۰

اپل موزیک معرفی شد

بازدید 980

apple-music

اپل موزیک  امشب و  در جریان کنفرانس WWDC 2015 معرفی شد و به نظر می‌رسد مذاکرات بین اپل و شرکت‌های ضبط موسیقی بر سر سهم درآمدی از این سرویس جدید به نتیجه رسیده است. اپل در نظر دارد تا با استفاده از ترکیبی از این نرم افزار و البته محتوای منحصر بفرد خود ۱۰۰ میلیون کاربر را جذب این سرویس کند. به این ترتیب که وقتی کاربر برای خرید موزیک مورد نظر خود اقدام می‌کند با گزینه‌ای مواجه می‌شود که به او عضویت را پیشنهاد می‌دهد.  به نظر می‌رسد که هدف اصلی اپل این است که نظر طرفداران آیتونز و آیفون را به سمت سرویس استریم موسیقی بجای MP3 جلب کند همچنین آیتونز رادیو نیز با تغییراتی همراه خواهد بود.

با وجود خبرهایی که در مورد ارزان‌تر بودن حق عضویت ماهیانه اپل موزیک در برخی محافل منتشر شده بود ولی به نظر می‌رسد که اپل قصد دارد تا حق اشتراک ماهیانه ۱۰ دلاری را برای این سروس در نظر بگیرد. همچنین اپل در نظر دارد تا برای یک دوره سه ماهه این سرویس را رایگان ارائه دهد تا شاید بتواند کاربران بیشتری  را برای استفاده از این سرویس متقاعد سازد.

این که آیا اپل می‌تواند هدف ۱۰۰ میلیون کاربری را که حق عضویت پرداخت می‌کنند، محقق سازد یا نه هنوز مشخص نیست ولی با توجه به تجربه سرویس‌های دیگری مثل اسپاتیفای، ۱۰۰ میلیون کاربر که حق اشتراک پرداخت کنند کمی جاه‌طلبانه به نظر می‌رسد بخصوص اگر بپذیریم که در حال حاضر در بازار استریم موزیک ۴۱ میلیون کاربر حق عضویت می‌پردازند. اما شاید برگ برنده اپل بانک اطلاعاتی قدرتمند این شرکت با ۸۰۰ میلیون کارت اعتباری باشد که به این ترتیب این شرکت قادر خواهد بود تا به سرعت کاربران زیادی را برای عضویت پولی در این سرویس ترغیب کند و تبدیل به یک رقیب قدرتمند برای اسپاتیفای شود.

جیمی لاوین در مراسم امشب گفت:

بسیار خوشحالم که در این مراسم حضور دارم. تکنولوژی و هنر می‌توانند در کنار هم باشند به خصوص در اپل و  در شرایطی که دنیای هنر تکه تکه شده است شما می‌توانید  با اپل موزیک به راحتی به هر چه مد نظر دارید دسترسیداشته باشید. اپل موزیک فقط درباره موسیقی نیست و دنیای وسیعی از ویدیو نیز در ان وجود دارد. نیاز بود تا جایی باشد که موزیک در آن فقط به شکل بیت دیده نشود و به شکل هنر به آن توجه شود. ایستگاه رادیو اینترنتی اپل به صورت ۲۴ ساعته موسیقی پخش می‌کند و این رادیو که اولین ایستگاه رادیویی اپل است، Beats one نام دارد. سه دی جی در این رادیو فعالیت می‌کنند. این اپلیکیشن این امکان را می‌دهد تا بر اساس جستجوهایتان به موسیقی مورد علاقه‌تان دسترسی داشته باشید، نه بر اساس ژانر و …

در ادامه ادی کیو به صحنه آمد و در رابطه با این سرویس جدید گفت:

برای کاربر بنا به سلیقه‌اش پلی لیست‌هایی ارائه می‌شود که به مذاقش خوش می‌آید و این کار فقط از طریق الگوریتم‌ها صورت نمی‌گیرد و متخصصان این امر هم در تهیه این پلی لیست‌ها سهیم هستند.

این مطلب بروزرسانی می‌شود…

برچسب‌ها:,

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.