۰

راهنمای خرید بهترین اسمارتفون برای گوش دادن به موسیقی

بازدید 971

75479_440

ابزار ویژه گوش فرا دادن به موسیقی دچار تحولی شگرف شده‌اند، تحولی که بسیار جالب است. آن اولها یعنی تقریبا دهه ۸۰ میلادی، کاست‌ها بودند و پس از آن در دهه ۹۰، سی‌دی‌ها به بازار آمدند و دهه اول هزاره سوم هم نوبت MP3 پلیرها شد، اما تقریبا با آغاز سال ۲۰۱۰ بود که اسمارتفون‌ها با حافظه‌های داخلی و قابلیت پشتیبانی از کارت حافظه، تبدیل به وسایلی مناسب برای گوش فرا دادن به موسیقی شدند.اما بین این همه اسمارتفون موجود کدامشان بهترین برای موسیقی است؟ البته بستگی به روشی که با آن به موسیقی گوش می‌دهید دارد. مثلا اگر معمولا با صدای بلند به انجام اینکار می‌پردازید، پس دستگاهی را می‌خواهید که دارای بلندگوهای قدرتمند با صدای شفاف باشد.اگر عادت دارید دستگاه خود را به سیستم‌های صوتی استریوی منزل یا خودرو وصل کنید، پس مدلی را می‌خواهید که دارای خروجی قدرتمند از جک ۳٫۵ میلیمتری صدا باشد.در آخر هم اگر از آندسته از کاربرانی هستید که علاقه به گوش دادن به موسیقی از طریق هدفون دارند، نیاز به خروجی قوی و البته هدفونهای با کیفیت دارید.اینکه یک دستگاه بتواند همه را راضی نگه دارد، غیر ممکن است، زیرا اولا تمام ویژگی‌های خوب، یکباره در یک دستگاه جمع نمی‌شود و ثانیا سلیقه افراد متفاوت است. در مطلب زیر به بررسی و معرفی هوشمندهایی که در زمینه پخش موسیقی بهترین هستند پرداخته می‌شود.

 

خروجی هدفون: به بلند گو متصلش کنید، صدا را بالا ببرید

این بنچمارک قدرت خروجی هوشمند شما از جک ۳٫۵ میلیمتری صدا را نشان می‌دهد. هر چه عدد بالاتر باشد، قدرت دستگاه بیشتر است و صدای پخش شده از بلندگوهای متصل بیشتر خواهد بود. البته این اعداد قدرتی که به هدفونهای شما هم داده می‌شود نشان می‌دهد. این اعداد نشان دهنده کیفیت صدا نیستند و تنها قدرت پخش را نشان می‌دهند.

 

خروجی هدفونها

 

hea

بلندی صدای بلندگوها: یک تلفن می‌تواند صدای بالایی داشته باشد

در چارت زیر هر چه عدد بالاتر باشد، یعنی قدرت صدای بلندگوهای دستگاه بیشتر است.

speak

این بنچمارک در زمینه کیفیت صدا، چیزی برای ارائه ندارد و تنها به نشان دادن قدرت صدا می‌پردازد.در زیر بهترین اسمارتفون در هر زمینه از پخش صدا معرفی می‌شود.

۱٫(HTC One(M8- بهترین این حوالی

 

htc

چیزی که در چارت‌های بالا مشخص نیست، کیفیت صدای پخش شده با اسمارتفونهاست. شاید ام ۸ بلندترین صدا را نداشته باشد، اما از نظر شفاف بودن و کیفیت صدا، بهترین است.

۲٫Vivo Xplay 3S- دستاورد چینی‌ها برای ایجاد صدای اورجینال

 

vivo-x3s

شاید نام BBK Vivo Xplay 3S را نشنیده باشید، این یک هوشمند بالا رده چینی است که تنها در این کشور عرضه می‌شود، اما شایستگی قرار گرفتن در فهرست بهترین‌ها از نظر پخش موسیقی را دارد. در Xplay 3D شما تکنولوژی ES9018 DAC و آمپلی فایرهای OPA2604 را دارید. بعلاوه این هوشمند دارای DTS (فن‌آوری Headphone X که تجربه همه جانبه گوش دادن به موسیقی را فراهم می‌کند) نیز است.

۳٫Apple iPhone 5s- با Earpod ویژه‌اش از دیگر اسمارتفونها جلو می‌افتد

 

iphone

شاید آیفون ۵s صدای استریو در اسپیکرهایش نداشته باشد که به آن بنازد، اما از صدای با کیفیت و البته به اندازه کافی بلند برخوردار است. مورد عالی دیگر  درباره این هوشمند وجود Earpod ویژه اپل است که در واقع هدفونهایی با کیفیت عالی صدا هستند.

۴٫Motorola Moto G- دارای بلندترین صدا

 

moto-g

با شگفتی تمام، موتو جی میان رده در فهرست هوشمندها با بلندترین صدا، رتبه اول را دارد. شاید کیفیت صدایش به اندازه دستگاه‌های بالارده نباشد، اما از نظر بلندی صدا بهترین است.

۵٫Xperia Z2- صدای نه چندان بلند، اما واقعا با کیفیت

xperia-z2-gallery-04-amazing-display-1240x840-1636d70e11527f212bebb67d794a78c1

پیش از آمدن این دستگاه انتظارات زیادی از دو بلندگوی قرار گرفته در جلوی آن داشتیم، اما باید الان بگوییم که به گرد پای ام ۸ هم نمی‌رسد. البته صدای این بلندگوها واقعا با کیفیت است و شاید بتوان Z2 را در رتبه دوم از این نظر قرار داد. البته در برخی از بازارها این هوشمند با کنسل کننده نویز MDR-NC31E در هدفونها می‌آید که تاثیر خوبی بر روی صدا دارد.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.