۰

موفق‌ترین استارت‌آپ‌های ۲۰۱۵

بازدید 1473

سال ۲۰۱۵ سال مهمی برای صنعت تکنولوژی است و در این سال شاهد شکوفایی بسیاری از استارت‌آپ خواهیم بود که طی ماه‌های اخیر شکل گرفته‌اند و سروصدایی به هم زده‌اند. به همین دلیل تصمیم گرفته‌ایم نگاهی به برخی از مهمترین استارت‌آپ‌های این روزها بیندازیم.

Hungryroot ، تبدیل سبزیجات به یک بشقاب خوشمزه پاستا 

sweetpotatoingredients_765x509-750x400

معرفی : Ben McKean که پیش از این یکی از مدیران شرکت Groupon بوده Hungryroot را با هدف ارایه یک بشقاب پاستای سبزیجات راه‌اندازی کرده است. غذاهای ارایه شده توسط این استارت‌آپ ۸۰ درصد سبزیجات و ۲۰ درصد پروتئین است.( نودل‌ها هم از سبزیجات تهیه می‌شود) این استارت‌اپ در ماه نخست راه‌اندازی خود ۱۰ هزار غذا فروخته است.

سرمایه‌گذاری : ۲ میلیون دلار از Lerer Hippeau Ventures, Crosslink Capital, Brooklyn Bridge Ventures, and KarpReilly

سایت https://www.hungryroot.com

پریسکوپ ، پخش آنلاین فیلم که پیش از عرضه توسط توییتر خریده شد 

periscope-logo-1920-800x450

معرفی : در ماه مارس توییتر پریسکوپ را راه‌اندازی کرد که در واقع یک اپلیکیشن برای پخش مستقیم ویدیو توسط کاربران است. کاربران به طور آنلاین می‌توانند برای ویدیوهای پخش شده کامنت بگذارند ضمن اینکه ویدیوهای آنلاین پخش شده می‌توانند آرشیو شده و  بعدا هم قابل دیدن باشند.

سرمایه‌گذاری : اعلام نشده است

وب سایت : http://periscopeapp.tv

Gogoro : اسکوتر تسلا 

screen_shot_2015-05-24_at_6.24.13_am

معرفی : هر چند Gogoro امسال معرفی شد اما این پروژه از سال ۲۰۱۱ به طور مخفیانه مشغول به کار بود. تسلا این محصول را امسال در نمایشگاه لاس‌وگاس عرضه کرد که یک اسکوتر هوشمند برقی بدون نیاز به شارژ کردن است. این دستگاه در واقع با باتری‌های قابل تعویض کار می‌کند که در نقاط مختلف شهرهای بزرگ به رانندگان ارایه می‌شود. این اسکوتر در واقع بسیار مناسب مسیرهای کوتاه است و سرعت آن به ۶۰ مایل در ساعت می‌رسد و با آن می‌توان مسافتی معادل ۱۰۰ مایل را با یک شارژ پیمود. این دستگاه همچنین به سیستم‌های رایانش ابری و تلفن همراه نیز متصل می‌شود.

سرمایه‌گذاری : ۳۰۰ میلیون دلار سرمایه گذاری توست دکتر Tin و Cher Wang  از اچ تی سی

وب سایتhttp://www.gogoro.com

با Ride می‌توان ارزان‌تر ، ساده‌تر و بهتر سفر کرد 

screen_shot_2015-05-24_at_6.25.42_am

تعریف : Oscar Salazar به همراه بنیانگذاران Uber Garrett Camp and Travis Kalanick استارت‌آپ Ride را اوایل امسال راه‌انازی کردند. هدف این استارت آپ یک سفر مقرون به صرفه از نقطه ای به نقطه دیگر و به خصوص در جایی است که سیستم حمل و نقل عمومی ندارد. با استفاده از این اپلیکیشن افراد می‌توانند از خودروهای یکدیگر برای طی کردن یک مسیر استفاده کنند.

سرمایه‌گذاری : اعلام نشده است.

وب سایت: www.ride.com

 Honor مراقبت از والدین 

screen_shot_2015-05-24_at_6.28.49_am

معرفی : این استارت‌آپ با هدف مراقبت از والدین یا کسانی که در خانه هستند و نیاز به مراقبت دارند ایجاد شده است. افراد حرفه‌ای سرویس‌های مختلفی از قبیل نظافت منزل، یادآوری مراقبت‌های پزشکی، حمل و نقل افراد مسن و … توسط  متخصصانی که این استارت‌آپ آنها را استخدام کرده انجام می‌شود و فرد سفارش دهنده می‌تواند گزارش حضور مراقبت و یا پرستار را روی اپلیکیشن موبایل خود مشاهده کند. هزینه حضور در منزل از حداقل ۱۵ دلار در ساعت شروع می‌شود.

سرمایه‌گذاری: ۲۰ میلیون دلار Kevin Colleran, Slow Ventures, Homebrew, Jessica Alba, Jeremy Stoppelman, Max Levchin, Kapor Capital, Andreessen Horowitz

وب سایت : www.joinhonor.com

Eero یک راهکار برای اختلال وای فای

screen_shot_2015-05-24_at_6.30.15_am

معرفی: اختلال در وای فای یا نداشتن آنتن کافی چیزی است که همه ما در محل کار یا آپارتمانمان با آن روبه رو هستیم این چیزی است که Eero سعی در حل کردن آن دارد. با استفاده از Eero میتوان یک شبکه وای فای را توسعه داد. دستگاه‌های Eero با استفاده از بلوتوث و یک ارتباط رادیویی داخلی به هم متصل می‌شوند و قادر به قدرتمندکردن سیگنال وای فای هستند. یک دستگاه Eero صدو بیست و پنج دلار قیمت دارد و ۳ دستگاه آن ۲۹۹ دلار است.

سرمایه‌گذاری : ۵ میلیون دلار AME Cloud Ventures, Initialized Capital, Great Oaks Venture Capital, Homebrew, Menlo Ventures

سایت : www.eero.com

Jet استارت آپی که می‌خواهد جای آمازون را بگیرد

screen_shot_2015-05-24_at_6.31.25_am

تعریف: Marc Lore مدیرعامل Quidsi روی این استارت‌آپ عجیب و غریب کار کرده و هدف آن تبدیل شدن به یک آمازون است. امسال  Jet شاهد سرمایه‌گذاری‌های جدیدی از سوی غول تجارت الکترونیکی چینی یعنی علی‌بابا بوده است. ایده این استارت‌آپ این است که تمام قیمت‌ها حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد پایین‌تر از هر جای دیگر از جمله خود آمازون است . با این کاهش قیمت Jet مدل عضویتی شبیه فروشگاه Costco در پیش گرفته که کاربران سالانه ۵۰ دلار برای خرید از این فروشگاه می‌پردازند.

سرمایه‌گذاری : ۲۲۵ میلیون دلار avid Spector, Primary Venture Partners, MentorTech Ventures, Bain Capital Ventures, Accel Partners, New Enterprise Associates, Silicon Valley Bank, Western Technology Investment, Citi Ventures, Thrive Capital, Temasek Holdings, Norwest Venture Partners, Google Ventures, Goldman Sachs, General  Catalyst Partners, Coatue Management, Alibaba

وب سایت: https://jet.com

M.Gemi تجارت کفش 

brava

معرفی: این استارت‌آپ توسط Ben Fischman بنیانگذاری شده که صاحب سایت Ruelala هم هست.M.Gemi می‌خواهد کفش‌های زیبای دوخت دست ایتالیایی را به قیمت مناسب به افراد بیشتری در سراسر جهان بفروشد. قیمت این کفش‌ها بین ۵۰۰ تا ۲۰۰۰ دلار هستند اما

M.Gemi آنها را به طور مستقیم از یک کارخانه کوچک ایتالیایی به قیمت ۹۸ تا ۳۰۰ دلار برای علاقه‌مندانش می‌فرستند. این استارت‌آپ رکورد سرعت ایجاد یک بیزنس راهم شکسته است . از زمانی که این ایده به آغاز فروش منتهی شد بین ۶۰ تا ۹۰ روز طول کشید.

سرمایه‌گذاری: ۱۴ میلیون دلار Breakaway Innovation Group, Forerunner Ventures, General Catalyst Partners

وب سایت: http://www.mgemi.com

Meerkat پخش مستقیم ویدیو 

meerkat

معرفی: شاید چیزی که باعث شد توییتر پریسکوپ را بخرد همین استارت‌آپ Meerkat بود که اوایل سال جاری میلادی سروصدای زیادی به پا کرد. اتصال به توییتر و پخش آنلاین و زنده ویدیو توسط کاربران ویژگی این اپلیکیشن است. به گفته تک‌کرانچ Meerkat هم اکنون ۳۰۰ هزار کاربر دارد . این اپلیکیشن به دلیل نوع عملکرد نیاز مستقیمی به کار با توییتر دارد اما توییتر دقیقا از روزی که پریسکوپ را خرید دسترسی Meerkat را به منابع خود کاهش داد هر چند هر دو اپلیکیشن هم اکنون در جایگاه یکسانی – از نظر کاربران –  قرار دارند.

سرمایه‌گذاری: ۱۸.۲ میلیون دلار توسط Raine Ventures, CAA Ventures, Vayner/RSE, WME, Chad Hurley, David Tisch, Ooga Labs, Aleph, Entree Capital, DreamIt Ventures, Gigi Levy, Ron Gura, Eyal Gura, PLUS Ventures, Jared Leto, Universal Music Group, Broadway Video Ventures, Comcast Ventures, SherpaShare, Vaizra Investments, Slow Ventures, Kevin Colleran, Soma Capital, Greylock Partners

وب سایت : http://meerkatapp.co

Vive و آرایشگاه 

screen_shot_2015-05-24_at_6.38.13_am

معرفی: با پرداخت ۹۹ دلار در ماه این استارت‌آپ اجازه می‌دهد به هر سالن آرایش در شهر سری بزنید و از خدمات آنها استفاده کنید. Alanna Gregory که بنیانگذار این استارت‌آپ است آن را برای این ایجاد کرد که همواره زمان زیادی را صرف پیدا کردن آرایشگاه می‌کرد. دلیل اصلی این بود که بسیاری از سالن های آرایش از هفته‌ها قبل رزرود بودند. Vive کار خود را از شهر نیویورک آغاز کرد

سرمایه‌گذاری: نامشخص

وب سایت : https://vive.co

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.