۰

بررسی تبلت Genesis Tab3

بازدید 1340

تبلت جنسیس تب ۳ گرین تبلتی مثل تبلت های دیگر موجود در بازار است که برخی ویژگی هایش موجب شده کمی به این تبلت خرده بگیرند. این تبلت دارای طراحی ساده و معمولی است و اندازه اش در حدود تبلت های معمولی موجود در بازار از برند های مشهور و غیر مشهور است.

Genesis Tab3

بدنه این تبلت از جنس فلز است که به استحکام آن کمک می کند. تنها در کنار دوربین ( بالای تبلت ) و در کنار تبلت جایی که ماژول ۳g وجود دارد بدنه از پلاستیک ساخته شده است. پشت بدنه نوشته های زیادی وجود دارد که نمای پشتی را کمی غیر قابل تحمل کرده است. از آن جا که پشت تبلت هیچ نشانی از این ندارد که ما در یک لحظه تشخیص دهیم که مربوط به چه برندی و چه تبلتی است، می توانیم از روی این نوشته ها کمی موضوع را تشخیص بدهیم.

Genesis Tab3

ماژول ۳g موجب می شود که ما بتوانیم سیم کارت در آن قرار بدهیم و بتوانیم از اینترنت بدین صورت بهره ببریم. اسپیکر ها در طراحی این تبلت در کنار و اضلاع کناری قرار دارد که وقتی این تبلت را در دست می گیرید موجب می شود که صدا کمی حالت خفگی پیدا کند.

دوربین برای این تبلت به صورت مربعی و برجسته طراحی شده که برجستگی آن در بخش بالا بیشتر است.

1

Genesis Tab3

محافظ نمایشگر در این تبلت به صورت پلاستیک انتخاب شده اما در بسیاری از تبلت های مشهور از محافظ شیشه ای استفاده می شود و این تکنولوژی به گونه ای بکار گرفته می شود که فاصله بین محافظ و صفحه اصلی کمتر شود اما در Genesis Tab 3 این فاصله به خوبی احساس می شود.

به دلیل جنس نمایشگر شما ناچارید هر چند روز یک بار نمایشگر را پاک کنید. در بخش لبه بالا و در سمت راست آن جک هدفون، میکروفون، پورت مینی HDMI، یک درگاه USB 3.0 و ورودی برق DC برای شارژ کردن دستگاه قرار داده شده است. در لبه سمت چپ دکمه پاور و لامپ ال ای دی قرار گرفته و در سمت چپ، دکمه چرخش صفحه و تنظیم صدا مشاهده می شود.

Genesis Tab3

وزن این تبلت حدود ۵۸۰ گرم است که با ضخامت ۱۱ میلی متر، اندازه ی قابل قبولی را ارائه می کند. کاور کیبرد که به همراه سیستم ارائه می شود جنس خوبی دارد اما دکمه های کیبرد کوتاه هستند و نمی توان آن ها را عالی تلقی کرد.

به طور کلی جنس این تبلت در رده ی متوسط قرار دارد اما امکانات موجود در آن مثل کاور کیبورد، مبدل mini HDMI و ماژول ۳G آن را از حالت متوسط کمی بالاتر می آورد.

Genesis Tab3

نمایشگر

نمایشگر این تبلت به اندازه ۱۰٫۱ اینچ و با تراکم پیکسلی ۱۴۹ پیکسل معرفی شده است. همچنین رزولوشن این دستگاه چندان بالا نیست. با تغییر زاویه رنگ ها به خوبی دیده می شوند و دقت رنگ مشکی و سفید نیز قابل قبول می باشند. روشنایی آن چنان نیست که در تابش مستقیم نور خورشید بتوان به خوبی نمایشگر را دید.

اسپیکر

همانطور که گفتیم اسپیکر ها در گوشه کناری قرار گرفته اند که ممکن است با قرار دادن دست روی آن صدا را خفه کنیم. اما به طور واقعی کیفیت صدا چنان نیست که بتوان با آن به راحتی موسیقی گوش داد. حتی در ساکت ترین مکان ها هم با این مشکل مواجه ایم.Genesis Tab3

نرم افزار

Genesis Tab 3 از نسخه ویندوز ۸٫۱ استفاده می کند بنابراین این یک تبلت ویندوزی است. پردازنده این تبلت منطبق با معماری x86 اینتل است بنابراین کاربر می تواند تمام نرم افزارهای موجود و ممکن الاجرا روی ویندوز ۸ را به خوبی در این تبلت اجرا کند.

عملکرد و کارایی

این تبلت دارای یک پردازنده نسبتا قوی دوهسته‌ای سلرون اینتل از سری Bay Trail است که به همراه رم ۲ گیگابایتی توانسته یک سخت افزار قوی را در اختیار کاربر قرار دهد. نمایشگر لمسی آن از سرعت عمل خوبی برخوردار است اما کمی با دکمه استارت ویندوز مشکل دارد. این تبلت را می توانید برای برنامه هایی نظیر فوتوشاپ، مشاهده فیلم و مرور اپلیکیشن ها استفاده کنید اما فراموش نکنید که نمی توانید روی این تبلت به صرف ویندزوی بودن برنامه نویسی کار کنید.

Genesis Tab3

مقایسه این تبلت با دیگر تبلت های معروف

لپ‌تاپ ۳D Mark 2006 PC Mark 2007 ۳D Mark 2011 Nova
Bench
۳D Mark 2013
Ice / Cloud / Fire
iGreen Genesis Tab 3 ۲۰۳۴ ۲۳۳۴ ۲۲۳ ۲۵۶ ۱۳۴۹۴ / ۱۰۳۵ / ۵۰۲
ASUS ROG G551JM ۸۳۳۴ ۳۴۴۹ ۴۸۶۶ ۶۵۳ ۸۲۷۵۹ / ۵۷۴۱ / ۲۴۳۷
HP Pavilion 15 P062 ۷۲۹۰ ۲۸۵۵ ۲۳۴۴ ۶۵۷ ۵۴۰۰۴ / ۵۴۷۷ / ۱۳۴۴
ASUS ZENBOOK UX303L ۱۰۳۳۶ ۴۹۹۱ ۲۳۷۹ ۷۲۳ ۱۷۶۶۷ / ۵۷۴۸ / ۱۳۱۸
ASUS X553 ۱۹۸۸ ۱۶۰۱ ۴۹۰ ۶۸۴
Lenovo Flex 2 ۱۰۱۰۱ ۲۷۹۰ ۲۳۱۶ ۶۸۴ ۴۷۲۸۰ / ۵٫۸۳۶ / ۱۲۸۸
Lenovo Yoga 2 Pro ۵۷۱۱ ۵۲۷۴ ۱۳۷۳ ۷۰۴ ۵۶۹ / ۳۴۱۲ / ۲۳۰۹۶
Lenovo ThinkPad Tablet 2 ۴۶۳ ۱۲۱۵ ۲۲۲
Asus ET2321 AIO ۸۸۰۷ ۳۷۸۴ ۱۸۹۳ ۶۵۴ ۱۲۲۳۰ / ۴۴۹۴ / ۱۰۳۲
Acer Aspire S7 2013 ۶۱۶۶ ۵۴۰۸ ۹۰۳ ۶۸۹ ۱۶۳۶۵ / ۴۶۳۴ / ۷۰۶

عمر باتری

با توجه به اینکه در برند های ایرانی به طول عمر باطری توجه نمی شود، این بار در این سیستم با سنت شکنی این روند روبرو شده ایم که می توان به راحتی طول عمر باطری خوب را در این دستگاه مشاهده کرد.

به طور کلی نقاط قوت این باطری شامل:

طول عمر باطری بالا – استفاده از ماژول ۳g – قیمت مناسب و وجود کاور کیبرد می باشد

نقاط ضعف نیز به صورت زیر لیست شده است:

اسپیکر ضعیف – کیبرد و طراحی ضعیف آن – سوت کشیدن اسپیکر هنگامی که داخل کاور قرار داده می شود.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.