۰

وزیر ارتباطات: شکاف طبقاتی مشکل بزرگ امروز جامعه ماست

بازدید 1716

وزیر ارتباطات با بیان این که شکاف طبقاتی مشکل بزرگ امروز جامعه ماست گفت: علاوه بر برخورد با مجرمین اقتصادی باید در اصلاح فرآیند ها کوشید. وزیر ارتباطات در برنامه حالا خورشید با بیان این که  شکاف طبقاتی مشکل بزرگ امروز جامعه ماست گفت: علاوه بر برخورد با مجرمین اقتصادی باید در اصلاح فرآیند ها کوشید.آذری جهرمی دولت الکترونیکی را  به عنوان ابزاری برای شفافیت و مقابله با فساد دانست و گفت:‌ دولت الکترونیک برای اصلاح فرآیندها به کارگرفته می شود.

وی با بیان این که شفاف بودن برای همه سخت است گفت: سوالات زیادی در سیستم گردش آزاد اطلاعات پرسیده می شود.جهرمی تاکید کرد: شفافیت فرآیندی یکباره نیست و نیاز به پیگیری و ممارست دارد و در همین راستا در وزارت اطلاعات ساختاری برای پاسخ به سوالات در سیستم گردش آزاد اطلاعات طراحی شده است.به گفته وی با اجرای طرح دولت الکترونیک از قاچاق ۶ میلیارد لیتر سوخت جلوگیری شده است.وی افزود: دولت الکترونیکی برای راحت کردن زندگی مردم است. وزارت صمت هم برای شفاف‌ سازی زحمات زیادی کشیده و در دولت الکترونیکی پیشرو است.

وزیر ارتباطات در بخش دیگری از اظهارات خود با اشاره به اجرای طرح رجیستری در کشور گفت: در فرآیند رجیستری قاچاق موبایل به صفر رسیده است.وی تاثیر طرح رجیستری در گرانی دلار را رد کرد و گفت: دلیل افزایش قیمت گوشی موبایل افزایش قیمت دلاراست.جهرمی به مخالفت ها با اجرای طرح رجیستری اشاره کرد و افزود: به دلیل از بین رفتن رانت ها عده ای در برنامه رجیستری اختلال ایجاد می کنند.وی در ادامه گفت: حل مشکل اشتغال با مسوول اشتغال است و نباید مبارزه با قاچاق را زیر سوال برد.

وزیر ارتباطات در مورد دارو هم گفت: در دولت دوازدهم سامانه ای برای تایید اصالت دارو راه اندازی شد. با این سیستم وزارت بهداشت ارزیابی دقیق از وضعیت دارو دارد. مقاومت های زیادی در برابر این سامانه وجود دارد.

 محمدجواد آذری جهرمی در برنامه حالا خورشید با اشاره به شکایات مردم از سرویس پیامک ارزش افزوده تلفن همراه که منجر به هزینه های ناخواسته بسیاری برای کاربران می شد،  اظهار داشت: در حوزه پیامک های انبوه تبلیغاتی و ارزش افزوده، اقدامات متعددی در وزارت ارتباطات انجام شده است که از جمله آن می توان به سیستم شفاف سازی سرویس های فعال اشاره کرد.

آذری جهرمی با بیان اینکه مردم با استفاده از کد ستاره ۸۰۰ مربع می توانند از سرویس های فعال شده پیامکی خود آگاه شوند، گفت: در همین حال با سامانه ای که سامانه کشف رفتار پیامک انبوه امکان غیر فعال سازی این سیستم وجود دارد اما موضوعی که هم اکنون به طور کامل حل نشده استفاده برخی از سیم کارت های شخصی برای پیامک های تبلیغاتی است که ما در حال مسدود سازی این سیم کارت ها هستیم.

وزیر ارتباطات افزود: تاکنون ۷۰ هزار سیم کارت که اقدام به ارائه پیامک های تبلیغاتی می کردند قطع شده است.

وی با اشاره به اینکه یکی از نمایندگان مجلس از قبض موبایل خود که هزینه سرویس پیامک ارزش افزوده برای وی درج شده بود، اعتراض داشت گفت: در این راستا پرونده شکایت از سرویس ارزش افزوده موبایل را در دستور کار قرار دادیم و به یک تخلف بزرگ در این حوزه رسیدیم.

آذری جهرمی با اشاره به اقدامات انجام شده در سازمان تنظیم مقررات برای شفاف سازی این موضوع تصریح کرد: متوجه شدیم که یک باند، تخلفات بیشماری در حوزه پیامک ارزش افزوده موبایل که منجر به هزینه برای کاربران می شود انجام داده است و این تخلفات برای ما شفاف است.

وزیر ارتباطات یادآور شد: این دزدی آشکار و تعدی به زندگی مردم است که ظرف دو هفته آینده نتایج این بررسی را اعلام می کنیم.

وی خاطرنشان کرد: موضوع پیامک تبلیغاتی و ارزش افزوده اختاپوستی است که گام به گام با آن در حال مبارزه هستیم و به طور قطع از پس آن بر خواهیم آمد.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.