۰

اپل چگونه دوام شارژ باتری را در ios9 تا ۴ ساعت افزایش داد؟

بازدید 976

IMG_1975_9e865

اپل در ios9 می‌توان گفت سنگ تمام گذاشت و در بخش‌های مختلف سیستم‌عامل محبوبش را زیر تیغ جراحی برد. از بهینه‌سازی‌های رابط کاربری تا سبک کردن آن و از همه مهمتر افزایش دوام شارژ همه و همه گواه بر این مسئله دارد که اکوسیستم بزرگ اپل روز به روز در مسیر تکامل گام برمی‌دارد و نسل نهم نیز از این قاعده مستثنا نیست. اقداماتی که این شرکت در ios9 در راستای بهبود دوام شارژ باتری آیفون و ایپد انجام داد قابل تحسین است. در ادامه با ما باشید تا از جزییات تغییرات انجام شده بیشتر مطلع گردید.

از قرار معلوم نسخه‌ی جدید سیستم‌عامل بیش از ۱ ساعت شارژ بیشتری را به کاربر خود هدیه می‌دهد که از دلایل آن می‌توان به مدیریت بهتر زمان‌های روشن بودن صفحه نمایش دستگاه برمی‌گردد و در حالاتی مانند برعکس بودن گوشی بر روی صفحه نمایش حتی در صورت دریافت پیام‌های مختلف نیز صفحه نمایش کماکان خاموش خواهد بود که همین مورد ساده خود یکی از دلایل بزرگ افزایش دوام شارژ باتری در ios9 خواهد بود.

اما این همه‌ی ماجرا نیست و اپل حالتی با نام Low Power Mode را که در آن دستگاه به حالت ریاضتی مصرف باتری خواهد رفت اضافه کرده و به لطف آن ۳ ساعت دیگر نیز کاربر می‌تواند از صفحه‌نمایش بی‌نظیر و امکانات زیبای آیفون و آیپد خود لذت ببرد. اما با خود پرسیده‌اید که در این حالت چه اتفاقاتی رخ می‌دهد که تا این حد شارژ دستگاه بیشتر دوام می‌آورد؟

این حالت هر زمانی که کاربر بخواهد می‌تواند در منوی تنظیمات دستگاه و در بخش تنظیمات باتری فعال کند و علاوه بر آن نیز ios9 به صورت هوشمند زمانی که شارژ دستگاه به حد ۲۰ درصد و سپس ۱۰ درصد برسد هشدارهای خود را به کاربر نشان می‌دهد و طی آن می‌توان به این حالت سویچ کرد و ساعاتی بیشتر را با دستگاه خود کار کنید.

یکی از کارهایی که این حالت انجام می‌دهد و دوام شارژ دستگاه به شکل چشمگیری افزایش پیدا می‌کند به خاموش کردن سنسورهای مختلف دستگاه برمی‌گردد که بعضا درصد بالایی از شارژ باتری را به خود اختصاصی می‌دهند. دریافت ایمیل‌ها و هشدارهای پیرامون آن به حداقل رسیده و صفحه‌نمایش نیز با روشنایی کمتری کار می‌کند.

در این حالت مدت زمانی که طول می‌کشد تا صفحه خاموش شود کوتاهتر خواهد شد و اجازه‌ی Refresh کردن تصویر زمینه به سیستم‌عامل داده نمی‌شود علاوه بر آن تنظیمات بخش حرکتی و افکت‌های گرافیکی به حداقل خود خواهند رسید.

سرعت انتقال اطلاعات شبکه نیز کاهش داده خواهد شد و همه‌ی اینها دلایل افزایش ۳ساعتی دوام شارژ باتری در این حالت هستند که قبلا شاهدش نبودیم.
البته ناگفته نماند که کاربران اندرویدی از مدتها قبل شاهد چین قابلیتی در گوشی‌ها و تبلت‌های خود بوده‌اند و چنین قابلیتی برای آنها آنچنان هم چدید نیست و شرکتهای مختلف نیز علاوه بر قابلیت‌های اندروید خود تمهیدات ویژه‌ای را برای چنین شرایطی اندیشیده‌اند.

حالت Power Saving Mode در گلکسی اس۶ سامسونگ خود تمامی این کارها را انجام می‌دهد و حتی در شرایط بحرانی‌تر نیز حالت Ultra Power Saving شدیدا قابلیت‌های دستگاه را محدود کرده و چندین روز نیز می‌توان در این حالت با دستگاه کار کرد. در اندروید۵ در حالت Power Saving Mode شاهد حالتی هستیم که در آن ویبره گوشی غیرفعال شده، توان پردازنده کاهش پیدا کرده و عملکرد برنامه‌هایی که با اینترنت سر و کار دارند متوقف می‌گردد.

این حالت در اندروید۵ به صورت خودکار در درصدهای ۱۵ و ۵ از باتری به کاربر نمایش داده می‌شود که بنابه گفته‌ی گوگل در چنین شرایطی کاربر می‌توان امیدوار باشد که ۹۰ دقیقه دیگر نیز با دستگاه خود کار کند و مشکلی از این جهت نداشته باشد.

هرچند که بسیاری از قابلیت‌های ios9 آنچنان هم جدید نیست و قبلا در پلتفرم‌های دیگر شاهد آنها بوده‌ایم، اما همین که این شرکت به فکر کاربران خود افتاده و این قابلیت‌ها را به سیستم‌عامل محبوبش اضافه کرده به فال نیک می‌گیریم و امیدواریم که همواره این شرکت‌ها به خواسته‌های کاربرانشان احترام بگذارند و دست از اتهام‌زنی به شرکت‌های دیگر بابت بحث کپی کردن بردارند! (:

To-turn-on-Low-Power-Mode-in-iOS-9-go-to-Battery-under-Settings

___and-click-on-Low-Power-Mode

منبع

برچسب‌ها:

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.