۰

از یکم سپتامبر سال جاری گوگل آگهی‌های مبتنی بر Flash را غیرفعال می‌کند

بازدید 1003

شرکت گوگل از طرح جدیدی رونمایی کرد که به گفته کارشناسان می‌تواند یک ضربه جدی برای نرم‌افزار Adobe Flash محسوب شود تا این محصول که عامل بسیاری از ناامنی‌ها و مشکلات در CBT و Prozac بود، کنار رود.به گزارش وبسایت theinquirer، این شرکت اعلام کرد از تاریخ اول سپتامبر ۲۰۱۵ آگهی‌های تبلیغاتی مبتنی بر نرم‌افزار Flash را به تصاویر ثابت تبدیل می‌کند تا جلوی انتشار کدهای آلوده در رایانه‌ها را بگیرد.

flashdeath


خبر مربوط به این اقدام که نخستین بار در ماه ژوئن منتشر شد، هم‌اکنون در اختیار مرکز Beta Channel قرار گرفته است و قرار است از سه‌شنبه هفته جاری روی مرورگر اینترنتی گوگل اعمال شود.
بیشتر کارشناسان و مراکز توسعه دهنده وب به این نتیجه رسیده‌اند که HTML۵ می‌تواند آینده اینترنت باشد و این در حالی است که مایکروسافت فعالیت‌های گسترده در زمینه Silverlight انجام می‌دهد و البته گوگل هیچ گونه پشتیبانی از پلتفرم مایکروسافت انجام نداده است. شرکت گوگل به صورت همزمان می‌کوشد نرم‌افزار Flash را هم برای همیشه کنار بگذارد.
به هر حال باید توجه داشت که علاوه بر جوانب امنیتی، Flash سرعت ارائه محتوای مبتنی بر وب را پایین می‌آورد که این اتفاق برای کاربران غیرقابل پذیرش است.
شرکت Adobe بوسیله کمپین‌های فعال خواسته است تا کاربران را به سمت ابزارهای جایگزین از جمله Adobe Air بکشاند. ولی آسانی و سازگاری بالای HTML۵ باعث شده است تا این شرکت نرم‌افزاری در نبرد مذکور بازنده باشد.

برچسب‌ها:,

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.