۰

سونی Xperia Z4 چه تفاوت هایی با Z3 دارد؟

بازدید 957

6ec8f23a185390c71ebf079585a50f75_L

نسل جدید پرچمدار شرکت سونی روز گذشته در ژاپن رونمایی گردید و مراسم رونمایی سراسری آن یک ماه دیگر برگزار می شود. به نظر می رسد تغییری در این مدت کوتاه روی Z4 به وجود نیاید و سونی نیز راه HTC را در تولید پرچمدارانی با کمترین تغییرات ممکن ادامه می دهد. علاوه بر شباهت های ظاهری، از نظر سخت افزاری نیز با تغییرات بسیار جزئی روبرو خواهیم بود و با توجه به قیمت بسیار بالای این فبلت در روز های ابتدایی حضور در بازار (زمان ورود به بازار Z4 هنوز مشخص نشده) که این سوال را در ذهن شما به وجود می آورد: آیا خرید Xperia Z4 منطقی است؟

 با توجه به قیمت حدود یک میلیون تومانی Xperia Z1 و قیمت حدود یک میلیون و سیصد هزار تومانی Xperia Z2 و سخت افزار تا حدودی نزدیک به یکدیگر، به نظر می رسد انتخاب یکی از آنها با توجه به قیمت برای دوستداران سونی یک انتخاب هوشمندانه خواهد بود. البته قیمت سونی Xperia Z3 نیز در حال فروکش کردن است و با وجود کند بودن این روند، می توان یک الی دو ماه پس از حضور Z4، پرچمدار نسل گذشته سونی را با قیمتی بسیار مناسب خریداری کرد. فلسفه ارائه یک پرچمدار در مدت شش ماه و حضور دو پرچمدار در هر سال برای سونی، سبب گردیده تا تغییرات جزئی در نسل جدید و قدیم به وجود آید و این مسئله برای دوستداران سونی بسیار آزار دهنده است. اما تغییرات در Xperia Z4 نسبت به نسل گذشته در چه مواردی و به چه صورت است؟

سلفی بهتر در Xperia Z4

دوربین ۲٫۲ مگاپیکسلی در اکسپریا زد ۳ اکنون به یک نمونه بهتر با دقت ۵٫۱ مگاپیکسل تبدیل شده که می تواند تصاویر سلفی بهتری را رقم بزند. دوربین جلوی Z4 قابلیت فیلم برداری با کیفیت ۱۰۸۰P و سرعت ۳۰ فریم در ثانیه را دارد که از این حیث تفاوتی وجود ندارد.

پردازنده قدرتمندتر در Xperia Z4

پردازنده Z4 از یک نمونه هشت هسته ای ۶۴ بیتی تشکیل شده که به همراه پردانده گرافیکی Adreno 430 در قلب چیپ ست Snapdragon 810 جای گرفته است. به طور حتم این پردازنده قدرت بیشتری نسبت به پردازنده چهار هسته ای Krait 400 ارائه می دهد، اما سونی باید روی کنترل حرارت و همچنین توان مصرفی بیشتر آن دقت لازم را به خرج دهد.

باتری با ظرفیت بیشتر در Xperia Z3

باتری Z3 یک نمونه لی یون غیر قابل تعویض (توسط کاربر) با ظرفیت ۳۱۰۰ میلی آمپر بود که قابلیت پخش موسیقی به مدت ۱۳۰ دقیقه را داشت. اما در Xperia Z4 یک باتری با خصوصیات یکسان، اما با ظرفیت ۲۹۳۰ میلی آمپر مواجه هستیم که توان کمتری را نسبت به نسل گذشته دارد.

دوربین پشت و صفحه نمایش یکسان

هر دو محصول از دوربین ۲۰٫۷ مگاپیکسلی با قابلیت ثبت تصاویر با استفاده از سنسوری با ابعاد ۲٫۳/۱ اینچ را دارد که می تواند جزئیات مناسبی را ثبت کند. قابلیت فیلم برداری با کیفیت ۴K و سرعت ۳۰ فریم در ثانیه برای هر دو عضو خانواده اکسپریا دیده می شود و تغییری در دوربین و خصوصیات آن صورت نگرفته است. در بخش صفحه نمایش نیز با یک نمونه ۵٫۲ اینچی مجهز به پنل IPS و کیفیت ۱۰۸۰×۱۹۲۰ پیکسل روبرو هستیم که فناوری های اختصاصی مانند Triluminos و موتور S-Reality را با خود به یدک می کشد. همانند Z3 نسبت صفحه نمایش به بدنه برابر با ۷۰٫۹ درصد است.

بدنه سبک تر و باریک تر در Xperia Z4

در مقایسه ابعاد دو پرچمدار، طول (۱۴۶ میلی متر) و عرض (۷۲ میلی متر) یکسانی وجود دارد، اما ضخامت Z4 به ۶٫۹ میلی متر رسیده که کاهش ۰٫۴ میلی متری را نشان می دهد. از نظر وزن نیز Xperia Z4 با کاهش ۸ گرمی به ۱۴۴ گرم رسیده که فرزند جدید سونی را ساده تر در دستان شما جای می دهد.

بدنه آلومینیومی مشترک

بدنه و شاسی هر دو گوشی از شرایط و آلیاژ یکسانی بهره می برد و در پشت و روی هر دو از شیشه حرارت داده شده استفاده گردیده است.

دو برابر شدن فضای ذخیره سازی داخلی در مدل پایه Z4

فبلت Xperia Z3 در مدل پایه همانند نسل های گذشته خود به فضای ذخیره سازی داخلی ۱۶ گیگابایتی مجهز بود که این میزان در پرچمدار جدید سونی به ۳۲ گیگابایت افزایش یافته تا کاربران نیاز کمتری به کارت حافظه Micro SD پیدا کنند. اکسپریا زد ۳ در دو ظرفیت ۳۲ و ۶۴ گیگابایت در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت و امکان افزایش فضای ذخیره سازی توسط کارت حافظه به میزان ۱۲۸ گیگابایت وجود دارد.

زمان عرضه و رونمایی سراسری Xperia Z4 در یکی از روز های ماه May عنوان شده و به نظر می رسد سونی تغییری در این مدت زمان روی پرچمدار جدید خود صورت نخواهد داد. به طور حتم به دلیل تغییرات جزئی صورت گرفته در Z3 و Z4 و رنجش دوستداران سونی از تغییرات جزئی، کار این شرکت با توجه به مشخصات اعلام شده برای Xperia Z4 بسیار سخت بوده و با واکنش تند سونی باز ها مواجه خواهد گردید. شاید یک واکنش تند از سوی طرفداران برند سونی و اسمارت فون های این شرکت بتواند تغییراتی بنیادی و کلی را برای Xperia Z5 رقم بزند.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.