۰

سرمایه‌گذاری کلان مایکروسافت در ۳ خط کابل فیبر نوری

بازدید 1082

undersea-cable-us-pacific-fleet-flickr

اگر فکر می‌کنید که شبکه‌های زیر دریا صرفا مختص به لوله‌های انتقال نقت هستند سخت در اشتباهید چرا که در زیر دنیای آبی، انبوهی از کابل‌ها در جهت ارتباط میان قاره‌ها نهفته‌اند و میلیاردها کاربر اینترنت در جهان به لطف چنین ارتباطاتی، با همدیگر در ارتباط و تعامل هستند.ظاهرا مایکروسافت در این بخش سرمایه‌گذاری کلانی را انجام داده است و قصد دارد که خطوط ارتباطی خود را با آسیا و قاره‌ی سبز توسعه دهد. در ادامه با ما باشید.

برای شرکت‌های بزرگ دنیای فناوری، کابل‌های فیبر نوری زیر دریایی اهمیت فوق‌العاده‌ای دارد و یکی از شاهرگ‌های حیاتی بقای آنها به بشمار می‌رود. بدون شک در بین سرویس‌های اینترنتی مختلف از لحاظ سرعت و کیفیت ارائه خدمات تفاوت‌های چشمگیری وجود دارد که بخش زیادی از آن مربوط به همین شبکه‌های انتقال دیتای بین قاره‌ای است.

مایکروسافت که یکی از پیشروهای دنیای فناوری بوده و رنج گسترده‌ای از سرویس‌های اینترنتی و نرم‌افزاری آنلاین را در اختیار دارد، با درک اهمیت دنیای اینترنت و فضاهای ابری، به فکر توسعه‌ی زیرساخت‌های خود در زیر اقیانوس‌ها افتاده است و قصد دارد که در طی ۳ پروژه‌ی بزرگ، ۳ مسیر حیاتی از کابل‌های فیبر نوری را توسعه دهد.

به لطف سرمایه‌گذاری‌های این شرکت، سرعت انتقال اطلاعات بین آمریکا با آسیا و قاره‌ی سبز افزایش خواهد یافت. به گفته‌ی این شرکت، چنین سرمایه‌گذاری شاید در کوتاه مدت کوچک به نظر آید، اما اثرات بزرگ آن را می‌توان در آینده به وضوح مشاهده کرد.از قرار معلوم، سرویس‌های اینترنتی این شرکت مانند Azure و آفیس ۳۶۵ بیشترین سود را از این توسعه‌ی شبکه خواهند برد و کاربران آنها می‌توانند تاثیر مثبت ارتقای نرخ انتقال اطلاعات را احساس کنند.

با ارائه‌ی نسخه‌ی نهایی ویندوز۱۰ و یکپارچگی قابل توجه که این شرکت در بین دستگاه‌های مختلف با این پلتفرم به ارمغان آورده، بدون شک ترافیک سرورهای مایکروسافت در بخش‌هایی مانند آفیس ۳۶۵، وان‌درایو، Azure و… با رشدی قابل ملاحظه روبرو خواهند شد و ظاهرا این شرکت پیشبینی روزهای پرترافیک‌تری را در بخش Serverهایش کرده که دست به چنین سرمایه‌گذاری بزرگی در زیر دریاها زده است.

منبع

برچسب‌ها:

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.