۰

تجربه های جذاب در اولین استفاده از Android L

بازدید 1241

حتما می دانید که در کنفرانس جدید گوگل، آخرین نسخه اندروید موسوم به Android L رونمایی شد و این بار ما نیز سعی کردیم به دنبال مطالبی پیرامون Android L بودیم تا ویژگی هایش را به گوش شما برسانیم. در زیر به ویژگی های Android L پرداخته شده است.

 

anrdoid_l_nexus5-100342043-gallery.idge

ویژگی اول : دکمه های navigation به صورت جدید

اگر همین الان روی اندروید های سری قبال از L نگاه کنید متوجه خواهید شد که دکمه های  back و home و و  recent به صورتی همیشگی وجود دارد اما این خاصیت در این نسخه از اندروید از نمادی جذاب تر استفاده کرده است که در عکس مشاهده می کنید

 

newnavbuttons-100341531-gallery.idge

در این حالت مثل نشانه عقب یا back ، را دارد و دایره home و مربع هم همان recent است. درست است که این تغییر زیاد محسوس نیست اما حالت تفریحی دارد و بهتر به ذهن خواهد ماند.

 

ویژگی دوم :صفحه کلید بازنگری شده

در مورد صفحه کلید هم تغییرات زیادی صورت نگرفته است اما می توان دید که صفحه کلید وسیع تر شده و شبکه های جدا کننده که در قدیم داشت از بین رفته و هیچ گونه شبکه ای وجود ندارد.

 

new-keyboard1-100341529-gallery.idge

از طرفی هم، رنگ های هنگام تایپ هم متنوع شده اند. کسانی که نمی توانند از این ویژگی استفاده کنند و هنوز با این تغییرات مانوس نیستند می توانند تنظیمات را به کیبرد حالت قدیمی تر برگردانند.

 

ویژگی سوم :تغییرات طراحی بخش settings

revamped-settings-100341535-gallery.idge

 

در نمونه های قبلی، بخش settings به صورت لیستی بوده است اما این بار در این بخش می توانید شاهد تغییرات جدید تری باشید که طراحی آن را بسیار زیبا تر و البته ساده تر کرده است.

 

ویژگی چهارم : نمایش آخرین اپلیکیشن ها به صورت جدید

اگر بخواهید آخرین اپلیکیشن ها را مشاهده کنید که در حال کار با آن ها بوده اید اندروید ال امکان مشاهده آن ها را به صورت کارت مانند داده است. به عکس نگاه کنید.

 

recentappcards-100341534-gallery.idge

چند برنامه های که اخیرا باز بوده است به صورت دسته ای از کارت ها قرار گرفته است.

 

ویژگی پنجم : تغییرات میزان باطری

برای اینکه بتوانید بفهمید در چه ساعاتی از روز بیشترین میزان تغییرات باطری را داشته اید و چه ساعتی و تا چه ساعتی میزان مصرف شما بیشتر بوده است می توانید از ویژگی جدید اندروید ال استفاده کنید.

tweaked-batterymoniter-100341542-gallery.idge

با تغییراتی که این سیستم عامل ایجاد کرده است شما می توانید این تغییرات را به صورت یک نمودار چک کنید و از میزان مصرف و اوج مصرف خود برای مدیریت انرژی گوشی را مدریت کنید

به نظر می رسد که هنوز هم بتوانیم تغییرات دیگری در اندروید ال پیدا کنیم که توانسته رابط کاربری  را بهتر کند  و کاربران بتوانند از کارکردن با آن لذت کافی را ببرند

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.