۰

۱۲۱ شهر ایران زیر پوشش نسل چهار و نیم اینترنت همراه

بازدید 1338

ایرانسل اعلام کرد هم اکنون ۱۲۱ شهر ایران تحت پوشش سرویس نسل ۴.۵ اینترنت همراه (+۴G) هستند.اپراتور دوم تلفن همراه اعلام کرد که گسترش پوشش نسل ۴.۵ اینترنت همراه (۴GG+) را در اولویت برنامه‌های خود قرار داده است. این فناوری جدید می‌تواند سرعت بالاتری را در انتقال داده‌ها در اختیار کاربران قرار دهد و این به معنای پوشش بهتر و عملکرد سریع‌تر خواهد بود.

فناوری +۴G (۴.۵G یا LTE Advanced) آمیزه‌ای از چند فناوری مختلف است که مهمترین این فناوری‌ها با نام‌های Carrier Aggregation و MIMO شناخته می‌شوند.

ایرانسل خدمات اینترنت باند پهن همراه (FDD-LTE) خود را روی دو فرکانس ۱۸۰۰ و ۲۶۰۰ مگاهرتز ارائه می‌کند و این توانایی گوشی یا مودم کاربر در اتصال همزمان به هر دوی این فرکانس‌ها است که آن را تبدیل به ۴.۵G (LTE-A یا +۴G) می‌کند. تمامی این موارد پایداری شبکه، افزایش پهنای باند و سرعت بالاتر اتصال کاربران به اینترنت را در بر خواهد داشت.

ایرانسل همچنین اعلام کرده که این سرویس را در فروردین ماه ۹۵ برای نخستین بار در ایران در شهرهای تهران و مشهد مقدس راه‌اندازی کرده و گسترش پرشتاب پوشش آن را مد نظر قرار داده است، به شکلی که هم اکنون پس از گذشت کمتر از یک سال، این سرویس را در ۱۲۱ شهر ایران و در دسترس ایرانسلی‌ها قرار داده است.

بنا بر اعلام، طی بازدید محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از ساختمان مرکزی ایرانسل در مهر ماه ۹۵ و در حضور اهالی رسانه، ایرانسل تست سرعت نسل ۴.۵ اینترنت را با دستیابی به سرعت دانلود ۱۲۰۰ مگابیت بر ثانیه با نرخ تاخیر (PING) یک میلی‌ثانیه و با دانلود یک فایل ویدئویی دو گیگابایتی طی ۱۴ ثانیه با موفقیت انجام داد.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.