۰

واردات ۲ میلیارد دلار گوشی در ۸ ماه نخست امسال

بازدید 899

در ۸ ماه ابتدایی سال جاری بیش از ۹ میلیون و ۲۶۸ هزار دستگاه گوشی موبایل با ارزش حدود ۲ میلیارد دلار وارد کشور شده است.جدیدترین گزارش گمرک درباره آمار واردات گوشی موبایل به کشور نشان می‌دهد از فروردین تا پایان آبان ماه ۱۴۰۲ از دو رویه مسافری و تجاری مجموعا ۹ میلیون و ۲۶۸ هزار و ۳۳۹ دستگاه گوشی به کشور وارد شده است.

در آمار منتشرشده از سوی روابط عمومی گمرک ایران، ارزش این تعداد گوشی تلفن همراه که در هشت ماهه ابتدایی سال جاری به ایران آمده یک میلیارد و ۹۳۸ میلیون و ۵۵۳ هزار دلار برآورد شده است.

در آمارهایی که پیش از این از واردات گوشی موبایل به کشور منتشر شده بود نشان می‌داد تا مرداد ماه ۱۴۰۲، حدود ۹۰۰ میلیون دلار صرف واردات گوشی به کشور شده بود و در پایان شهریور ماه امسال هم هزینه صرف‌شده برای واردات گوشی موبایل یک میلیارد و ۳۴۴ میلیون و ۱۸۷ هزار دلار اعلام شده بود.

در مهر و آبان ۱۴۰۲ حدود ۶۰۰ هزار گوشی جدید وارد بازار موبایل کشور شده است و میزان واردات را از حدود یک میلیارد و ۳۵۰ میلیون دلار به یک میلیارد و ۹۳۸ میلیون رسانده است.گمرک همچنین در گزارش خود ذکر کرده است که آمار واردات تلفن همراه در ۸ ماهه ابتدایی سال جاری ذیل کدهای شماره ۸۵۱۷۱۲۱۰ و ۸۵۱۷۱۳۹۰ برای گوشی‌های تلفن همراه هوشمند و کدهای شماره ۸۵۱۷۱۲۲۰ و ۸۵۱۷۱۴۲۰ برای گوشی تلفن همراه با صفحه کلید غیر لمسی بوده است

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.