۰

تبدیل دستگاه اندرویدی خود را به مانیتور دوربین دیجیتال

بازدید 6558

dslrapp

دستگاه اندرویدی شما و دوربین دیجیتال شما می‌توانند با هم به‌خوبی کار کرده و قابلیت‌های بیشتری ارائه کنند. اپلیکیشن DSLR Controller که توسط chainfire ارائه شده، علاوه‌ بر امکان انتقال تصاویر دوربین به دستگاه اندرویدی، کار جالب دیگری نیز می‌تواند انجام دهد. با یک وسیله جانبی ارزان در کنار دوربین دیجیتال، می‌توانید با هزینه کمتر، از اسمارت‌فون و تبلت خود به‌جای مانیتور اکسترنال استفاده کنید.

[divider]
[crp limit=”3″ heading=”1″ cache=”0″]

[divider]

به‌جای مانیتورهای گرانقیمت، می‌توانید از گوشی یا تبلت اندرویدی در کنار دوربین دیجیتال استفاده کنید.

منظور از وسیله جانبی چیزی نیست جز یک هولدر گوشی، مشابه‌ آنچه که در خودرو استفاده می‌کنید تا گوشی را در مقابل شیشه جلوی خودرو ثابت نگه دارید. فقط به‌جای چسبانک مکنده از یک کفشک (مشابه آنچه در فلاش دوربین است) استفاده می‌شود. و همچنین، به یک کانکتور OTG (آداپتر میکرو USB به USB) و یک کابل مینی USB برای اتصال به دوربین نیاز دارید. زیبایی استفاده از هولدر در این است که می‌توانید گوشی یا تبلت را روی دوربین رها کرده و با خیال راحت به عکاسی پرداخته و از اپلیکیشن روی دستگاه نیز استفاده کنید.

بهتر است نگاهی به تصاویر زیر نیز داشته باشید:

51-U7y57S+L 71-a6P+ezYL._SL1500_

استفاده از تبلت یا اسمارتفون از این لحاظ می‌تواند مفید باشد که شاید از سایز مانیتور خود دوربین راضی نباشید و یا اپلیکیشن پیش‌فرض خود دوربین شما را راضی نکند. استفاده از نمایشگر بزرگتر مخصوصاً زمانی به‌کار می‌آید که بخواهید ویدئو ضبط کنید. یکی از مزایای استفاده از تبلت یا گوشی در کنار دوربین این است که اگر حین فیلمبرداری بخواهید فوکوس دوربین را بصورت دستی تغییر دهید، کلیک روی نقطه دلخواه تصویر نشان داده شده در تبلت به‌مراتب راحت تر از کار با دکمه‌های جهتی روی دوربین است.

لینک دانلود اپلیکیشن DSLR Controller از گوگل پلی

قیمت پایه نگهدارنده حدود ۱۵ دلار و قیمت اپلیکیشن ۶ یورو است. قیمت تمام شده به‌مراتب ارزان تر از یک مانیتور است. نظر شما چیست؟ استفاده از مانیتور مخصوص این کار یا استفاده بهینه از دستگاه اندرویدی در کنار دوربین؟

منبع

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.