۰

مارک زاکربرگ: دکمه ی Dislike برای فیس بوک در راه است

بازدید 1027

سال ها است که این سئوال مطرح می شود، آیا فیس بوک نمی خواهد دکمه ی دیسلایک (متضاد لایک و به معنی عدم جالب بودن) را به پلتفرم شبکه ی اجتماعی خود بیافزاید؟ و ضمناً سالیان متمادیست که پاسخی منفی به این پرسش داده می شود.البته اکنون به نظر می آید به زودی شرایط تغییر خواهد کرد. 

mark-zuckerberg_3427745b

دلیل مطرح شدن سئوال بالا کاملاً مشخص است و بسیار نیز طبیعی به نظر می رسد که کاربران بخواهند در کنار در اختیار داشتن ابزاری برای ابراز علاقه به محتوایی که مشاهده می کنند، امکانی را نیز در دست داشته باشند که در برخی مواقع نارضایتی خود را بروز دهند.

در سوی دیگر فیس بوک هم علتی قانع کننده را برای اضافه نکردن قابلیت مورد بحث مطرح می نماید و همواره ابراز نگرانی می کند اضافه شدن چنین دکمه ای ممکن است بدل به وسیله ای گردد برای توهین و بی احترامی به افراد و در نهایت برخی از کاربران، شبکه ی اجتماعی مذکور را به خاطر فضای ناخوشایند این چنینی ترک نمایند.

البته اکنون به نظر می آید در این نظریه از جانب کمپانی مورد اشاره تجدید نظر صورت گرفته، زیر ظاهراً و طبق آنچه CNBC‌ نقل قول کرده دیروز مارک زاکربرگ در یک جلسه پرسش و پاسخ عمومی اظهار داشته: «سال ها است مردم تقاضای افزوده شدن دکمه ی دیسلایک را دارند و امروز روزی است که عاقبت می توانم با صراحت بگویم ما در حال کار برای اضافه کردن چنین قابلیتی هستیم و به نقطه ای که بتوانیم یک نسخه ی آزمایشی از آن را اجرایی کنیم بسیار نزدیک شده ایم.»

گفتنی است که هنوز جزئیات کامل و دقیقی از آنچه در پیش رو قرار دارد فاش نگشته ولی زاکربرگ یادآور شده آنها ویژگی را برای ابراز تنفر از محتوی پدید نخواهند آورد و بیشتر به دنبال خلق ابزاری برای اظهار همدلی در لحظات غمگین هستند؛ لحظاتی که احتمالاً لایک زدن آنها مفهوم مناسبی ندارد.

ضمناً وی یادآور می شود که آنها نمی خواهند فیس بوک را بدل به یک انجمن اینترنتی آنلاین یا همان فوروم بکنند که مطالب در آنها به رای گیری گذاشته می شوند. در اصل او تلاش دارد بگوید در پی خلق یک Reddit دیگر نیست و ذات فیس بوک کماکان و به شکلی بسیار بهتر حفظ خواهد شد.

 

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.