسوس ۵ این امکان فراهم نیست.

مقایسه OnePlus One و Nexus 5 برای رنگ بندی

این دو گوشی که مشاهده می کنید، به طور جالبی دارای رنگ بندی مشابهی هستند. البته رنگ بندی ها از تنوع زیادی برخوردار نیستند اما رنگ هایی انتخاب شده که بیشتر مردم از آن ها استقبال می کنند. در مقاله ای به نام مقایسه تصویری و سریع برای HTC One M8 و Nexus 5 به مرور و بررسی این دو گوشی پرداخته ایم که به شما کمک می کند از بین گوشی های نکسوس و اچ تی سی هم بهترین انتخاب را داشته باشید.

.oneplus-one-vs-nexus-5-3

همانطور که در بالا می بینید گوشی نکسوس ۵ از سه رنگ قرمز و سیاه و سفید استفاده کرده در صورتی که OnePlus One  دارای دو رنگ سیاه و سفید می باشد.

اندازه نمایشگر های OnePlus One و Nexus 5

یکی از خصیصه های بسیار مهم که بسیاری از کاربران از آن استفاده می کنند این است که گوشی های خود را بر اساس سایز نمایشگر انتخاب می کنند. با توجه به اینکه ابعاد گوشی OnePlus One از گوشی نکسوس ۵ بزرگتر است پس احتمالا باید نمایشگر بزرگتری هم داشته باشد.

OnePlus One

همانطور که می توان حدس زد، بعد از محاسبه اندازه ها گوشی OnePlus One حدود ۲۳ درصد بزرگتر از نمایشگر نکسوس ۵ است. بنابراین نمایشگر نکسوس با ۴٫۹۵ اینچ کوچکتر از نمایشگر ۵٫۵ اینچی OnePlus One می باشد.

دکمه های ناوبری OnePlus One و Nexus 5

 از آنجا که گوشی OnePlus One از نمایشگر بزرگتر و وسیع تری برخوردار است انتظار می رود که بتوان از این گوشی با ناوبری های متفاوتی بهره برد. در این گوشی امکان پیمایش و استفاده از کلید هایی وجود دارد که هم در زیر نمایشگر هستند و یک مدل هم روی خود نمایشگر و به صورت تاپ مورد استفاده قرار می گیرند و به شما امکان استفاده دو طرفه را می دهد.

oneplus-one-vs-nexus-5-10

اگر بخواهید از دکمه های خازنی در این گوشی استفاده کنید و از خاصیت تاچ آن استفاده نکنید صد در صد نمایشگر در اختیار شما خواهد بود و می توانید به راحتی با آن کار کنید و تمام نمای اپلیکیشن ها و بازی ها و… را در اختیار داشته باشید. اما همانطور که قبلا اشاره شد در نکسوس ۵ به ناچار از بخشی از این نمایشگر برای کنترل استفاده می شود. پس صد در صد نمایش گر در اختیار و تحت کنترل شما نخواهد بود.

بررسی تراکم پیکسلی  و رزولوشن OnePlus One و Nexus 5

در مورد رزولوشن هر دو گوشی از رزولوشن یکسانی برخورداند اما تراکم پیکسلی نکسوس ۵ بالاتر است البته نه در حد زیاد! اما از آنجا که نکسوس کوچکتر است و نمایشگرش از نمایش گر OnePlus One کوچکتر است تند و تیز تر می باشد.

OnePlus One و Nexus 5

بنابراین کسانی که به دنبال یک گوشی فرز و تند و تیز هستند قطعا انتخوابشان نکسوس ۵ خواهد بود اما انتخاب OnePlus One هم قطعا شما را راضی نگه خواهد داشت.

یکی از ویژگی هایی که نکسوس ندارد ولی  OnePlus One دارد این است که با دوبار لمس کردن یا همان تپ کردن روی نمایشگر می توانید نمایشگر را خاموش کنید و حتی می توانید به راحتی، با تنظیم الگوی خاص برای این منظور از آن برای خاموش کردن نمایشگر استفاده کنید.

از نظر پردازنده نیز باید بگوییم که OnePlus One دارای یک پردازنده Snapdragon 801 است که البته برای نکسوس ۵ همین پردازنده به صورت به روز نشده به صورت Snapdragon 800 می باشد که می توان گفت شباهت بسیاری در قدرت عملکرد دارند اما OnePlus One به روز شده تر است.

سرعت پردازنده هم در نکسوس ۲٫۳ گیگاهرتز و در OnePlus One هم ۲٫۵ گیگاهرتز است که می توان گفت به طور کلی OnePlus One بهتر عمل می کند.

بررسی حافظه رم OnePlus One و Nexus 5

OnePlus One

همانطور که می دانید حافظه رم نقش مهمی در سرعت عملکرد برنامه ها دارد به همین منظور نکسوس ۵ دارای یک رم ۲ گیگابایتی است به طوری که بسیاری از گوشی های هوشمند امروزی از رم دو گیگابایتی استفاده می کنند اما OnePlus One دارای یک رم، ۳ گیگابایتی است و انتظار می رود عملکرد خوبی برای برنامه های سنگین تر داشته باشد.

بررسی حافظه های داخلی OnePlus One و Nexus 5

حافظه داخلی این دو گوشی از ۱۶ گیگابایت شروع می شوند اما گوشی نکسوس قابلیت ارتقا تا ۳۲ گیگابایت را دارد و گوشی OnePlus One تا ۶۵ گیگابایت قابلیت ارتقا دارد.یکی از مهمترین عنصرهایی که برای سنجش ارزش یک گوشی مورد مقایسه و بررسی قرار می گیرد این است که عمر باطری را مورد بحث قرار می دهند.

oneplus-one-vs-nexus-5-0

با توجه به اطلاعات طول عمر باطری one plus one بیش از نکسوس ۵ است و در تبلیغات آن سخن هایی از طول عمر باطری به وفور به چشم می خورد!از نظر دوربین گوشی هم باید توجه داشته باشید که هر دو گوشی از دو دوربین عقب و جلو بهره مند هستند اما کیفیت آن ها با هم متقاوت است.

oneplus-one-vs-nexus-5-2

گوشی OnePlus One دارای یک دوربین عقب با کیفیت ۱۳ مگاپیکسل است و دوربین جلوی آن ۵ مگاپیکسل است اما گوشی نکسوس ۵ دارای یک گوشی ۸ مگاپیکسلی برای عقب و یک دوربین ۱٫۳ مگاپیکسلی برای جلو می باشد. با این حال شما می توانید برحسب نیاز خود به دوربین و اهمیت کیفیت آن گوشی مورد نظر خود را از این دو انتخاب کنید. گوشی OnePlus One همچون بسیاری از گوشی ها نظیر Phone 5s, HTC One  M8  و برخی مدل های نوکیا دارای فلش دوگانه است که به تمرکز بهتر در عکس ها کمک می کند اما نکسوس ۵ از این امکان بهره مند نیست. با توجه به امکاناتی که OnePlus One دارد امکان گرفتن ویدیو در حالت آهسته یا اسلوموشن فراهم کرده اما نکسوس ۵ هنوز با تمام قابلیت هایی که دارد از این نظر پیشرفتی نداشته است.  با این حال به نظر می رسد کسانی که به دنبال خرید گوشی های هوشمند هستند و برای آن ها خاصیت دوربین اهمیت زیادی دارد می توانند به راحتی، از این گوشی یعنی OnePlus One استفادع کنند اما می توان گفت نکسوس ۵ برای یک عکاسی و فیلم برداری پیشرفته طراحی نشده است.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.