۰

سونی دوربین کامپکت RX100 VI را با لنز زوم جدید معرفی کرد

بازدید 1763

دوربین های سری RX100 سونی همیشه یکی از بهترین گزینه ها در رده کامپکت های نیمه حرفه ای به شمار می روند و حالا شرکت ژاپنی از نسل جدید این محصولات یعنی دوربین سونی RX100 VI رونمایی کرده است. مهم ترین تفاوت این مدل با نسل قبلی در لنز آن است که بزرگنمایی قابل توجهی را به همراه دارد.مدل قبلی یعنی RX100 V لنز معادل ۷۰-۲۴ میلیمتری داشت که با بزرگنمایی حدود ۳ برابری تغییر چندانی در عکاسی شما ایجاد نمی کرد، اما حالا شاهد لنز معادل ۲۰۰-۲۴ میلیمتری در سونی RX100 VI هستیم که انتخاب بسیار بهتری برای عکاسی از سوژه های دوردست به شمار می رود.

البته این تغییر لنز باعث شده تا گشودگی دیافراگم دستگاه از بازه بسیار خوب قبلی یعنی ۲٫۸-۱٫۸/f به ۴٫۵-۲٫۸/f برسد. با این حال سونی مدعیست بهینه سازی سیستم لرزشگیر اپتیکال، این ضعف را جبران کرده و حتی در بیشترین بزرگنمایی هم می توانید تصاویر شفاف و واضحی را ثبت کنید.

دوربین سونی RX100 VI همچنان از درگاه میکروفون بی بهره است

ویژگی های دیگر دوربین سونی RX100 VI با نسل پنجم تفاوت چندانی ندارند. این دوربین به سنسور ۱ اینچی ۲۰٫۱ مگاپیکسلی مجهز شده، از ۳۱۵ نقطه فوکوس تشخیص فاز بهره می برد و می تواند تا ۲۴ فریم در ثانیه را با رزولوشن کامل به ثبت برساند. قابلیت تصویربرداری فوق آهسته با نرخ ۹۶۰ فریم در هر ثانیه و توانایی ضبط ویدیوهای ۴K با خوانش کامل پیکسل ها (بدون کراپ) نیز از جمله امکانات دیگر آن هستند. منظره یاب جمع شونده با صفحه OLED و نمایشگر متحرک لمسی هم جزو قابلیت های دوربین سونی RX100 VI به شمار می روند. البته همانند نسل قبل، این دوربین هم فاقد درگاه میکروفون است که خبر خوبی برای تولید کنندگان محتوای ویدیویی به شمار نمی رود.

البته مسئله مهم دیگر در مورد دوربین سونی RX100 VI قیمت بسیار بالای آن است که مرز ۱۰۰۰ دلار نسل های قبل را رد کرده و اکنون به قیمت ۱۲۰۰ دلار به فروش می رسد، رقمی که می توان برای خرید دوربین های بسیار حرفه ای تر پرداخت کرد.

برچسب‌ها:,

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.