۰

دو سرسخت دربرابر هم، مقایسه HTC One mini 2 با HTC One M8

بازدید 1021

بر خلاف سال گذشته امسال اچ تی سی هیچ تعللی در به بازار فرستادن هوشمندهای خود نکرده است. در واقع این کمپانی در آغاز بکار ام ۸ کمی عجله هم کرد. اچ تی سی امسال بیشتر از هر چیزی و با آغاز به کار وان مینی ۲ تنها پس از مدت کمی از ام ۸ به تنوع در محصولات خود اهمیت داده است. درست است که هر دو را می‌توان محبوب و جز بهترین‌ها دانست، اما باید دید که این دو در مقابل هم چگونه ظاهر می‌شوند.

طراحی

تفاوت در این دو آنقدری نیست که بتوان از آن حرفهای زیادی زد. تقریبا شبیه بهم و به طور کلی و با یک نگاه تنها در اندازه متفاوت هستند. پس آنهایی که نسخه بزرگتر را دوست ندارند، می‌توانند سراغ نسخه مینی بروند.البته اگر کمی بیشتر دقت کنیم متوجه تغییر در محل قرار گیری جک ۳٫۵ میلیمتری صدا و دکمه پاور و نبود IR blaster می‌شویم.

1

2

در این دو، دو دوربین متفاوت استفاده شده است که در قسمت مربوطه به آن پرداخته می‌شود.

صفحه نمایش

پیرو نامش که حاوی کلمه “مینی” است، وان مینی ۲ دارای یک صفحه نمایش ۴٫۵ اینچی با صفحه اچ دی بوده و نسبت به ام ۸ که دارای صفحه ۵ اینچی فول اچ دی است در رتبه پایینتری قرار می‌گیرد. به دلیل تعداد پیکسل‌های بیشتر در ام ۸، این صفحه تصاویر را  قطعا دقیقتر و با جزئیات بیشتری به نمایش می‌گذارد. با اینکه هیچ مشکلی از نظر وضوح و دقت در مینی ۲ هم دیده نمی‌شود.هر دوی این هوشمندها از فن‌آوری Super-LCD 3 استفاده کرده‌ و بهمین دلیل هم است که از نظر روشنایی مشابه نشان داده‌اند.هر چند زوایای دید در ام ۸ بهتر است، هر دو در بسیاری از موارد شبیه بهم هستند.

کیفیت و عملکرد صفحات نمایش

display quality

رابط کاربری و عملکرد

هر دوی این هوشمندها دارای جدیدترین رابط کاربری سنس نسخه ۶٫۰ به همراه اندروید کیت کت هستند، پس در هر دو می‌توان حس کار کردن با رابط کاربری دوست داشتنی و فوق العاده سنس را با طعم کیت کت تجربه کرد. در هر دو نیز ویژگی دوست داشتنی HTC BlinkFeed وجود داشته و دسترسی به آن از صفحه خانه امکان پذیر است.

در ام ۸ تعدادی Motion Launch نیز وجود داشته که به کاربر امکان دسترسی سریع را از طریق حرکت دست می‌دهد. این ویژگی در برادر کوچکتر وجود ندارد.

inter 1

با اینکه هیچ مشکلی در تایپ با کیبورد ام ۸ وجود ندارد، آنهایی که علاقه‌مند به تایپ یک دستی هستند، مینی ۲ را گزینه بهتری می‌یابند.

inter 2

پردازنده و حافظه

با وجود تفاوت چشمگیر در این بخش، از مینی ۲ تقریبا همان عملکردی را دیدیم که در ام ۸  دیده بودیم. مینی ۲ مجهز به یک پردازشگر اسنپدراگون ۴۰۰ دو هسته‌ای با فرکانس ۱٫۴ گیگاهرتز بوده و یک رم یک گیگابایتی برایش در نظر گرفته شده است. ام ۸ نیز از داشتن یک اسنپدراگون ۸۰۱ چهار هسته‌ای با فرکانس ۲٫۳ گیگاهرتز و یک رم ۲ گیگابایتی بهره می‌برد. برای آنهایی که می‌خواهند با دستگاهشان به انجام بازی‌های سه بعدی بپردازند، باید گفت که ام ۸ قطعا گزینه بهتری است.

هر دوی این هوشمندها با حافظه ۱۶ گیگابایتی و پشتیبانی از شکاف کارت حافظه می‌آیند و این نشان می‌دهد که اچ تی سی به فکر کاربرانش بوده است.

peform

اینترنت و اتصالات

خوشبختانه هر دوی اینها آنقدر به ویژگی‌های گوناگون مجهز شده‌اند که بتوانیم با آنها بهترین مرور وب را داشته باشیم. هر دو از LTE پشتیبانی می‌کنند و تنها چیزی که ام ۸ را برتر می‌کند، صفحه نمایش بزرگتر و بهتر آن است. البته با توجه به این که ام ۸ یک پرچمدار به دنیا آمده است، باید انتظار اینکه در بیشتر اوپراتورها قابل دسترس باشد داشت. ولی از نظر اتصالات می‌توان مینی ۲ را با وجود GPS، بلوتوث، وای فای، NFC و DLNA در حال حرکت پا به پای ام ۸ دید.

دوربین

ام ۸ در این بخش قوی‌تر از مینی ۲ ظاهر شده است. دو دوربینه بودن، پانورامای ۳۶۰ و مودهای Zoe آنرا در این قسمت جلوتر از مینی ۲ قرار می‌دهد.دوربین ام ۸ از نوع آلترا پیکسل بوده و دوربین دومی برای ثبت عمق صحنه‌ها هم برای آن در نظر گرفته شده است، اما مینی دوربینی کاملا متفاوت و از نوع معمولی با رزولوشن ۱۳ مگاپیکسلی دارد. بزرگترین مشکل دوربین ام ۸ را می‌توان ارائه ندادن جزئیات به اندازه کافی دانست. خوشبختانه این ایراد در مینی ۲ برطرف شده و عکسهای گرفته شده با این نسخه پر از جزئیات لازم هستند. پرچمدار ام ۸ در نور کم خیلی بهتر عمل کرده و افکتهای مختلف Duo، به عکسها چهره حرفه‌ای می‌دهند.از نظر کیفیت فیلمبردرای، نمی‌توان یکی را برتر از دیگری دانست. کیفیت هر دو مشابه بوده، با اینکه باز هم همانطور که گفته شد، ام ۸ در نور کمتر بهتر عمل می‌کند.

HTC One Mini 2

HTC-One-mini-2

HTC One M8

HTC-One-M8
HTC One Mini 2


HTC-One-mini-2 (1)

HTC One M8

HTC-One-M8 (1)

عملکرد دوربین در نور زیاد

مینی ۲

mini strong

M8

m 8 strong

عملکرد دوربین در نور کم

مینی ۲

mini 2 low

ام ۸

m8 low

عملکرد دوربین در تاریکی

مینی ۲

mini dark 3

ام ۸

m8 dark 3

عملکرد دوربین در تاریکی در فاصله ۷ فوتی

مینی ۲

mini dark 7

ام ۸

m8 dark 7

چند رسانه

پلیر موزیک سنس ۶٫۰، در هر دو موجود است و هر دو دارای اسپیکرهای بوم ساوند هستند، با اینکه صدای پخش شده از ام ۸ قوی‌تر به گوش می‌رسد.

هر دو به راحتی از پس پخش ویدئوهای فول اچ دی بر می‌آیند. البته ام ۸ با وجود IR blaster خیلی کاربردی‌تر از مینی ۲ ظاهر می‌شود.

کیفیت تماس

به دلیل وجود بلندگوهای تلفن و هدفونهای قوی در نظر گرفته شده برای این دو، هیچ مشکلی در بر قراری تماس در محیطهای شلوغ وجود ندارد. البته صدا در ام ۸ با کیفیت‌تر پخش می‌شود.

باتری

پس از انجام بنچمارک مربوط به تست باتری و با توجه به نوع ۲۶۰۰ میلی آمپری موجود در ام ۸، این هوشمند با توان ۷ ساعته، رقیب خود را با باتری ۲۱۰۰ میلی آمپری‌اش با توان ۶٫۵ ساعت کارکرد تنها با اختلاف کمی پشت سر گذاشت.

زمان شارژ

chrge time

عمر باتری

battery life


حرف آخر

در آخر باید اعتراف کرد که مینی ۲ با داشتن همان بدنه با کیفیت ام ۸ و قرار گرفتن راحت‌تر در دست و قدرت سخت افزار داخلی، می‌تواند انتخاب بسیار مناسبی با بودجه کمتر باشد.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.