۰

نسخه پیش‌نمایش جدید ویندوز ۱۰ مایکروسافت معرفی شد

بازدید 1043

امروز مایکروسافت از نسخه‌ی جدید پیش‌نمایش ویندوز که مدت‌هاست چشم‌ها به انتظار آمدنش خیره مانده را معرفی کرد. این نسخه تغییرات بسیاری داشته و از بسیاری جهات انقلابی به شمار می‌آید. یکپارچه‌سازی ویندوز در تمامی دستگاه‌ها از تبلت و دسکتاپ گرفتهه تا کنسول ایکس‌باکس یکی از اهداف اصلی ویندوز ۱۰ است.

6c62ba58658d629e5838c81e5b7b2020_XL

 همانطور که انتظار می‌رفت در ویندوز ۱۰ شاهد بازگشت منوی استارت هستیم که البته به امکانات و ظاهر مدرن مزین شده است. این منو می‌تواند به حالت تمام صفحه درآمده و محیط کاربری تخت ویندوز موسوم به محیط مدرن را پیش روی کاربر قرار دهد. این رویکرد بطور قطع موجب رضایت اغلب کاربران سیستم‌عامل ویندوز خواهد شد؛ خواه از طرفداران محیط مترو بوده باشید یا حامی سنت ویندوز ۷ و منوی استارت. تغییرات ظاهری دیگری نیز به منظور یکپارچه کردن محیط و تجربه‌ی کاربری اعمال شده که کار کردن با ویندوز را لذت‌بخش‌تر از گذشته خواهد کرد.

مرکز اعلانیه‌های اکشن سنتر برای سر و سامان دادن به نوتیفیکیشن‌های محیط دسکتاپ به ویندوز ۱۰ افزوده شده است که هماهنگی کاملی با محیط داشته و تمرکز بر امور جاری را برای کاربر ساده خواهد کرد. البته این قسمت تنها نقش اطلاع‌رسانی نداشته و تنظیمات عمومی سیستم نظیر شبکه‌های وای‌فای و تنظیم نور صفحه‌نمایش و از این دست موارد نیز همچون آنچه در دستگاه‌های موبایل شاهدش هستیم در دسترس کاربر قرار می‌گیرد.

سرانجام بخش کنترل پنل سنتی و PC Setting نیز سرانجام ادغام شد تا یکپارچگی محیط به حالت صحیح خود باز گردد.

ویندوز ۱۰ کاملا ریسپانسیو بوده و به دستگاه‌های ورودی برای ارائه‌ی محیط رابط گرافیکی کاربری توجه ویژه دارد. برای نمونه، در صورت اتصال موس و کیبورد به دستگاه، رابط کاربری به شکل هوشمند تغییر شکل خواهد داد تا به بهترین شکل با نیازهای کاربر هماهنگ شود. همچنین در صورت جداسازی ابزارهای ورودی، محیط برای کار با لمس سازگاری کامل خواهد یافت تا تجربه‌ای بی‌نقص در اختیار کاربر قرار گیرد. حتی تبلت‌های کوچک نیز هم‌اکنون قادر خواهند بود به یک سیستم کامل بدل شده و نسخه‌ی کامل ویندوز را به اجرا درآورند.

سرانجام دستیار صوتی کورتنا نیز که طی سال‌های گذشته به خوبی خود را به اثبات رسانده قدم به ویندوز گذاشت. ویندوز ۱۰ میزبان دستیار صوتی مایکروسافت است و کاربرد دستورات صوتی را به سیستم‌های دسکتاپ می‌آورد. درست شبیه به اسکرین شاتی که پیش‌تر لو رفته بود کورتنا در نوار جستجو و بر روی تسک‌بار قرار می‌گیرد. مایکروسافت می‌گوید تلاش کرده است تا ارتباط بین کورتنا با کاربر را طبیعی‌تر کند که البته هنوز باید منتظر ماند و دید منظور ردموندی‌ها بطور دقیق چیست.

مایکروسافت تصمیم گرفته رویکرد خود را همانطور که وعده داده بود، خدمات محور کند. در همین راستا، این کمپانی تصمیم گرفته برای همه‌گیر شدن نسخه‌ی جدید ویندوز پیشنهادات وسوسه برانگیزی به کاربران نسخه‌های قبلی ارائه کند

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.