۰

مایکروسافت با پشت سر گذاشتن اپل رتبه اول فروش تبلت‌ها را کسب کرد

بازدید 1157

حتی اگر آمار فروش تبلت‎ها را در نظر بگیریم آیپد اپل رتبه نخست تبلت‎های فروخته شده در یک بازه را برای خود رقم زده است که در این مدت تبلت‌های مایکروسافت وضعیت خوبی نداشته است. طی سال‌های اولیه، دستگاه‌های مبتنی بر iOS اپلبی‌پروا بر ۹۵% بازار حکمرانی می‌کردند. هفت ماه بعد آیپد توسط استیو جابز رونمایی شد و یک ماه پیش از رونمایی از آیپد ۲، آیپد بخشی از سهم خود را به تبلت‎ها مبتنی بر اندروید واگذار کرد.

ipadpro-surfacepro4-renders-710x434

اولین فصل از سال ۲۰۱۳ آیپد سهمی زیر ۴۰ درصد بازار را نسبت به مشابه سال قبل با ۵۸ درصد سهم، در اختیار داشت. ۶ ماه پس از آن این میزان به زیر ۳۰ درصد کاهش یافت و این در حالی بود که دستگاه‌های ارزان قیمت اندرویدی نزاع را با آیپد شروع کرده بودند و با ورود دستگاه‌های سرفیس پرو مایکروسافت این وضعیت رو به وخامت گذاشت. در همین حال بود که سرفیس پرو ۳ توسط مجله تایم یکی از بهترین ۲۵ اختراع سال ۲۰۱۴ عنوان شد و اکنون یک ماه است که سرفیسبوک و سرفیس پرو ۴ پا را به میدان گذاشته‌اند.


Microsoft-4

طبق آمار WinBeta بیان می‌کند که در ماه مهر امسال، نسبت به شرکت‌های دیگر تولید کننده تبلت،مایکروسافت تعداد بیشتری تبلت را به صورت آنلاین در ایالات متحده فروخته و اپل را که در جایگاه اول بود را پشت سر گذاشته است. نسبت فروش تبلت های مایکروسافت به ۴۵ درصد در مهر ماه می‌رسد در حالی کهاین سهم برای اپل ۱۷ درصد در ماه مهر گزارش شده است. در این مدت آمازون رشدی دو برابری داشته و از سهم ۵ درصدی، ۱۰ درصد از بازار را به خود معطوف کرده است.

Microsoft

داده‌های دیگری نشان می‌دهد که ردموندی‌ها تبلت های گران قیمت‌تری را با متوسط قیمت ۸۴۴ دلار فروخته است. سرفیس پرو ۳، سرفیس بوک و سرفیس پرو ۴ هیچ‌کدام ارزان قیمت نیستند. نسخه ۵۱۲ گیگابایتی سرفیس بوک قیمتی حدود ۲۶۰۰ دلار دارد و متوسط قیمت آیپد ۳۹۲ دلار است.

Microsoft-3

هنگامی مایکروسافت صدر بازار ایالات متحده را از آن خود کرده است که ۱۲ ماه پیش اپل سهمی ۳۴ درصدی، مایکروسافت ۱۷ و آمازون سهم ۱۱ درصدی داشته‌اند. اگر این روند پا بر جا باشد ما شاهد تغییرات گسترده‌ای در بازار ایالات متحده در ۱۲ ماه آتی خواهیم بود. شما بین این دو سیستم کدام دستگاه را می‌پسندید آیپد یاسرفیس؟

Microsoft-2

برچسب‌ها:

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.